YoRuMSuZ
Biz işimize bakalım...
cPanel üzerinden domain uzantılı E-Posta adresi almak ve site ile ilgili iletişimlerde bu adresi kullanmak size zaman ve prestij kazandırabilir. Site ilgili net üzerinde yaptığınız işlemlerde özellikle de e-ticaret işlemlerinde kimi zaman domain uzantılı E-Posta adresi de istenmektedir.
Gelelim cPanel üzerinde domain uzantılı E-Posta adresi oluşturmaya. Biz de daha önce admin @ cerezforum.com şeklinde kullandığımız e-posta adresini de değiştirip bu adresi kullanmaya başlıyoruz.
E-Posta Hesabı Açma
Sunucunuz üzerinden e-posta hesabı açabilmek için sunucumuzun kontrol paneline (cPanel, Plesk vs) erişimimizin olması gerekiyor. Buradak anlatımı cPanel üzerinden. Diğer panellerde de izlenilecek yol aşağı yukarı aynıdır.
* cPanel’e kullanıcı adı ve şifremizle giriş yapın ve “E-POSTA” başlığı altındaki “E-posta Hesapları” yazısına tıklayın.
* Açılan sayfada “E-posta Hesabı Ekle” başlığı altındaki alanları dolduralım. “E-posta” kısmına alacağınız e-postanın ismini yazıyoruz. Bu maili sitenizin genel iletişimi için kullanacaksanız, ismi “iletisim” veya “admin” olarak belirleyebilirsiniz. Bu alanın yanında “@siteismi.com” uzantısını görüyorsunuz. İsmi belirlediğinizde sizin e-posta adresiniz “iletisim@siteismi.com” olacak.
Diğer alanları ihtiyacınıza göre doldurun. Şifrenizi güçlü yapmanızda fayda var. Son olarak "Hesap Oluştur" butonuna tıklayın.
Hesabınız oluşturulduğunda aşağıdaki gibi görünecektir. Sağ taraftaki açılır menüden "Webmail'e Eriş" satırına tıklayıp mail kutunuza ulaşabilirsiniz.
Karşınıza "Varsayılan Bir Webmail Uygulaması Seç" başlıklı bir sayfa geliyor. Burada istediğiniz bir mail servisini seçmemiz isteniyor. “Roundcube” servisi oldukça sadedir tabi tercih sizin. “Varsayılan olarak ayarla” yazısına tıklayarak istediğiniz servisi varsayılan olarak atayabilirsiniz.
Gelelim cPanel üzerinde domain uzantılı E-Posta adresi oluşturmaya. Biz de daha önce admin @ cerezforum.com şeklinde kullandığımız e-posta adresini de değiştirip bu adresi kullanmaya başlıyoruz.
E-Posta Hesabı Açma
Sunucunuz üzerinden e-posta hesabı açabilmek için sunucumuzun kontrol paneline (cPanel, Plesk vs) erişimimizin olması gerekiyor. Buradak anlatımı cPanel üzerinden. Diğer panellerde de izlenilecek yol aşağı yukarı aynıdır.
* cPanel’e kullanıcı adı ve şifremizle giriş yapın ve “E-POSTA” başlığı altındaki “E-posta Hesapları” yazısına tıklayın.
* Açılan sayfada “E-posta Hesabı Ekle” başlığı altındaki alanları dolduralım. “E-posta” kısmına alacağınız e-postanın ismini yazıyoruz. Bu maili sitenizin genel iletişimi için kullanacaksanız, ismi “iletisim” veya “admin” olarak belirleyebilirsiniz. Bu alanın yanında “@siteismi.com” uzantısını görüyorsunuz. İsmi belirlediğinizde sizin e-posta adresiniz “iletisim@siteismi.com” olacak.
Diğer alanları ihtiyacınıza göre doldurun. Şifrenizi güçlü yapmanızda fayda var. Son olarak "Hesap Oluştur" butonuna tıklayın.
Hesabınız oluşturulduğunda aşağıdaki gibi görünecektir. Sağ taraftaki açılır menüden "Webmail'e Eriş" satırına tıklayıp mail kutunuza ulaşabilirsiniz.
Karşınıza "Varsayılan Bir Webmail Uygulaması Seç" başlıklı bir sayfa geliyor. Burada istediğiniz bir mail servisini seçmemiz isteniyor. “Roundcube” servisi oldukça sadedir tabi tercih sizin. “Varsayılan olarak ayarla” yazısına tıklayarak istediğiniz servisi varsayılan olarak atayabilirsiniz.