15 Mart Dünya Tüketiciler Günü

Suskun

V.I.P
V.I.P
dunya-tuketiciler-gunu-961.webp
15 Mart 2011 Salı

Tüketici Derneği Başkanı Değirmenci Açıklaması

15 Mart Dünya Tüketiciler Günü ve 15-21 Mart tarihleri arasındaki Tüketiciyi Koruma Haftası ülkemizde kamu kesimi tarafından festival havasında kutlanmaktadır. Ancak kamu ve özel kesimin neden olduğu tüketici mağduriyetler tüketicinin mutluluğunu engellemekte; tüketici açısından sorunlarını hatırlama süreci olarak yaşanmaktadır.

Son bir yıla baktığımızda tüketicinin temel sorunları arasında

· Akaryakıt fiyatlarındaki hızlı yükseliş ve tüketici açısından zulüm olarak tanımlanan yüksek vergiler,

· Her alanda uygulanan yüksek miktardaki dolaylı vergiler,

· Bankacılık hizmetlerinde devam eden kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti ve diğer haksız kazançlar,

· Kredi ve kredi kartı borçlarının ödenemez hal alışı ve borçlanmanın teşviklerle sürekli yükselişi,

· İletişim sektöründe yaşanan mağduriyetlerin çeşitlenerek artması,

· Gıda tüketiminde yaşanan belirsizlikler tüketicinin memnuniyetini engellemektedir.

Tüketicinin mağduriyetine neden olan kamu otoritesi ve özel sektör, 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftasını fırsat bilerek durum iç muhasebe yapmalı; bir sonraki 15 Mart Dünya Tüketiciler Gününü tüketiciler için bayram havasında yaşatacak çalışmalar yapmalıdır.

Tüketiciler Birliği, kendilerine atfedilen Tüketiciyi Koruma Haftasında geçmiş yılın muhasebesini yapmak ve gelecek yılın programını yaparak temel tüketici sorunlarının çözümü için çalışmalarına devam etmektedir.
15 Mart Dünya Tüketiciler Günü ve Tüketiciyi Koruma Haftasının ülkemiz ve dünya tüketicileri için mutluluklar getirmesini umut ediyor, kamu otoritesinin gerekli tedbirler almasını bekliyoruz.


Nazım Kaya
Genel Başkan​




Tüketici haklarını bilmiyoruz!

Türkiye Tüketicileri Koruma ve Eğitim Vakfı Başkanı Bayram Kısıklı, tüketicilerin 66 hakları bulunduğunu ancak bilmediklerini ifade etti.

Kısıklı, 15 Mart 2011 Dünya Tüketici Günü dolayısıyla Türkiye’deki tüketici haklarına ilişkin "Tüketicilerin 66 hakları var ama bilmiyorlar" başlıklı yazılı açıklamada yaptı.

Vakfın Türkiye’deki tüketici hakları araştırmasına göre, 2003-2011 döneminde Evrensel Tüketici Hakları çerçevesinde tüketicilerin 66 hakkı bulunduğunu ancak tüketicilerin bu hakları bilmediğini ifade eden Kısıklı, Avrupa Birliği çerçevesinde, 2003 yılından itibaren tüketici hakları mevzuatının geliştiğini bildirdi. Kısıklı, 4822 sayılı Kanunla Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile ayıplı ürünlerde hak arama süresinin 15 günden 30 güne çıkarıldığını kaydetti.

Söz konusu kanunla, ayıplı hizmetlerde, haksız sözleşme şartlarında, taksitle satışlarda, devre tatil ve paket tur sözleşmelerinde, kampanyalı satışlarda dava açma hakkı getirildiğini belirten Kısıklı, açıklamasında Türkiye’deki tüketici haklarını sıraladı.

Kısıklı’nın açıklamasına göre, tüketici haklarından bazıları şöyle:
Birinci basamak sağlık hizmeti almak. Hekim seçmek. Hasta hakları. Sağlıklı gıda hakkı. Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı. -temiz hava hakkı.
Adalet ve güvenlik hizmetlerinde tüketici hakları.
Kredi kartlarında tüketici hakları.
Genel yolcu hakları.
Turizm/seyahatte tüketici hakları.
Ayıplı mallarda, hizmetlerde, satıştan kaçınmalarda, haksız sözleşme şartlarında, taksitle satışlarda tüketici hakları.
Kampanyalı satışlarda, kapıdan satışlarda, mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı. Tüketici kredilerinde tüketici hakları.
Fiyat etiketlerinde tüketici hakları.
Ticari reklamlar ve ilanlarda tüketici hakları.
Tehlikeli mal ve hizmetlerde tüketici hakları.
Kaymakamlıklarda kurulu tüketici sorunları hakem heyetine başvuru hakkı.
Tüketici mahkemelerine başvuru hakkı. Haksız rekabette dava açma hakkı. Rekabet Kurumuna bireysel başvuru hakkı.
Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığına başvuru hakkı.
Başbakanlık İletişim Merkezine başvuru hakkı.

 


Mesajınızı yazın...
Geri
Top