• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

2025 KPSS Eğitim Bilimleri Soruları

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Öğrenme Psikolojisi

  1. Aşağıdakilerden hangisi, klasik koşullanma sürecinde koşullu tepkinin ortaya çıkmasında rol oynayan temel unsurlardan biri değildir?
    a) Koşulsuz uyarıcı
    b) Nötr uyarıcı
    c) Koşullu uyarıcı
    d) Pekiştirme
    e) Koşullu tepki
  2. Bireyin yeni bir bilgiyi mevcut bilişsel yapılarına uyarlayarak anlamlandırması sürecine ne ad verilir?
    a) Özümleme (Asimilasyon)
    b) Uyum kurma (Akomodasyon)
    c) Dengeleme (Eküilibrasyon)
    d) Bilişsel Çelişki
    e) Metabiliş
  3. Aşağıdakilerden hangisi, sosyal öğrenme kuramının temel kavramlarından biri değildir?
    a) Gözlem
    b) Taklit
    c) Model alma
    d) Pekiştirme
    e) Bilişsel yapılandırma
  4. Aşağıdaki öğrenme yaklaşımlarından hangisi, öğrenenin aktif katılımını ve bilgiyi kendisinin yapılandırmasını ön plana çıkarır?
    a) Davranışçı Yaklaşım
    b) Bilişsel Yaklaşım
    c) Yapılandırmacı Yaklaşım
    d) Psikodinamik Yaklaşım
    e) Hümanist Yaklaşım
  5. Bilginin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarılmasında etkili olan süreç aşağıdakilerden hangisidir?
    a) Kodlama
    b) Geri getirme
    c) Unutma
    d) Algılama
    e) Tekrar
  6. "Öğrenilmiş çaresizlik" kavramı, hangi psikolog tarafından ortaya atılmıştır?
    a) B.F. Skinner
    b) Albert Bandura
    c) Martin Seligman
    d) Jean Piaget
    e) Lev Vygotsky
  7. Aşağıdakilerden hangisi, transfer kavramını en iyi ifade eder?
    a) Yeni bilgilerin unutulması
    b) Önceki öğrenmelerin yeni öğrenmeleri kolaylaştırması ya da zorlaştırması
    c) Öğrenme hızının artması
    d) Öğrenme ortamının düzenlenmesi
    e) Öğrenilenlerin tekrarı
  8. Aşağıdakilerden hangisi, Bloom'un taksonomisinde yer alan bilişsel alan basamaklarından biri değildir?
    a) Bilgi
    b) Kavrama
    c) Uygulama
    d) Analiz
    e) Duyuş
Gelişim Psikolojisi

  1. Aşağıdakilerden hangisi, Piaget'in bilişsel gelişim kuramında yer alan dönemlerden biri değildir?
    a) Duyusal Motor Dönem
    b) İşlem Öncesi Dönem
    c) Somut İşlemler Dönemi
    d) Soyut İşlemler Dönemi
    e) Psikososyal Dönem
  2. Erik Erikson'un psikososyal gelişim kuramına göre, ergenlik döneminin temel çatışması aşağıdakilerden hangisidir?
    a) Güven vs. Güvensizlik
    b) Özerklik vs. Utanç ve Şüphe
    c) Girişimcilik vs. Suçluluk
    d) Kimlik vs. Rol Karmaşası
    e) Yakınlık vs. Yalıtılmışlık
  3. Aşağıdakilerden hangisi, Kohlberg'in ahlak gelişimi kuramında yer alan geleneksel düzeydeki evrelerden biridir?
    a) Ceza ve İtaat
    b) Bireyselcilik ve Amaçsal İlişkiler
    c) Karşılıklı Beklentiler, İlişkiler ve Uygunluk
    d) Sosyal Sistem ve Vicdan
    e) Evrensel Ahlak İlkeleri
  4. Vygotsky'nin sosyokültürel kuramına göre, çocuğun tek başına çözemediği ancak bir yetişkin ya da akran yardımıyla çözebildiği problem alanına ne ad verilir?
    a) Olgunlaşma düzeyi
    b) Bilişsel şema
    c) Yakınsal gelişim alanı (ZPD)
    d) Dengeleme
    e) Özümleme
  5. Aşağıdakilerden hangisi, okul öncesi dönemdeki çocukların bilişsel özelliklerinden biri değildir?
    a) Benmerkezcilik
    b) Odaklanma
    c) Tersine çevirebilme
    d) Animizm
    e) Sembolik düşünme
  6. Gelişimde "kritik dönem" kavramı neyi ifade eder?
    a) Gelişimin hızlandığı dönemleri
    b) Gelişimin durduğu dönemleri
    c) Belli bir becerinin kazanılması için en uygun zaman dilimini
    d) Gelişimin tüm bireylerde aynı hızda ilerlediği dönemleri
    e) Gelişimin çevresel faktörlerden etkilenmediği dönemleri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  1. Aşağıdakilerden hangisi, öğrenci merkezli bir öğretim yaklaşımı değildir?
    a) Proje Tabanlı Öğrenme
    b) İşbirlikli Öğrenme
    c) Sunuş Yoluyla Öğretim
    d) Problem Çözme
    e) Aktif Öğrenme
  2. "Dönüt" (feedback) kavramı, öğretim sürecinde neyi ifade eder?
    a) Öğretmenin ders anlatma şeklini
    b) Öğrencinin öğrenme sürecindeki performansına dair bilgilendirmeyi
    c) Dersin sonunda yapılan değerlendirme sonuçlarını
    d) Öğretim materyallerinin kalitesini
    e) Sınıf yönetimini
  3. Aşağıdakilerden hangisi, farklılaştırılmış öğretimin temel prensiplerinden biri değildir?
    a) Öğrenci ihtiyaçlarına göre uyarlama
    b) Tek tip öğrenme materyali kullanma
    c) Farklı öğrenme yollarını destekleme
    d) Öğrenme sürecinde esneklik sağlama
    e) Öğrencinin bireysel gelişimini destekleme
  4. "Beyin fırtınası" tekniği, hangi öğretim yaklaşımında sıklıkla kullanılır?
    a) Davranışçı yaklaşım
    b) Bilişsel yaklaşım
    c) Yapılandırmacı yaklaşım
    d) Sunuş yoluyla öğretim
    e) Tam öğrenme
  5. Aşağıdakilerden hangisi, aktif öğrenme yöntemlerinden biri değildir?
    a) Tartışma
    b) Gösteri
    c) Rol yapma
    d) İstasyon
    e) Sunuş
  6. Aşağıdakilerden hangisi, öğrenme materyali hazırlarken dikkat edilmesi gereken temel ilkelerden biri değildir?
    a) Öğrenci seviyesine uygun olma
    b) Güncel ve doğru bilgiler içerme
    c) Görsel olarak ilgi çekici olma
    d) Karmaşık ve detaylı bilgiler içerme
    e) Öğrenme hedeflerini destekleme
  7. "Mikro öğretim" yöntemi, daha çok hangi alanda kullanılır?
    a) Öğrenci değerlendirme
    b) Öğretmen yetiştirme
    c) Müfredat geliştirme
    d) Sınıf yönetimi
    e) Ölçme ve değerlendirme
Sınıf Yönetimi

  1. Aşağıdakilerden hangisi, etkili sınıf yönetiminin temel unsurlarından biri değildir?
    a) Öğrencilerle etkili iletişim kurma
    b) Sınıf kurallarını belirleme
    c) Öğrencilerin farklılıklarını dikkate alma
    d) Öğretmenin otoriter bir tutum sergilemesi
    e) Öğrenme ortamını düzenleme
  2. "Sınıf iklimi" kavramı, neyi ifade eder?
    a) Sınıfın fiziksel düzenini
    b) Sınıftaki teknolojik araçları
    c) Öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci ilişkilerinin niteliğini
    d) Öğretmenin ders anlatma şeklini
    e) Sınıfın genel gürültü düzeyini
  3. Aşağıdakilerden hangisi, sınıf içinde ortaya çıkabilecek istenmeyen davranışları önlemede kullanılan bir yöntem değildir?
    a) Olumlu pekiştireçler kullanma
    b) Davranışı görmezden gelme
    c) Ceza verme
    d) Model olma
    e) Sözlü uyarıda bulunma
  4. Öğrencilerin derse katılımını artırmak için aşağıdakilerden hangisi etkili bir yöntem değildir?
    a) Soru sorma tekniklerini kullanma
    b) Grup çalışmaları düzenleme
    c) Ders anlatımını monoton bir şekilde sürdürme
    d) Öğrencilerin fikirlerini önemseme
    e) Öğrencileri cesaretlendirme
Program Geliştirme

  1. Bir öğretim programının geçerliliği neyi ifade eder?
    a) Programın uygulanabilirliğini
    b) Programın güncel bilgiler içermesini
    c) Programın amaçlarına ulaşma derecesini
    d) Programın öğrenci seviyesine uygunluğunu
    e) Programın öğrenciyi merkeze almasını
  2. Aşağıdakilerden hangisi, program geliştirme sürecinin temel aşamalarından biri değildir?
    a) İhtiyaç analizi
    b) Hedef belirleme
    c) İçerik seçimi ve düzenleme
    d) Materyal hazırlama
    e) Öğrenci devamsızlık takibi
  3. "Sarmal program tasarımı", neyi ifade eder?
    a) Konuların basit düzeyden karmaşık düzeye doğru ilerlemesi
    b) Konuların doğrusal bir şekilde sunulması
    c) Konuların tekrar etmeden farklı şekilde ele alınması
    d) Konuların birbiriyle ilişkili olmaması
    e) Konuların kronolojik sıraya göre sunulması
  4. Aşağıdakilerden hangisi, program değerlendirme modellerinden biri değildir?
    a) Summatif değerlendirme
    b) Formatif değerlendirme
    c) İhtiyaç odaklı değerlendirme
    d) Süreç değerlendirme
    e) Test temelli değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme

  1. Aşağıdakilerden hangisi, geçerli bir ölçme aracının özelliklerinden biri değildir?
    a) Amaca uygun olması
    b) Güvenilir olması
    c) Öğrenilen tüm konuları kapsaması
    d) Öğrenci seviyesine uygun olması
    e) Sonuçları doğru yansıtması
  2. "Güvenirlik" kavramı, ölçme ve değerlendirmede neyi ifade eder?
    a) Ölçme aracının ölçtüğü özelliği doğru ölçme derecesini
    b) Ölçme aracının farklı zamanlarda aynı sonuçları verme derecesini
    c) Ölçme aracının kolay uygulanabilir olmasını
    d) Ölçme aracının öğrencinin ihtiyaçlarını karşılamasını
    e) Ölçme aracının nesnel olmasını
  3. Aşağıdakilerden hangisi, geleneksel ölçme araçlarından biridir?
    a) Portfolyo
    b) Performans görevi
    c) Çoktan seçmeli test
    d) Gözlem
    e) Dereceli puanlama anahtarı
  4. "Mutlak değerlendirme" ve "bağıl değerlendirme" arasındaki temel fark nedir?
    a) Öğrenci başarısının, önceden belirlenen kriterlere göre mi yoksa grup ortalamasına göre mi belirlendiği
    b) Değerlendirmenin yazılı mı yoksa sözlü mü yapıldığı
    c) Değerlendirme sonuçlarının öğrenciye nasıl geri bildirildiği
    d) Değerlendirmenin öğrenciye etkisinin farklı olması
    e) Değerlendirmenin farklı araçlarla yapılması
  5. "Rubrik" (dereceli puanlama anahtarı), daha çok hangi değerlendirme türünde kullanılır?
    a) Yazılı sınavlar
    b) Sözlü sınavlar
    c) Performans değerlendirme
    d) Çoktan seçmeli testler
    e) Kısa cevaplı sınavlar
Rehberlik

  1. Aşağıdakilerden hangisi, rehberlik hizmetlerinin temel ilkelerinden biri değildir?
    a) Gönüllülük
    b) Gizlilik
    c) Bireysel farklılıklara saygı
    d) Yargılayıcı olma
    e) Süreklilik
  2. "Krize müdahale" kavramı, rehberlikte neyi ifade eder?
    a) Öğrencilerin akademik başarılarını artırma
    b) Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirme
    c) Öğrencilerin yaşadığı ani ve travmatik olaylara karşı destek sağlama
    d) Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olma
    e) Öğrencilerin ilgi alanlarını belirleme
  3. Aşağıdakilerden hangisi, rehberlik türlerinden biri değildir?
    a) Eğitsel rehberlik
    b) Kariyer rehberliği
    c) Bireysel rehberlik
    d) Psikolojik rehberlik
    e) Öğretimsel rehberlik
Eğitimde Güncel Konular

  1. "Tersyüz öğrenme" (Flipped Classroom) yaklaşımının temel özelliği nedir?
    a) Derslerin sınıfta öğretilmesi
    b) Öğrencilerin dersi evde öğrenmesi ve sınıfta uygulama yapması
    c) Teknolojinin derslerde hiç kullanılmaması
    d) Öğretmenin pasif rol oynaması
    e) Öğrencinin sadece öğretmenini dinlemesi
  2. Eğitimde "bütünleştirme" (inclusion) kavramı, neyi ifade eder?
    a) Özel eğitim gereksinimleri olan öğrencilerin diğer öğrencilerle ayrılması
    b) Özel eğitim gereksinimleri olan öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitim görmesi
    c) Özel eğitim öğrencilerine ayrı sınıflar açılması
    d) Özel eğitim öğrencilerine sadece özel eğitim öğretmenleri tarafından eğitim verilmesi
    e) Özel eğitim öğrencilerin hiçbir eğitim almaması
  3. "Eğitimde fırsat eşitliği" ilkesi, neyi amaçlar?
    a) Her öğrencinin aynı düzeyde eğitim almasını
    b) Her öğrencinin kendi yetenekleri doğrultusunda eşit eğitim imkanlarına sahip olmasını
    c) Öğrencilerin sadece akademik başarısını artırmayı
    d) Sadece başarılı öğrencilerin eğitim almasını
    e) Eğitimde teknoloji kullanımının artırılmasını
 
Geri
Top