• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

Almanca Türkçe matematik farkları örneklerle açıklayayım

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Genel Yaklaşım ve Terminoloji

  • Temel Farklılıklar: Matematik evrensel bir dil olsa da, öğretim yöntemleri ve kullanılan terminoloji ülkeden ülkeye değişebilir. Almanya ve Türkiye'deki matematik öğretiminde bazı farklılıklar bulunabilir. Bu farklılıklar, müfredat, kullanılan kaynaklar, değerlendirme yöntemleri ve hatta öğrenme stillerine kadar uzanabilir.
  • Terminoloji: Matematiksel terimler her iki dilde de farklılık gösterir. Bu, öğrencilerin kavramları anlamaları ve problem çözmeleri için önemli bir faktördür. Örneğin, toplama, çıkarma, çarpma, bölme gibi temel işlemlerin adlandırılması ve sembolleri farklıdır.
Örneklerle Karşılaştırma

Aşağıdaki örneklerde hem Türkçe hem de Almanca terimleri ve problem çözme yaklaşımlarını karşılaştıracağım

1. Temel İşlemler

  • Türkçe:
    • Toplama: 5 + 3 = 8 (Beş artı üç eşittir sekiz)
    • Çıkarma: 10 - 4 = 6 (On eksi dört eşittir altı)
    • Çarpma: 2 x 6 = 12 (İki çarpı altı eşittir on iki)
    • Bölme: 15 / 3 = 5 (On beş bölü üç eşittir beş)
  • Almanca:
    • Toplama: 5 + 3 = 8 (Fünf plus drei ist gleich acht)
    • Çıkarma: 10 - 4 = 6 (Zehn minus vier ist gleich sechs)
    • Çarpma: 2 * 6 = 12 (Zwei mal sechs ist gleich zwölf)
    • Bölme: 15 : 3 = 5 (Fünfzehn geteilt durch drei ist gleich fünf)
2. Basit Bir Problem Çözümü

  • Türkçe:
    • Soru: Ali'nin 7 tane elması vardı. 3 tanesini yedi. Kaç tane elması kaldı?
    • Çözüm: 7 - 3 = 4 (Ali'nin 4 tane elması kaldı.)
  • Almanca:
    • Soru: Ali hatte 7 Äpfel. Er hat 3 davon gegessen. Wie viele Äpfel hat er noch?
    • Çözüm: 7 - 3 = 4 (Ali hat noch 4 Äpfel.)
3. Geometrik Şekiller

  • Türkçe:
    • Kare: Kare (Dört kenarı ve dört açısı eşit olan geometrik şekil)
    • Daire: Daire (Merkezden eşit uzaklıktaki noktaların oluşturduğu yuvarlak şekil)
    • Üçgen: Üçgen (Üç kenarı ve üç açısı olan geometrik şekil)
  • Almanca:
    • Kare: Quadrat (Eine geometrische Figur mit vier gleichen Seiten und vier rechten Winkeln)
    • Daire: Kreis (Eine runde Form, bei der alle Punkte den gleichen Abstand zum Mittelpunkt haben)
    • Üçgen: Dreieck (Eine geometrische Figur mit drei Seiten und drei Winkeln)
4. Daha Karmaşık Bir Örnek

  • Türkçe:
    • Soru: Bir dikdörtgenin uzun kenarı 8 cm ve kısa kenarı 5 cm'dir. Bu dikdörtgenin çevresi kaç cm'dir?
    • Çözüm: Çevre = 2 * (Uzun Kenar + Kısa Kenar) = 2 * (8 + 5) = 2 * 13 = 26 cm
  • Almanca:
    • Soru: Ein Rechteck hat eine lange Seite von 8 cm und eine kurze Seite von 5 cm. Wie groß ist der Umfang des Rechtecks?
    • Çözüm: Umfang = 2 * (Lange Seite + Kurze Seite) = 2 * (8 + 5) = 2 * 13 = 26 cm
Önemli Farklılıklar

  1. Müfredat Yapısı: Her iki ülkenin eğitim sistemleri farklıdır, dolayısıyla matematik müfredatları da farklılık gösterebilir. Almanya'da matematik eğitiminde daha çok kavramsal anlamaya ve problem çözme becerilerine odaklanılırken, Türkiye'de bazı durumlarda formül ve ezberci yaklaşımlar daha ön planda olabilir.
  2. Öğretim Yöntemleri: Almanya'da matematik dersleri genellikle daha interaktif ve öğrenci merkezlidir. Öğrenciler kendi çözümlerini üretmeye teşvik edilir. Türkiye'de ise öğretmen merkezli anlatım ve egzersiz çözümü daha yaygın olabilir.
  3. Kullanılan Kaynaklar: Her iki ülkede de farklı ders kitapları ve yardımcı kaynaklar kullanılır. Bu kaynaklar içeriğin sunuluş biçimi ve yaklaşımı açısından farklılıklar gösterebilir.
  4. Sınav ve Değerlendirme: Sınav formatları ve değerlendirme kriterleri de ülkeden ülkeye değişir. Almanya'da daha çok süreci değerlendirmeye odaklanılırken, Türkiye'de sonuç odaklı değerlendirme daha yaygındır.

Matematik evrensel bir dil olsa da, farklı ülkelerde öğretim şekli, terminolojisi ve öğrenme yaklaşımları farklı olabilir. Almanca ve Türkçe matematik öğretiminde, temel kavramlar aynı olsa da, terminoloji, problem çözme yaklaşımları ve öğrenme yöntemlerinde farklılıklar bulunmaktadır. Bu farklılıklar, öğrencilerin matematik öğrenme deneyimlerini ve başarısını etkileyebilir. Öğrencilerin her iki dilde de matematiksel kavramlara hakim olması, farklı bakış açıları geliştirmelerine ve uluslararası işbirliği için önemli bir adım olabilir.
 
Geri
Top