1. Cinsel ilişkiden önce oynaşmak müstehaptır:
Câbir (radiyallâhu anh} evlendiğinde, 'Peygamberimiz (sal-laliâhu aleyhi ve sellem) ona, 'bakireyle mi, dulla mı evlendin?' diye sormuş, o dulla evlendiğini söylediğinde de; «Neden baki*reyle evlenmedin! Bakirelerin ağız suları (daha tatlıdır)» buyur*du.[566] Bu hadiste, oynaşma ve öpüşme esnasında kadının dili*nin somurulması, ağız suyunun emilmesi işaret olunmaktadır.[567] Erkek, hanımı haz duyuncaya kadar ilişkiyi devam ettirmelidir. Hiç kuşkusuz bu, birlikteliğin ve muhabbetin devamını pekiştirir.
2. Makattan ilişkiye girmemek şartıyla, diledikleri şekilde iliş*kide bulunabilirler:
Câbir (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Yahudiler, Müslümanla*ra; «kadına arkadan yaklaşılırsa, çocuk şaşı olur' dediler. Bunun üzerine Yüce Allah'ın şu ayeti nazil oldu; «Hanımlarınız, tarlala-rınızdır; tarlanıza dilediğiniz şekilde yaklaşabilirsiniz.[568] Bunun üzerine Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'Hanımınıza, va-jina'dan olmak şartıyla önden ve arkadan yaklaşabilirsiniz' bu*yurdu.[569]
3. Makat haricinde her şekilde eşler birbirlerinin vücuduna temasta bulunarak ilişkiye girebilirler. Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'Hiç şüphesiz Allah hakkın söylenmesinden haya etmez; hanımlarınızla makatlarından ilişkiye girmeyiniz [570] buyurmuştur.
İbn Abbâs (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'hayvana tecavüz edene ve hanımıyla makattan ilişkide bulunana Allah, kıyamet günü (Rahmet nazarıyla) bakmaz.[571]
İbn Mesûd (radiyallâhu anh)'a, 'bir adam, hanımımla ne*reden ve nasıl istersem ilişkiye girebilir miyim?' diye sordu. O; 'evet' dedi. Bunun üzerine orada bulunanlardan biri;«makaüan ilişkiyi kastediyor!» deyince, İbn Mesüd; «hanımların makatları size haramdır» dedi.[572]
Hatırlatma:
Makattan ilişkiye girmek haramdır. Ancak makat dışında, kalçalardan ve arka taraftan yaklaşmak caizdir. -Allah, en doğ*rusunu bilir.
Hayızlı iken cinsel ilişkiye girmek caiz değildir: Daha önce hayız konusunda da belirtildiği gibi, cinsel İlişkiye girmek dışında, hay izli hanımıyla kişi her türlü yakınlıkta bulunabilir. Özür kanaması olan kadınla, cinsel ilişkide bulunmanın bir sa*kıncası yoktur.
Cinsel ilişki ikinci defa tekrarlanmak istendiğinde namaz abdesti alınmalıdır. Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'Biriniz hanımıyla ilişkide bulunduktan sonra tekrarla*mak isterse, (namaz abdesti gibi) abdest alsın buyurmuştur.[573]
Cinsel ilişki için eşlerin tamamen soyunmasında bir sakınca yoktur: Daha önce de belirtildiği gibi, eşler arasında avret [574] yoktur. Bu konuda nakledilen şu rivayet sahih değildir, münkerdir; 'Herhangi biriniz hanımına yaklaştığında avret yerle*rinin üzerine Örtü koysun; çırılçıplak soyunmasınlar.[575]
Câbir (radiyallâhu anh} evlendiğinde, 'Peygamberimiz (sal-laliâhu aleyhi ve sellem) ona, 'bakireyle mi, dulla mı evlendin?' diye sormuş, o dulla evlendiğini söylediğinde de; «Neden baki*reyle evlenmedin! Bakirelerin ağız suları (daha tatlıdır)» buyur*du.[566] Bu hadiste, oynaşma ve öpüşme esnasında kadının dili*nin somurulması, ağız suyunun emilmesi işaret olunmaktadır.[567] Erkek, hanımı haz duyuncaya kadar ilişkiyi devam ettirmelidir. Hiç kuşkusuz bu, birlikteliğin ve muhabbetin devamını pekiştirir.
2. Makattan ilişkiye girmemek şartıyla, diledikleri şekilde iliş*kide bulunabilirler:
Câbir (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Yahudiler, Müslümanla*ra; «kadına arkadan yaklaşılırsa, çocuk şaşı olur' dediler. Bunun üzerine Yüce Allah'ın şu ayeti nazil oldu; «Hanımlarınız, tarlala-rınızdır; tarlanıza dilediğiniz şekilde yaklaşabilirsiniz.[568] Bunun üzerine Rasulullah (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'Hanımınıza, va-jina'dan olmak şartıyla önden ve arkadan yaklaşabilirsiniz' bu*yurdu.[569]
3. Makat haricinde her şekilde eşler birbirlerinin vücuduna temasta bulunarak ilişkiye girebilirler. Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'Hiç şüphesiz Allah hakkın söylenmesinden haya etmez; hanımlarınızla makatlarından ilişkiye girmeyiniz [570] buyurmuştur.
İbn Abbâs (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'hayvana tecavüz edene ve hanımıyla makattan ilişkide bulunana Allah, kıyamet günü (Rahmet nazarıyla) bakmaz.[571]
İbn Mesûd (radiyallâhu anh)'a, 'bir adam, hanımımla ne*reden ve nasıl istersem ilişkiye girebilir miyim?' diye sordu. O; 'evet' dedi. Bunun üzerine orada bulunanlardan biri;«makaüan ilişkiyi kastediyor!» deyince, İbn Mesüd; «hanımların makatları size haramdır» dedi.[572]
Hatırlatma:
Makattan ilişkiye girmek haramdır. Ancak makat dışında, kalçalardan ve arka taraftan yaklaşmak caizdir. -Allah, en doğ*rusunu bilir.
Hayızlı iken cinsel ilişkiye girmek caiz değildir: Daha önce hayız konusunda da belirtildiği gibi, cinsel İlişkiye girmek dışında, hay izli hanımıyla kişi her türlü yakınlıkta bulunabilir. Özür kanaması olan kadınla, cinsel ilişkide bulunmanın bir sa*kıncası yoktur.
Cinsel ilişki ikinci defa tekrarlanmak istendiğinde namaz abdesti alınmalıdır. Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'Biriniz hanımıyla ilişkide bulunduktan sonra tekrarla*mak isterse, (namaz abdesti gibi) abdest alsın buyurmuştur.[573]
Cinsel ilişki için eşlerin tamamen soyunmasında bir sakınca yoktur: Daha önce de belirtildiği gibi, eşler arasında avret [574] yoktur. Bu konuda nakledilen şu rivayet sahih değildir, münkerdir; 'Herhangi biriniz hanımına yaklaştığında avret yerle*rinin üzerine Örtü koysun; çırılçıplak soyunmasınlar.[575]