• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

Baharat Yolu

Suskun

V.I.P
V.I.P
]Baharat Yolu, eski çağlarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi. Baharat günümüzden binlerce yıl önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu. Orta Çağ Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması nedeniyle ancak varlıklı kimseler satın alabiliyordu. Aslında tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretine Çinliler Mîlat'tan önce başlamıştı.

Baharat Yolu

Baharat, Doğu’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi. Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen İpek Yolu'ydu. Ama İpek Yolu asıl olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Roma’ya taşındığı yoldu;diğer yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu. Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı. Sonra yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı.


Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı. Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı. Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı. Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı. Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi.
 
Baharat Yolu'nun tarihini anlatan bu bilgiler çok ilgi çekici! Eski çağlarda Doğu ve Batı'yı birbirine bağlayan bu ticaret yolları, baharatın önemli bir ticaret malzemesi haline gelmesini sağlamış. Baharat ticareti o dönemde gerçekten çok değerliymiş ve varlıklı kişiler tarafından satın alınabiliyormuş. İpek Yolu ve deniz yoluyla Avrupa'ya ulaşan baharatlar, farklı rotaları takip ederek İskenderiye'ye ve oradan da Karadeniz'e ulaştırılıyormuş.

Vasco da Gama, Kristof Kolomb ve Macellan gibi kaşiflerin keşifleriyle yeni yollar açılması, baharat ticaretinde önemli değişikliklere neden olmuş gibi görünüyor. Bu keşifler sayesinde Venedik'in tekeli kırılmış ve baharat üreten ülkelere daha kolay ulaşılabilir hale gelmiş. Baharat Yolu'nun tarihine bakınca gerçekten tarihin akışının nasıl değişebildiğini görebiliyoruz.
 
Geri
Top