• 📢 Merhaba Ziyaretçi.
    "Bahar geldi hoşgeldi 🌼🍃"
    konulu fotoğraf yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizleri de objektifinize takılan bir bahar resmiyle yarışmada görmek isteriz...

Konuya cevap yaz

Bu etkinliğin yapılabilmesi için bahçede öğrencilerin rahatça hareket edebilecekleri bir alan gereklidir.Tüm öğrencilerin etkinliğe katılması sağlanmalıdır.


Amaç; Bu etkinlikle , Elektron , proton ,nötron ,yüksüz (nötr), elektron verme , elektron alma, elektronların hareketliliği , iletkenlik , çekirdeğin yoğunluğu , enerji seviyeleri ,yüklü hale geçme kavramları verilmektedir.


Uygulama;

4 tane öğrenci el ele tutarak geniş bir çember oluşturur .Bu çember oluşturacağımız atomun çekirdeğidir.

Oluşturulan bu çemberin içine protonu temsilen 3 tane kız öğrenci nötronu temsilen 1 erkek öğrenci konur.

Çekirdeği içine alacak şekilde 15 tane öğrenci el ele tutarak çekirdeğin etrafında bulunan enerji seviyesini (yörüngeyi) oluşturur. Yörüngenin kenarında daire boyunca koşan , elektronu temsilen 3 erkek öğrenci bulunur.

Çekirdeğin yoğunluğunun , elektronun yoğunluğundan fazla olduğu belirtilir.

Bu elektronu temsilen daire boyunca koşan 4 erkek öğrenci elektronların enerji seviyesinde , dairesel yörüngede dolandığını ifade eder.

Çekirdekte protonu temsilen bulunan 3 kız sayısı elektronu temsilen koşan3 erkek öğrenci sayısına eşit olduğu için cisim nötr olduğu belirtilir.

Cisim elektron verirse dış yörüngede 2 elektronu kalır. Proton sayısı elektron sayısından fazla olacağından cisim (+) yüklü olur.

Cisim dışardan elektron alırsa 5 elektron dolaşmaya başlar. Bu da proton sayısından fazla elektron demektir. Bu durumda cisim elektron almış ve( -) yüklü olmuştur.

Elektron alma verme durumu bu şekilde belirtilir.

Cismin (–) yüklü veya (+) duruma geçmesi durumunda sadece elektron sayısının değiştiği proton sayısının değişmediği devamlı sabit kaldığı belirtilir.

Katı maddelerde protonun hareket etmediği , elektronun bu hareketi ile iletkenliğin oluştuğu belirtilir


En kuzeydeki ilimiz?
Geri
Top