• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

Dünya Ülkeleri Yöresel Kıyafetleri

Suskun

V.I.P
V.I.P
Türkmenistana özgü yöresel kıyafetler..

Türkmenistan yöresel kıyafetleri nelerdir
Türkmenistan geleneksel giysileri elbiseleri, Türkmenistan yöresel kıyafetleri resimleri, Türkmenistanın milli yöresel elbiseleri resimleri

XipkcCU.webp

Türkmenistan yöresel kıyafetler,
Halıları başka, Türkmen kadınların ulusal kıyafet ve el sanatları Türkmenistan kültürünün en parlak ifadesidir.Ulusal elbise etnik geçmişi köklü gelenekleri, sosyal tutum ve Türkmen halkının etik ve estetik değerlerin bir yansımasıdır. Bu haliyle de, Türkmenistan etnik tarihi ve kültürü anlamanın değerli bir anlamı temsil eder.

Ilk defa Türkmenistan Ziyaret herkes ülkenin tekliği fark başarısız olmaz. Bu kadınların geleneksel ulusal kostüm giymek gerçeğinden esas kaynaklanıyor. Mükemmel onların yaşam tarzı ve iklime adapte kadın kostüm tarzı, hem de erkekler, neredeyse yüzyıllar boyunca değişmiş olması ilginç bir gerçektir.

Türkmen kadınlar temiz kalpli ipek yapılmış giysiler giydi. Bez Farklı türleri kullanılmıştır: girmizi donlyk, sosany, sara takhta. Gün-gün giyim için, basit bir kayma-elbise, keteni denilen ipeksi bir kumaş türü yapılmış aa kural giyilirdi. Bu bez dar tezgahlarda dokunmuştur. Bu arada, hala bir tara denilen basit bir ev yapımı yatay tezgahında dokunmuştur. Bu tezgahın genişliği, 30-40 cm den, tarzı belirlenir.Ketei bez elbise hattı vurgulamak için birlikte dikildi dışa bakacak kaldı kenarı boyunca altın şeritler çalışan vardı.Elbise düşük, yuvarlak kesilmiş boyun vardı ve uzun kollu ve uçları nakış saçaklı idi. Genç evli kadınların ve kızların sıkı kurallara uymak zorunda - kollu ayak bilekleri karşılamak zorundaydı.
 
Mısır yöresel kıyafetleri


Mısır kostümler bir dizi vardı. Çiftçi (fellahin) temelde gallibayas giyerler. 1500'lerden itibaren Osmanlı Türkleri ve 1798 sonrası Avrupa - şehirlerde üst sınıfların kendi fatihlerin kıyafetleri benimsedi. Güneyinde Nubians kendilerine özgü kostüm var ve çölde bedevi de giyim ayrı bir tarzı var.

Mısır - Kadınlar

Fruitseller (c1980) Köylü kadınlar bir gallebaya dışarıda giymek ama şehir gallibaya sadece kapalı giyilmelidir eğiliminde olacaktır. Kamu giymek için bir kadın bir tob sebleh denilen geniş bir kadının elbise giyecek.
yRsQ8u4.webp

Geniş pantolon, diz ve ayak bileklerine kadar düşen altında toplanan iç çamaşırı (tshalvar veya shintijan) olarak giyilirdi.

Kadının kaftan bir Yelek denirdi. Bu da meme açık ve düğmeli veya şekillendirme için yan dikişler üzerinde bağcıklı boyun, sıralanmıştı. En çok pantolon üzerinden yüksek tarafında yarık vardı. Şal ile kuşanmış. Kadın Yelek altında bir gömlek ve bir djubbeh giymek ya da üzerinde binnish olur.

İskenderiye ve Kahire'de, kadınlar da melaya LUF giyecek - büyük dikdörtgen bir şal alçakgönüllülük, sıcaklık için aşınmış ve yapılacak taşırdım.

Ya beyaz pamuklu veya açık örgü uzun bir dikdörtgen yüz peçe - - ve başörtüsü (bazen bir takke üzerine - taqiyah) Şehir kadınlar genellikle bur `a giyilir. Başka headcovering bazen pom poms süslenmiş Mandil (başörtüsü) idi. Fellahin arasında hattah gibi bir çanta bazen giyilirdi.

Mısır - Erkekler

Erkekler için temel geleneksel Mısır konfeksiyon uzun bir gömlek (gallibaya) 'dir. Tilke de silah altında gevşek uygun (eri) ve fellahin tarafından giyilen bir Haliç'e açılan denilen gallibaya çok geniş bir sürümü ile tek ayırır. Fellahin gallebaya eteğine kadar aksama ve uyluk çevresinde kaydırmak istiyorsunuz çalışırken.
Pantolon (sserual) bazen gallebaya altında giyilirdi.

Gallebaya fazla bir kaftan (genellikle çizgili) giyilirdi. Bir kaftanın önünde açık ve genellikle bir kumaş bant (Hizan) tarafından çoğaltılan, uzun, geniş kollu bir ceket gibi bir tam uzunlukta giysidir. Kaftanın üzerinde binish oldu - geniş kollu bir bez palto - genellikle aşağıdaki genellikle koyu gri ve çizgisiz kesmedim. Alternatif olarak, binish daha karmaşık kesilmiş olan bir djubbeh Osmanlı işgali sırasında özellikle Türkler tarafından giyilebiliyordu. `Ulema da elimden kaftanı üzerinden jubbah giydi. Jubbah ayakları ulaşan uzun ve geniş kollu cübbe idi ve aşağı düğmeli yarım oldu.

Ancak, 1800'lerden itibaren Avrupa elbise Osmanlı sarayı arasında geleneksel elbise değiştirilir ve bu elit üyeleri tarafından ele alındı. Bu nedenle, iktidar aydınların üst düzey memurlar ve üyeleri, Avrupa tarzı giyim Mısır'da görülebilir.
Ancak Avrupa Şapkalar kabul edilmedi. Bunun yerine Sultan Mahmud Han II checheya heargear yıpranmış olacağını hükmetti. Mısır'da bu "fes" adı verildi. Daha sonra Muhammed Ali askeri üniforma parçası olarak fes taşımaktı. Bu, 1952 Devrimi'nden sonra şapkaya olarak kaldırılmıştır.
 
Pakistan yöresel kıyafetler

Birbirlerinden ayrıldıkları noktalar kadar ortak birçok özelliğe de sahip olan Hindistan ve Pakistan’ın ortak yerel kıyafetlerinden biri de sari. Kadınlar tarafından giyilen ve dikilmemiş yekpare bir kumaştan ibaret bu yerel giysi, vücuda farklı şekillerde sarılıyor. Sanskritçe’de “kumaş parçası” anlamına gelen sari, Hindistan ve Pakistan’ın yanı sıra Bangladeş, Sri Lanka, Burma, Malezya, Nepal ve Singapur’da da giyiliyor. Kadınların vücut kıvrımlarını zarif bir şekilde göz önüne seren ve yaklaşık 5.000 yıllık bir geçmişe sahip sarinin en bildik ve geleneksel türlerinden biri, Güney Hindistan’dan gelen Kanjeevaram. Bol süslü bu sari genellikle ipekten yapılıyor ve üzerindeki motifler tapınaklardan, saraylardan ve resimlerden ilham alıyor.

8J0BvYJ.webp
 
Fransız Giyim Tarzı
15.yüzyılda erkeklerin gardrobuna yeni bir giysi eklendi. Bu bol kollu, omuzları ve göğsü oturtulmuş, geri kalan bölümleri dökümlü, manto gibi bir giysiydi. Giyilen şapkalar türbana benziyor, yan tarafından uzun bir eşarp sarkıtılıyordu. 1480′lerde "yırtmaç" modası çıktı. İçine giyilen görülsün diye, ceketlerin kolları dirsekten bir yırtmaçla açılıyor, böylece o dönemde modaolan işlemeli gömlekler ortaya çıkıyordu. Kadın modasında pek fazla değişiklik olmadı. 15. yüzyılda en büyük değişim giderek çok acayip biçimler alan saç modellerinde görüldü. Avrupada kilise kulesi gibi taranmış saçlara bile rastlanıyordu.

LvNUt.webp

Kabarık Yakalar ve Çemberli Jüponlar

Yırtmaç modası
16. yüzyılda iyice yaygınlaştı. Pabuçlarda bile yırtmaç görülmeye başlandı. Erkek ceketleri nerdeyse yastık gibi doldurularak kaskatı bir duruma getiriliyordu. Uzun çorap modası yerini, kabarık durması için içi doldurulmuş, kısa pantolonlara bırakmıştı. Bunlarla gene uzun çorap giyiliyordu.

Ayakkabılar artık sivri burunlu değil,parmakları rahat ettirecek biçimde, ördek gagası gibi genişti. Kraliçe I. Elizabeth döneminin en belirgin modası boynun çevresinde giderek genişleyen ve büyüyen yakalardı. 1850′lere gelindiğinde yakalar o denli büyümüştü ki, güzel durması için tel geçirerek kolalamak gerekiyordu.

Kadın giysileri, 16. yüzyılda İspanyol etekler moda oluncaya kadar pek değişmedi. Gitgide genişleyen telçemberlerden oluşan bir jüpon üzerine geniş bir etek giyiliyordu. Daha sonra kadınlar, Fransız modası olan, belin iki yanına asılı yastık gibi kabarıklıkların üzerine etek giymeye başladılar. 16. yüzyılın sonunda düşük yakalar moda oldu. 1610′larda ise başın hemen arkasında, yelpaze gibi dik duran yakalar ortaya çıktı.

17. yüzyıl boyunca moda her zamankigibi sürekli değişti. Genelde sadelik değil, işlemeler, volanlar, danteller, fiyonklar, kurdeleler aranıyordu. Erkeklerde 1670′lerden sonra yelek ve ceketler moda oldu.Her ikisi de dize kadar geliyordu ve yakasızdı. Ceketlerin kollandüzdü. Devrik kol kapaklan vardı. Kol kapaklan, içindeki ipek gömleğin görünmesi için iliklenmezdi.

1620′lerden sonra külot pantolon moda oldu. 1650-70yılları arasında giyilen külot pantolonlar öyle boldu ki, neredeyse eteklik sanılırdı. Daha sonra daralan bu pantolonların paçaları diz altından bir düğme ya da toka ile iîiklenirdi. Çoraplar ipekli olduğu içinsoğuk havalarda birkaç çifti üst üste giymek gerekirdi.

17. yüzyılın ilk yarısında tüylü, geniş kenarlı bir şapkayla, geniş konçlu çizmeler erkek giyimi için nerdeyse zorunluyken, yüzyılın sonuna doğru kenarları kıvrık küçük şapkalar ve küt burunlu, tokalı ayakkabılar giyilmeye başlandı.

Kadın giysileri hâlâ uzun ve geniş etekliydi. Ne var ki, çemberli jüponlar artık giyilmiyordu. Omuzları dışarda bırakan ve kombinezon denen dantelli iç çamaşırlarını kenarından gösterecek dekoltelikte giysiler giyiliyordu. Yüzyılın sonuna doğru çemberli jüponlar yeniden moda oldu. Elbisenin üzerine önden açık bir kaftan giyilirdi. Daha sonra bu kaftanın etekleri toplanarak arkaya bir kuyruk eklemek moda oldu.

Yüzyılın başında küt burunları ve kocaman fiyonklarıyla erkek ve kadın ayakkabıları birbirine benziyordu. 1650′den sonra burunlar sivrildi ve topuklar yükseldi. Pek uzun boylu olmayan Fransız Kralı XIV. Louis, topuklu pabuçlar giyerek erkekler için bu modanın öncülüğünü yaptı.

Erkeklerde, kadınlar da ellerini sıcak tutmak için manşon kullanırlardı. Yüzlerine boyalarla makyaj yaparlar, solgun görünmek için siyah benler yapıştınrlardı.

Saten Giysiler
Kadınlar ilk önce bir iç gömleği giyer,onun üzerine balen li bir korse takarlardı. Kalçanın iki yanına konan küçük yastıkçıklar bir jüponun üzerine geçirilmiş çemberdeki yerlerine yerleştirilirdi. Bunun üzerine uzun bir jüpon giyilirdi. Bu jüponun önünde bazen kapitone bir parça olur ve giysinin önünden görünürdü. Giysi ile aynı kumaştan bir göğüslük takılırdı.Kollar fırfırlı ya da pilili olurdu. Gene kenarı fırfırlı bir şapka , yüksek ökçeli ayakkabılar ve bir yelpaze ile giyim tamamlanırdı. Erkekler de süslenmekte kadınlardan geri kalmazdı, iç çamaşırları ketenden ya da pazenden olurdu. Bol kollu bir gömlek , uzun çorap, dize kadar pantolon giyerlerdi. Desenli, uzun ve dar bir yeleğin üzerine yakalı ve kol
kapakları süslü bir ceket alınırdı. Çaprazlama takılan geniş bir kuşak çarpıcı bir görünüm yaratırdı. Peruk giyim kuşamın önemli bir parçasıydı. Üç köşeli şapka kadar eldiven, baston ve uzun dilli ayakkabılar da giyimin kusursuz olması için gerekliydi.

18. yüzyılın başında erkek giysileri pek değişikliğe uğramadı. Ceketler ve yelekler hâlâ uzundu. Altına çorap ve külot pantolon giyiliyordu. 1750′den sonra ceketlerin önü kısalmaya başladı. Öyle ki, sonunda arkada "kuyruktan başka bir şey kalmadı. Bele kadar olan ceket önden sımsıkı iîiklenirdi. Yüzyılın başında ceketlerin yakası yoktu, ama 1760′ tan sonra yaka gitgide büyüyerek kulaklara kadar yükseldi.

Erkek takım giysilerinde kadife, ipekli ya da saten kullanılır, renkler siyahtan açık maviye, büyük bir çeşitlilik gösterirdi. Botlar ve eskiden kırsal kesimde giyilen tozluklar, yüzyılın sonunda moda oldu. Erkekler omzu yarım pelerinli bol pardösüler giyer, baston, manşon ve enfiye kutusu taşırlardı.

Giyimi tamamlayan peruktu. 1750′lere kadaryaşlı erkekler uzun lüleli peruklar takarlardı. 1730′larda genç erkekler, arkasındabir örgüsü olan daha derli toplu peruklar kullandılar. Bazen desaçlarını arkada siyah bir torba içinde toplarlardı. Erkek eğer peruk takmıyorsa, peruk gibi görünmesi için saçını pudralardı.

18. yüzyılda kadın giyimioldukça hızlı değişti. 1730′larda etek boyu bileğe yükseldi. Genellikle öndenaçık olan eteğin içinden kapitone satenden bir jüpon görünürdü. Eteklerinkubbe gibi durması için çember kullanılırdı. 1740′ların, kalçalarda kabarık, ön ve arkada düz olan etek modası, kadınları dar yerlerden geçerken yan yan yürümek zorunda bırakıyordu. 1770′lerin modasına göre, koskocaman bir etek perde gibi iple toplanarak, üç yerinden sarkıtılırdı.

Kadın giysileri dekolteydive arkadan şeritlerle sıkılırdı. Açık kare yakalar modaydı. Elbise üzerinegiyilen kaftanları çoğunlukla önü açık, kolsuz, arka parçaları ise zengin dokumlu olurdu. Yüzyılın sonunda kadınlar bu ağır giysilerden rahatsız olmaya başladılar. Hafif muslinden geniş kuşaklı giysiler yapılmaya başlandı. Ata binerken ya da geziye gidecekleri zaman erkekler gibi giyindiler.

Kadın ayakkabıları satenya da brokardan yapılır, tokalar ve fiyonklarla süslenirdi.

Deniz merakı 18.yüzyılda başladı. Yazar Fanny Burney, Kral III. Georgeun ve çevresindekilerinfanilalar, korseler ve üzerinde "Tanrı Kralı Korusun" yazılı saç bantlarıyla nasıl denize girdiklerini anlatır.

Amerikadaki kolonilerde giyilenler başlangıçta Avrupadakilerin kopyasıydı. Ne var ki, yeni yerleşim yerleri ve yeni maceralar arayan ilk öncüler daha sonra başlı başına bir moda yarattılar. Yerlilerden hayvan derilerini sepilemeyi öğrendiler. Deriler, pamuk gibi yumuşak oluncaya kadar geriliyor, ıslatılıyor ve hamur gibi yoğruluyordu. Yerliler, beyazlara ayrıca bu derilerden pantolon ve mokasen benzeri şeylerin nasıl yapılacağını da öğrettiler. Bunların hiçbiri Eskidünyada bilinmiyordu. Böylece Amerikanın koşullarından doğan yeni bir moda ortaya çıktı.

Erkekler avlanırken baştan geçme bol bir gömlek giyerlerdi. Bu gömlek önden bağcıklarla kavuşturulur, boyu dizlere kadar iner, üzerine bir pelerin alınırdı. Pelerin ve gömleğin dikişleri deri püsküllerle süslü olurdu. Bazen de kürk parçalan süs işini görürdü.

Bu giysiler rüzgâra veyağmura karşı iyi bir koruyucu olan güderiden yapılırdı. Avlanma giysileriiçin geyik derisi de kullanılır; bunlardan nakışlı gömlekler yapılırdı.

Avcılar tilki,ayı, sincap derilerinden kasketler ve kepler giyer, keplerin arkasına bir tilki ya da kurt kuyruğu iliştirirlerdi.

Kadınların giydikleri erkeklerinki kadar süslüdeğildi. El dokuması kaba kumaştan giysiler giyerlerdi. Bazen kentlerden dantel,
kurdele gibi şeyler gelirdi. Onü dantelli, bol etekli giysilerinin üzerine bir şal alır, kötü havalarda bunu başlarına örterlerdi. Dayanıklı ayakkabılar ya da mokasenler giyerlerdi. Yazın ise yalınayak gezmeyi yeğlerlerdi. Sadelikleri saç biçimlerinde de kendini gösterir, saçlarını ya örer ya da topuz yaparlardı. Takı, yelpaze, fiyonk türünden süs eşyaları kullanmazlardı.

Daha sonra18. yüzyılda zenginler arasında dantelli gömlekler, kravatlar, desenli yelekler verengârenk çoraplar moda oldu. Güneyli kadınların sahip oldukları brokarların ve ipeklilerin değerine paha biçilmezdi. Erkeklerin giyimleri de kadınlannki kadar masraflıydı. George Washington, son derece ağır kadife ve ipek takımlar giyerdi. Benjamin Franklin ise parlak renkli giysilerden hoşlanırdı.

19. Yüzyıl

19. yüzyılın başlarında giyimlerine düşkün erkekler, daha önce pek gözde olan ipekli ve saten kumaşlardan vazgeçerek güzel dikilmiş ve iyi oturtulmuş giysilere önem vermeye başladılar. 1830′larda, tozluk ve ayak bileklerinin üzerinde dar pantolonlar giyiliyordu. Sonradan, bugün de giyilen, klasik pantolon ortaya çıktı.

Ceket renkleri mavi, yeşil ya da kahverengi iken, pantolonlar çok daha açık renk, hatta beyaz oluyordu. Yüzyılın ortalarına doğru siyah redingotlar giyilmeye başlandı. Oysa pantolonlar değişik renklerde ya da ekose olabiliyordu. Pantolon ve ceketin aynı kumaştan yapıldığı takım giysiler ancak 1860′tan sonra giyilmeye başlandı.

19. yüzyılın sonlarında erkekleryakalık ve kravat takmaya başladılar. Bu gelenek zamanımızda da sürüyor.Erkeklerin resmi çağrılarda giydikleri beyaz ceket ve beyaz papyon yada siyah smokin ve siyah frakla siyah papyon 1900′den beri hemen hiç değişmedi.

Erkek modası zaman içinde gitgide daha az değişikliğe uğrarken, son 150 yıl içinde kadın modası her yıl yenilendi. 19. yüzyılın başında kadınlar pamuklu ya da muslinden, beli yukarıda, geceliği andırır giysiler giyiyorlardı. Sonraları altına,bir tanesi at kılından olmak üzere, dört beş kat jüpon giyilerek eteklerin kabarık durması sağlandı.

1830′lardabel eski yerine inerek, kollar omza doğru kabartıldı, bunun adı "koyun budu" modasıydı. 1850′lerde jüpon giyilmesini gerektirmeyen telden bir kafes kullanıldı. Giysilerin kolları dar ve uzun, yakalan dikti. Kraliçe Victoria döneminin sona ermesiyle, sade, ayak bileğine kadar inen etekler giyilmeye başlandı. Koyun budu kollar geri geldi.

Mantolar, şallar, pelerinler çok çeşitlilikgösteriyordu. Büyük eteklerin üzerine manto giymek rahat olmadığından geniş şallar ve pelerinler kullanılırdı. Günümüz etek ceketin ya da tayyörün ilk biçimi 1860′larda ortaya çıkan "yürüyüş giysisi"ydi. ABD de ve Avrupa da kadın hakları mücadelesinin yükseldiği bu yıllarda, kadın giysilerinin daha rahat olması yolunda kampanyalar yürütüldü. Kadınlar spor yapmaya başladıktan sonra tenis ve bisiklet için özel giysiler giymeye başladılar. Mayolar, düğmeli bir bluz ve külot pantolondan oluşuyordu. Bazı cesur kadınlar kısa, şalvar türü şortlarla bisiklete binmeye başladı.

19. yüzyılın muslin elbiseleri ile sivri burunlu,topuksuz, ipekli kumaştan ayakkabılar giyilirdi. 1870′lerde kadifeden, düğmeli ve topuklu botlar moda oldu. Kadınlar 1820′lerde belden kuşaklı bol paçalı pantolonlar giymeye başladılar. Bundan 40 yıl sonra golf pantolon moda oldu.
 
Geri
Top