• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

eğitim bilimi

  1. dderya

    Eğitim felsefesi

    EĞİTİM FELSEFESİ Eğitimde en önemli ve ilk sorun nasıl bir insan yetiştirileceği sorunudur. Yani eğitimde amaçlar nelerdir? Yetiştirilecek insanın nitelikleri neler olacaktır? Eğitimde genel olarak “iyi insan, iyi yurttaş” yetiştirmekten bahsedilir. Fakat “iyi” nedir? iyi insan ve yurttaşın...
  2. dderya

    Eğitim sistemini etkileyen başlıca felsefi akımlar

    â. İdealizm İdealizm'îkTanlamda kullanılır. Birincisi ahlaki anlamdadır ki, bireyin yüksek amaçlarını, ulaşmak istediği hedefleri anlatır. İkinci olarak felsefi anlamda ise. İlkçağ Yunan filozoflarından Eflatuncun ilk kez kullandığı “idea” kavramına dayanır. Ona göre idea tüm varlı ve...
  3. dderya

    Felsefe-Eğitim İlişkisi

    Felsefe-Eğitim İlişkisi İnsanın her eylemi bir amaca yöneliktir. Davranışlarımızı, çabalarımızın temelinde de belirli düşünceler, duygular vardır. Çıkarlarımız, mutluluğumuz açısından benimsediğimiz, gerçekleştirmek istediğimiz ilkeler, tasanlar söz konusudur. Bu nedenlerle her türlü her türlü...
  4. dderya

    Eğitimde Felsefenin Temelleri-Felsefenin temel alanları

    FELSEFENİN TEMEL ALANLARI (DİSİPLİNLERİ) Felsefe insan zihnine konu olan her teorik şeyle ilgili sorgulama yapabilir. Ancak felsefe tarihine baktığımız zaman filozofların temel torik sorunlar olarak belirli konularda yoğunlaştıklarını görürüz. İlkçağ’dan bu yana filozoflar felsefenin...
  5. dderya

    Eğitimde Felsefenin Temelleri-Felsefe nedir ?

    I. FELSEFE NEDİR? Felsefe bir bilgi ve düşünce konusudur. Ne tür bilgiler ve düşünceler felsefe ile ilgilidir? Bu sorudan hareketle felsefenin ne olduğunu ve ne yaptığını anlamak için insanoğlunun edindiği bilgi ve düşünceleri kabaca üç grupta toplamak mümkündür. a. Basit (düzensiz-gündelik)...
  6. dderya

    Eğitim Biliminin Diğer Bilimlerle İlişkisi

    Daha önce, eğitim biliminin niteliği üzerinde açıklamalarda bulunurken belirtildiği gibi, eğitim sürecinde öğrenme olayına dayalı olarak insan davranışlarının yeniden düzenlenmesi, yapılaşması söz konusu olduğunda, eğitim bilimi insanla ilgili olan tüm davranış bilimleriyle doğrudan ilgilidir...
Geri
Top