YoRuMSuZ
Biz işimize bakalım...
Fatih Projesi kapsamında okullara kurulumu yapılan etkileşimli tahtalarda kurulu gelen yeni program Antropi Teach Programını BURADAN indirebilirsiniz...
Şimdi Antropi Teach programının kullanım detaylarına bakalım...
Antropi Teach daha fazla kullanılabilir alan sağlamak amacıyla tam ekran açılır. Antropi Teach ilk açıldığında otomatik olarak güncellemeleri kontrol eder. Eğer bir güncelleme varsa, bir uyarı ile kullanıcı bilgilendirilir.
Antropi Teach açıldığında, sol tarafta taşınabilir ana araç çubuğu bulunmaktadır. Bu araç çubuğu ekranda istenen yere taşınabilmekte ve özelleştirilebilmektedir. Araç çubuğunun en üstündeki alandan tutularak istenen yere taşınabilmektedir. Bu alanın altında çizimlerde kullanılabilecek renkler gösterilmektedir. Kalem aracı kullanmadan önce istediğiniz renk üzerine dokunarak kalem veya şekil rengini ayarlabilirsiniz.
Renk butonlarının altında ince uçlu kalem, kalın uçlu kalem, seçme aracı ve diğer araçları gösteren buton bulunmaktadır. İnce uçlu kalem ve kalın uçlu kalem ile yapılan her çizim vektöreldir ve gerçek-zamanlı eğri uydurma ile güzelleştirilir.
Seçme aracı ile sayfada çizilen veya sayfaya eklenen herhangi bir nesneyi seçebilirsiniz. Bu sayede seçilen nesneyi sayfada başka bir yere taşıyabilir, çevirebilir, yeniden boyutlandırabilir veya nesneyi değiştirmek için kullanılan ek özelliklere erişebilirsiniz. Seçme aracının altındaki simge ile Masaüstü Modu’na geçiş yapılabilir. Bu mod ayrıntılı olarak Gelişmiş Özellikler kısmında anlatılmıştır.
Araç çubuğunun en altındaki artı simgesi ile diğer araçların ve özelliklerin gösterildiği araç kutusunu açabilirsiniz. Araç kutusunun alt kısmında yer alan çizgi ile araçlar ve sayfa özellikleri ayrılmıştır. Bu çizginin üstünde kalan butonlar, yani araçlar, sürükle – bırak yöntemi ile araç kutusuna yerleştirilebilir. Aynı şekilde araç çubuğundaki sonradan eklenmiş araçlar, sürükle – bırak yöntemi ile kaldırılabilir. Eklenmiş bir aracı kaldırmak için araç çubuğu dışına sürükleyip bırakmanız yeterlidir.
Araç çubuğunun üstünde ise akıllı silgi görülmektedir. Akıllı silgi kolay erişim için sabitlenmiş olup, otomatik olarak kendi boyutunu ayarlayabilmektedir.
Silgi aracı kullanıldıkça silginin boyutu büyüyerek daha büyük alanları daha kolay silmenizi sağlar.
Ekranın alt ve üst kenarlarının ortasında sayfa değiştirmenizi sağlayan butonlar bulunmaktadır. Bir önceki sayfaya geçmek için yukarıdaki butona, bir sonraki sayfaya geçmek için ise aşağıdaki butona basmanız yeterlidir. Eğer son sayfada iseniz, aşağıdaki sonraki sayfa butonu yeni bir sayfa açar.
Sağ kenarda ise ok ve sayfa numarası gösterilmektedir. Okun üzerinde bulunduğu çubuğa dokunulduğunda bütün o dokümandaki sayfaları gösteren alan açılır. Bu alana tekrar dokunduğunuzda ise bu alan gizlenir. Gösterilen sayfayı değiştirmek için istediğiniz sayfayı bu alanın ortasındaki çerçeveye sürüklemeniz yeterlidir.
Ekranın sağ alt köşesinde ise dosya menüsünü açmaya yarayan buton bulunmaktadır. Bu menüden yazılımla ilgili ayarlara ve dosya seçeneklerine erişebilirsiniz. Yazılımdan çıkmak için bu menünün sağ alt köşesindeki butona basmanız yeterlidir.
Dosya menüsünün üzerindeki klasör simgesi ile dosya gözatıcı açabilirsiniz. Dosya gözatıcı sayesinde Antropi Teach’in medya galerisine erişebilir veya bilgisayarınızdaki diğer dosyalara göz atabilirsiniz. Grafikler klasöründe değişik konu başlıkları altında görseller yer almaktadır. Antres klasörü ise daha sayfada oluşturduğunuz nesneleri daha sonra kullanmak üzere saklayabildiğiniz alandır. Sayfadaki nesneleri daha sonra kullanmak için, seçme aracı ile seçtikten sonra sağ alttaki klasör simgesinin üzerine sürüklemeniz ve klasör rengi değişince bırakmanız gerekmektedir. Kaydedilen nesneyi daha kolay bulabilmeniz için açılan alanda bu kayıt için bir isim vermeniz istenir.
Ekranın alt kenarında ise görünmez bir çöp kutusu bulunmaktadır. Şekilleri, görsel ve işitsel nesneleri veya büyük çizimleri kolayca silmeye yarar. Seçme aracı ile seçilen bir nesneyi en alta sürüklemeniz ve silgi renk değiştirerek belirgin hale gelince bırakmanız yeterlidir.
Şimdi Antropi Teach programının kullanım detaylarına bakalım...
Antropi Teach daha fazla kullanılabilir alan sağlamak amacıyla tam ekran açılır. Antropi Teach ilk açıldığında otomatik olarak güncellemeleri kontrol eder. Eğer bir güncelleme varsa, bir uyarı ile kullanıcı bilgilendirilir.
Antropi Teach açıldığında, sol tarafta taşınabilir ana araç çubuğu bulunmaktadır. Bu araç çubuğu ekranda istenen yere taşınabilmekte ve özelleştirilebilmektedir. Araç çubuğunun en üstündeki alandan tutularak istenen yere taşınabilmektedir. Bu alanın altında çizimlerde kullanılabilecek renkler gösterilmektedir. Kalem aracı kullanmadan önce istediğiniz renk üzerine dokunarak kalem veya şekil rengini ayarlabilirsiniz.
Renk butonlarının altında ince uçlu kalem, kalın uçlu kalem, seçme aracı ve diğer araçları gösteren buton bulunmaktadır. İnce uçlu kalem ve kalın uçlu kalem ile yapılan her çizim vektöreldir ve gerçek-zamanlı eğri uydurma ile güzelleştirilir.
Seçme aracı ile sayfada çizilen veya sayfaya eklenen herhangi bir nesneyi seçebilirsiniz. Bu sayede seçilen nesneyi sayfada başka bir yere taşıyabilir, çevirebilir, yeniden boyutlandırabilir veya nesneyi değiştirmek için kullanılan ek özelliklere erişebilirsiniz. Seçme aracının altındaki simge ile Masaüstü Modu’na geçiş yapılabilir. Bu mod ayrıntılı olarak Gelişmiş Özellikler kısmında anlatılmıştır.
Araç çubuğunun en altındaki artı simgesi ile diğer araçların ve özelliklerin gösterildiği araç kutusunu açabilirsiniz. Araç kutusunun alt kısmında yer alan çizgi ile araçlar ve sayfa özellikleri ayrılmıştır. Bu çizginin üstünde kalan butonlar, yani araçlar, sürükle – bırak yöntemi ile araç kutusuna yerleştirilebilir. Aynı şekilde araç çubuğundaki sonradan eklenmiş araçlar, sürükle – bırak yöntemi ile kaldırılabilir. Eklenmiş bir aracı kaldırmak için araç çubuğu dışına sürükleyip bırakmanız yeterlidir.
Araç çubuğunun üstünde ise akıllı silgi görülmektedir. Akıllı silgi kolay erişim için sabitlenmiş olup, otomatik olarak kendi boyutunu ayarlayabilmektedir.
Silgi aracı kullanıldıkça silginin boyutu büyüyerek daha büyük alanları daha kolay silmenizi sağlar.
Ekranın alt ve üst kenarlarının ortasında sayfa değiştirmenizi sağlayan butonlar bulunmaktadır. Bir önceki sayfaya geçmek için yukarıdaki butona, bir sonraki sayfaya geçmek için ise aşağıdaki butona basmanız yeterlidir. Eğer son sayfada iseniz, aşağıdaki sonraki sayfa butonu yeni bir sayfa açar.
Sağ kenarda ise ok ve sayfa numarası gösterilmektedir. Okun üzerinde bulunduğu çubuğa dokunulduğunda bütün o dokümandaki sayfaları gösteren alan açılır. Bu alana tekrar dokunduğunuzda ise bu alan gizlenir. Gösterilen sayfayı değiştirmek için istediğiniz sayfayı bu alanın ortasındaki çerçeveye sürüklemeniz yeterlidir.
Ekranın sağ alt köşesinde ise dosya menüsünü açmaya yarayan buton bulunmaktadır. Bu menüden yazılımla ilgili ayarlara ve dosya seçeneklerine erişebilirsiniz. Yazılımdan çıkmak için bu menünün sağ alt köşesindeki butona basmanız yeterlidir.
Dosya menüsünün üzerindeki klasör simgesi ile dosya gözatıcı açabilirsiniz. Dosya gözatıcı sayesinde Antropi Teach’in medya galerisine erişebilir veya bilgisayarınızdaki diğer dosyalara göz atabilirsiniz. Grafikler klasöründe değişik konu başlıkları altında görseller yer almaktadır. Antres klasörü ise daha sayfada oluşturduğunuz nesneleri daha sonra kullanmak üzere saklayabildiğiniz alandır. Sayfadaki nesneleri daha sonra kullanmak için, seçme aracı ile seçtikten sonra sağ alttaki klasör simgesinin üzerine sürüklemeniz ve klasör rengi değişince bırakmanız gerekmektedir. Kaydedilen nesneyi daha kolay bulabilmeniz için açılan alanda bu kayıt için bir isim vermeniz istenir.
Ekranın alt kenarında ise görünmez bir çöp kutusu bulunmaktadır. Şekilleri, görsel ve işitsel nesneleri veya büyük çizimleri kolayca silmeye yarar. Seçme aracı ile seçilen bir nesneyi en alta sürüklemeniz ve silgi renk değiştirerek belirgin hale gelince bırakmanız yeterlidir.