inönü Üniversitesi Vakfı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, engelli miniklere "bilimsel rehabilitasyon" eğitimi veriyor.
Türkiye'de devlet üniversiteleri bünyesinde kurulan 4 engelli özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinden biri olan İnönü Üniversitesi Vakfı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, engelli miniklere "bilimsel rehabilitasyon" eğitimi veriyor. Engellilerin eğitimi konusunda bilimsel dayanağı olmayan hiçbir yöntemin kullanılmadığı merkezde, engelliler öğretim üyelerinin de gözetimi ve desteğiyle eğitim alıyor.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Osman Özokçu, merkezde
tamamen bilimsel yöntemlere önem verdiklerini belirterek, multi disipliner bir çalışma yürüttüklerini söyledi.
Üniversite bünyesindeki Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Özel Eğitim Bölümü akademisyenlerinin ortaklaşa çalışmalar yaptığını dile getiren Özokçu, amaçlarının kaliteli, nitelikli özel eğitim vermek olduğunu kaydetti.
Türkiye'de Samsun, Edirne ve Eskişehir'de benzeri olan uygulamanın engellilere doğru ve güvenilir eğitim ve rehabilitasyon sunmada önemli olduğunu vurgulayan Özokçu, merkezde, otizm, yaygın gelişimsel bozukluk, zihinsel engelli ve özgün öğrenme güçlüğü çeken çocuklara eğitimler verdiklerini bildirdi.
-Engellilerin performansları 6 ayda bir ölçülüyor-
Merkez Müdürü Meryem Tulu da, merkezde eğitim alan engellilerin her birine performansları ve yapabilecekleri ölçüde, bireyselleştirilmiş eğitimler sunduklarını söyledi.
Engellilerin, 6 ayda bir performanslarını ölçtüklerini ve buna göre eğitim yolu izlediklerini kaydeden Tulu, ailelerin evlerinde engelli çocuklarıyla yaşadıkları sorunlara yönelik de çözüm yolu bulmayı amaçlayan eğitimler verdiklerini anlattı.
Çocukların merkeze ilk geldikleri günkü durumlarıyla eğitim aldıktan sonraki gelişimlerini kayıtlarla arşivlediklerini ve bunları ailelere bilgilendirme toplantılarında sunduklarını belirten Tulu, rehabilitasyon merkezinin üniversite bünyesinde kurulmasının kendileri için de büyük avantajları bulunduğunu ifade etti.
Tulu, merkezde disiplinler arası iletişim sağlandığını, böylece üniversitede pek çok bölümdeki öğretim üyelerinin kendilerine destek
verebildiklerini dile getirdi. Resim, müzik, beden eğitimi ile özel eğitim bölümündeki akademisyenlerin eğitimlere katılabildiğini anlatan Tulu, "Çocukların gelişimlerini düzenli olarak takip ediyoruz. 6 ayda bir yaptığımız testlerle ne kadar ilerleme sağladığımızı görebiliyoruz. Sıkıştığımız ya da ilerleme göremediğimiz çocuklar için hemen akademisyenlerden yardım alarak yeniden programlar düzenliyoruz" diye konuştu.
-"Çocuğumda önemli gelişmeler gözlemliyoruz"-
8 yaşındaki otistik kızını merkeze gönderen Zeynep Aktemur, çocuğunun daha önce başka rehabilitasyon merkezine de gittiğini, ancak burada uygulanan eğitimle çocuğunda önemli gelişmeler gözlemlediklerini söyledi.
Bir buçuk yıldır kızının merkezden eğitim aldığını dile getiren Aktemur, ilk geldiği dönemlerde kızının daha hırçın olduğunu, konsantrasyonunun daha kısa olduğunu ve öfke nöbetleri geçirebildiğini kaydetti.
Burada aldığı eğitimle kızının yaklaşık 40 dakikalık ders boyunca hiç kalkmadan ders dinlediğini, evde de daha sakin olmaya başladığını, kelime haznesinin ve algılamasının arttığını, öz bakım gelişmelerinde ciddi ilerlemeler gözlemlediklerini söyleyen Aktemur, merkezde kullanılan yöntemler ve öğretmenlerinin ilgisinden çok memnun olduklarını dile getirdi.
Türkiye'de devlet üniversiteleri bünyesinde kurulan 4 engelli özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinden biri olan İnönü Üniversitesi Vakfı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, engelli miniklere "bilimsel rehabilitasyon" eğitimi veriyor. Engellilerin eğitimi konusunda bilimsel dayanağı olmayan hiçbir yöntemin kullanılmadığı merkezde, engelliler öğretim üyelerinin de gözetimi ve desteğiyle eğitim alıyor.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Osman Özokçu, merkezde
tamamen bilimsel yöntemlere önem verdiklerini belirterek, multi disipliner bir çalışma yürüttüklerini söyledi.
Üniversite bünyesindeki Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Özel Eğitim Bölümü akademisyenlerinin ortaklaşa çalışmalar yaptığını dile getiren Özokçu, amaçlarının kaliteli, nitelikli özel eğitim vermek olduğunu kaydetti.
Türkiye'de Samsun, Edirne ve Eskişehir'de benzeri olan uygulamanın engellilere doğru ve güvenilir eğitim ve rehabilitasyon sunmada önemli olduğunu vurgulayan Özokçu, merkezde, otizm, yaygın gelişimsel bozukluk, zihinsel engelli ve özgün öğrenme güçlüğü çeken çocuklara eğitimler verdiklerini bildirdi.
-Engellilerin performansları 6 ayda bir ölçülüyor-
Merkez Müdürü Meryem Tulu da, merkezde eğitim alan engellilerin her birine performansları ve yapabilecekleri ölçüde, bireyselleştirilmiş eğitimler sunduklarını söyledi.
Engellilerin, 6 ayda bir performanslarını ölçtüklerini ve buna göre eğitim yolu izlediklerini kaydeden Tulu, ailelerin evlerinde engelli çocuklarıyla yaşadıkları sorunlara yönelik de çözüm yolu bulmayı amaçlayan eğitimler verdiklerini anlattı.
Çocukların merkeze ilk geldikleri günkü durumlarıyla eğitim aldıktan sonraki gelişimlerini kayıtlarla arşivlediklerini ve bunları ailelere bilgilendirme toplantılarında sunduklarını belirten Tulu, rehabilitasyon merkezinin üniversite bünyesinde kurulmasının kendileri için de büyük avantajları bulunduğunu ifade etti.
Tulu, merkezde disiplinler arası iletişim sağlandığını, böylece üniversitede pek çok bölümdeki öğretim üyelerinin kendilerine destek
verebildiklerini dile getirdi. Resim, müzik, beden eğitimi ile özel eğitim bölümündeki akademisyenlerin eğitimlere katılabildiğini anlatan Tulu, "Çocukların gelişimlerini düzenli olarak takip ediyoruz. 6 ayda bir yaptığımız testlerle ne kadar ilerleme sağladığımızı görebiliyoruz. Sıkıştığımız ya da ilerleme göremediğimiz çocuklar için hemen akademisyenlerden yardım alarak yeniden programlar düzenliyoruz" diye konuştu.
-"Çocuğumda önemli gelişmeler gözlemliyoruz"-
8 yaşındaki otistik kızını merkeze gönderen Zeynep Aktemur, çocuğunun daha önce başka rehabilitasyon merkezine de gittiğini, ancak burada uygulanan eğitimle çocuğunda önemli gelişmeler gözlemlediklerini söyledi.
Bir buçuk yıldır kızının merkezden eğitim aldığını dile getiren Aktemur, ilk geldiği dönemlerde kızının daha hırçın olduğunu, konsantrasyonunun daha kısa olduğunu ve öfke nöbetleri geçirebildiğini kaydetti.
Burada aldığı eğitimle kızının yaklaşık 40 dakikalık ders boyunca hiç kalkmadan ders dinlediğini, evde de daha sakin olmaya başladığını, kelime haznesinin ve algılamasının arttığını, öz bakım gelişmelerinde ciddi ilerlemeler gözlemlediklerini söyleyen Aktemur, merkezde kullanılan yöntemler ve öğretmenlerinin ilgisinden çok memnun olduklarını dile getirdi.