Analytics Karşılaştırması ve Kullanımı

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Site Metrikleri

Bir yıl öncesiyle karşılaştırıldığında, web siteleri, hemen çıkma oranının yanı sıra, sayfa/ziyaret ve sitede geçirilen ortalama süre değerlerinde düşüş kaydetmiştir.

1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark
Sayfa/Ziyaret4,94,5-0,4
Hemen Çıkma Oranı%48,2%47,0-%1,2
Sitede Geçirilen Ortalama Süre5:495:23-0:26

Coğrafyaya Göre Döküm

Anonim veritabanımız coğrafi dökümü ülke düzeyinde toplamıştır. Aşağıda temsili olarak birkaç ülke ve bu ülkelere ait toplu metrikler verilmiştir. Her bir hücredeki ilk rakam 1/11/10-1/2/11 tarih aralığına ilişkin metriği göstermektedir. Parantez içindeki rakam, bir yıl öncesine göre Yıldan Yıla değişimi göstermektedir.

ÜlkeSayfa/ZiyaretHemen Çıkma OranıSitede Geçirilen Ortalama Süre
Amerika Birleşik Devletleri4,7 (-0,1)%42,5 (-%6,1)6:06 (-0:10)
İngiltere4,9 (-0,3)%41,5 (+%0,2)5:38 (-0:27)
Fransa4,4 (-0,4)%49,7 (+%1,4)4:40 (-0:08)
Brezilya4,1 (-0,1)%47,8 (-%2,9)5:20 (+0:03)
Çin4,1 (-0,1)%58,2 (+%1,0)3:46 (+0:37)
Japonya3,9 (-0,1)%48,6 (-%9,0)3:47 (-2:59)

Hemen çıkma oranı için ülkeye göre dağılım aşağıdaki grafikte gösterilmiştir:

3XAwn.webp

Yukarıdaki dağılımda bazı ülkeler notla belirtilmiştir. Bu da, boş zaman durumunun ve ekonomik gelişme aşamasının bir göstergesi olabilir. Alakalı bir metrik olarak, sitede geçirilen ortalama sürenin ülkeye göre dağılımı aşağıdaki grafikte gösterilmiştir:


ZWfXW.webp

Yukarıdaki, sitede geçirilen ortalama süre grafiğinde not olarak belirtilen ülke türleri, hemen çıkma oranı dağılımındakinin tersine bir sıralamada görünmektedir.

Trafik Kaynaklarına Göre Döküm

Aşağıdaki trafik kaynakları, "kaynak" ve "araç" parametrelerinin Google Analytics veri toplama sunucuları tarafından nasıl alındığına göre belirlenmiştir. Bu belirlemelerin ne anlama geldiğini açıklayan yazının sonundaki Trafik Kaynakları bölümü hangi rapor türlerini içerir? konulu yazıyı okuyunuz.

Trafik KaynaklarıSayfa/ZiyaretHemen Çıkma OranıSitede Geçirilen Ortalama Süre
Doğrudan4,0 (-0,5)%47,2 (-%4,0)5:21 (-0:07)
Yönlendirme5,0 (+0,1)%43,1 (-%1,1)6:36 (-1:48)
Organik Arama4,9 (-0,1)%47,9 (-%1,1)4:43 (+0:06)
TBM'li Arama5,6 (+0,0)41,4 (-%1,7)3:57(+0:07)

Dönüşüm Oranı Dağılımı

Birçok pazarlamacının en sık kullandığı metrik, dönüşüm oranıdır. Aşağıda, tüm dünyadaki Google Analytics "hedef dönüşüm oranı" değerlerinin ülkeye göre dağılımı verilmiştir.
PKoLQ.webp
Dönüşümlerle öne çıkan devletlerin, yurttaşları için hedef dönüşüm oranının da yüksek olduğunu tahmin eder miydiniz? Çok az nüfusa sahip bazı devletler için dönüşüm metriğinin istatistiksel öneminin tartışılır olduğunu unutmayın.

Trafik Kaynakları

Aşağıdaki trafik kaynakları, "kaynak" ve "araç" parametrelerinin Google Analytics veri toplama sunucuları tarafından nasıl alındığına göre belirlenmiştir. Bu belirlemelerin ne anlama geldiğini açıklayan yazının sonundaki Trafik Kaynakları bölümü hangi rapor türlerini içerir? konulu yazıyı okuyunuz.

Kaynaklardan Ziyaret Yüzdeleri1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark
Doğrudan%36,5%36,8+%0,3
Yönlendirme%21,0%19,4-%1,6
Arama Motorları%27,0%28,0+%1,0
Diğer%15,5%15,8+%0,3

İşletim Sistemleri

Tarayıcılar ve İşletim Sistemleri (İS), kullanıcıların tarayıcıları tarafından gönderilen "yönlendiren" dizesine göre belirlenmiştir.

İşletim Sistemlerinden Ziyaret Yüzdeleri1/11/09 - 1/2/101/11/10 - 1/2/11Fark
Windows%89,9%84,8-%5,1
Macintosh%4,5%5,2+%0,7
Linux%0,6%0,7+%0,1
Diğer%5%9,3+%4,3

* * * * *​

Trafik Kaynakları bölümü hangi rapor türlerini içerir?

Genel Bakış: Bu rapor, sitenize trafik gönderen farklı türde kaynaklara bir genel bakış sunar. Grafik, trafik eğilimlerini gösterir; pasta grafik ve tablolar eğilimleri neyin yönlendirdiğini gösterir. "Doğrudan Trafik" sitenize gelmek için bir favoriyi tıklayan ya da sitenizin URL'sini doğrudan tarayıcılarına yazan ziyaretçilerden gelen ziyaretlerdir. "Yönlendirme Siteleri" sitenizi bir başka siteden tıklayan kişilerin ziyaretlerini gösterir. "Arama Motorları" sitenizi bir arama motoru sonuç sayfasından tıklayan kişilerin ziyaretlerini gösterir.

Tüm Trafik Kaynakları: Sitenize gelen "ortalama" ziyaretçi ile karşılaştırıldığında kişiler arama motorlarından, sitelerden ve etiketli bağlantılardan nasıl yönlendiriliyor? Tablo eğilimleri yönlendiren özel kaynakları (örn. atama motorları, siteler ve etiketli bağlantılar) gösterirken grafik genel eğilimleri gösterir.

Doğrudan Trafik: Sitenize gelen "ortalama" ziyaretçi ile karşılaştırıldığında bir favoriyi tıklayan ya da tarayıcılarına sitenizin URL'sini yazan kişiler sitenizi nasıl ziyaret ediyor? Doğrudan trafik, offline (örneğin baskı, televizyon) kampanyalarla işe alınan ziyaretçileri de içerebilir.

Yönlendirme Siteleri: Sitenize gelen "ortalama" ziyaretçi ile karşılaştırıldığında kişiler diğer sitelerden nasıl yönlendiriliyor? Grafik yönlendirmelerden kaynaklanan trafik hacmindeki genel eğilimleri gösterirken tablo da bu eğilimleri yönlendiren siteleri listeler.

Arama Motorları: Sitenizin tüm trafiği ile karşılaştırıldığında arama motoru trafiği nasıl bir eğilim gösteriyor? Tablo eğilimleri yönlendiren arama motorlarını listelerken grafik, genel eğilimleri gösterir.

Anahtar Kelimeler: Sitenizin tüm trafiği ile karşılaştırıldığında arama kelimelerinden gelen trafik nasıl bir eğilim sergilemektedir? Tablo eğilimleri yönlendiren anahtar kelimeleri gösterirken, grafik genel eğilimleri gösterir.

AdWords Kampanyası (AdWords): Sitenize gelen "ortalama" ziyaretçi ile karşılaştırıldığında kişiler AdWords Kampanyalarınızdan nasıl yönlendiriliyor? Reklam grubu ve anahtar kelime bileşenlerini görmek için tablodaki bir AdWords Kampanyasını tıklayın. "Tıklamalar" sekmesi, AdWords Kampanyalarınızın ve anahtar kelimelerinizin karlılığını izlemenizde yararlı olan AdWords maliyetini, gösterimini ve yatırım getirisi verilerini gösterir.

Anahtar Kelime Konumu (AdWords): AdWords reklamlarınız Google arama sonuçlarında nerede görünüyor ve arama konumunuz hacim (Ziyaretler) ve ziyaret kalitesinde (Ort. sayfa görünümleri, dönüşüm oranları, ziyaret başı değer) ne kadar etkili? Bu raporu, her arama kelimesi için optimum arama konumunuzu belirleyerek teklifinizi buna göre planlamak amacıyla kullanın. Görüntüleme konumunu görmek için herhangi bir anahtar kelimeyi deneyin: T1 - T3 arası, reklamınızın arama sonuçları sayfasında en üst sıraya taşındığını gösterir. 1 - 8 arasındaki konumlar ilk sayfanın sağ sütunundaki bir konumu belirtir.

Kampanyalar: Sitenize gelen "ortalama" ziyaretçi ile karşılaştırıldığında kullanıcılar yapılandırılmış kampanyalarınızdan nasıl yönlendiriliyor? Tablo yapılandırılmış kampanyalarınızın her birini listelerken grafik, genel eğilimleri gösterir. Bu rapordaki tüm trafik açıkça kontrol ettiğiniz kampanyalarınızdan kaynaklandığından, bu bilgileri kampanyaları eklemek ya da silmek veya özel etiketler kullanarak hazırladığınız testlerin etkililiğini belirlemek için kullanabilirsiniz.

Reklam Versiyonu: AdWords reklamlarınız (ve "içerik" etiketini kullandığınız yapılandırılmış kampanyalar) birbiriyle karşılaştırıldığında nasıl bir performans göstermektedir? Bu rapor hangi reklam kopyasının (AdWords reklamlarında ya da yapılandırılmış kampanyalarda) en etkili olduğunu gösterir. Yüksek tıklama oranları olan reklamlar kullanıcının tıklamasını sağlamada kopyanın etkili olduğunu gösterirken, örneğin yüksek hemen çıkma oranları reklamın verdiği sözlerle tutarlı açılış sayfalarının gerektiğini belirtir.

Kaynak: google.com.tr
 
Birgün web siten olursa anlamak zorunda kalacaksın :)

Ziyaretçi eğilimi, kaynağı, ne kadar süre sitende kaldığı, hangi ülkelerden, hangi dili kullanarak geldiği ve hangi tarayıcıyı kullandığı... :)

Web sitesi sahibi olduğunda her tarayıcı ile test etmek zorundasın ortak bir yol bulmalı ve ziyaretçilerini memnun göndermelisin :) İşte analytics bu işi yapıyor :)
 


Mesajınızı yazın...
Geri
Top