Çocukların eğitiminin ve kişiliğinin gelişmesinde oyunun önemi büyüktür. Oyunun engelli çocukların gelişmelerine yardımcı olabilmesi için çevrenin düzenlenmesine dikkat edilmelidir. Çevre düzeni ve uyarıcılar daha zengin olmalıdır. Çevre düzenlemesinde engel grubu ve ağırlık derecesi göz önüne alınmalı ve bunlara göre düzenleme yapılmalıdır. Seçilecek araç-gereç ve oyun tipinde öncelikle duyuların (dokunma, görme vs) gelişimine önem verilmelidir. Büyük kas gelişimini sağlayan oyun ve oyuncaklara ilgi duyarlar. Ayrıca müzik eşliğinde ritimli oyunlar yararlı olacaktır. Boyama, kesme,yapıştırma gibi el becerinsin ve sanatsal duyguların geliştirildiği oyunlara yer verilmelidir.Çocukların zihin gelişimlerini destekleyen oyunlar uzun süreli ve sıkıcı olmamalıdır. Sembolik oyunlara ve drama çalışmalarına yer verilmeli ve sosyalleşmelerine yardımcı olunmalıdır. Oyun araçları içerisinde doğadan kaynaklanan kum, tahta, su, hamur gibi malzemeler bulundurulmalıdır.
Aileler ise engelli çocuklarına karşı koruyucu tutum göstermemeli, evde ve dışarıda oynaması için gereken araç-gereç bulundurulmalıdır. Aile bireyleri oyuna katılarak, oyundan çocuğun zevk almasını öğrenmesine ve keşfetmesine yardımcı olmalıdır. Oyuncak ve oyun seçiminde çocuğun tercihine önem verilmelidir. Müziğin bu çocuklar için önemi unutulmamalı, müzik dinleme, ritim tutması, şarkı söylemesi için cesaretlendirilmelidir. Evde kum, hamur, tahta, su gibi doğal oyun araçları bulundurulmalıdır.