Erkeklerin ve Kadınların iletişim şekli birbirinden çok farklı
Erkeklerin ve kadınların iletişim şekli birbirinden çok farklı olduğu için işyerinde de ciddi anlaşmazlıklara sebep olabiliyor. Ama önemli bazı kuralları bilirseniz ipleri elinize alabilirsiniz!
İş yaşamında geleneksel kadın ve erkek rolleri yavaş yavaş değişiyor, meslekler cinsiyetlerini kaybediyor, cinsiyet engelleri kalkıyor. Ama kadınlar ve erkekler arasındaki bazı temel farklar, başarıyı etkilemeye devam ediyor.
Kadınların ve erkeklerin farklı olduğu alanlardan biri de iletişim stilleri. İki cinsin iletişim tarzlarındaki farklılık da yanlış anlaşılmalara, hatta iş hayatında itişmelere yol açacak kadar önemli oluyor. Bu farkları inceleyen Dr. Victoria Simon ve Dr. Holly Pedersen kurdukları danışmanlık firmaları aracılığıyla kadınlara yol gösteriyorlar. Bu iki kadın araştırmacı, kadınlar ve erkeklerin nasıl iletişim kurduğu hakkında temel kuralları hepimiz için özetlediler.
İletişim tarzındaki farklar neler?
"İstisnalar kaideyi bozmaz" diye düşünerek, aşağıdaki genellemeleri erkek iş arkadaşlarınızla iletişimde göz önüne almanız, iletişim kazalarını önleyebilir. Ayrıca tartıştığınız konuda durumu kendi lehinize çevirmek istiyorsanız da yine bu kuralları hatırlayın:
1- Erkekler bilgi ya da rapor vermek için konuşurlar. Kadınlar bilgi toplamak ya da ilişki kurmak için.
2- Erkekler şeyler (iş, futbol, araba vb.). Kadınlar insanlar hakkında konuşurlar.
3- Erkekler verilere, gerçeklere ve mantığa odaklanırlar. Kadınlar duygular ve anlam üzerine.
4- Erkekler analiz ederek, problemi çözerek "bilir"ler. Kadınlar içgüdüleriyle.
5- Erkekler akılcı bir biçimde anlaşılmayı beklerler. Kadınlar empati kurabilirler, önce anlamaya çalışırlar.
6- Erkekler, bir yere, bir hedefe odaklanmış olmayı, net olmayı severler. Kadınlar olaylara esnek ve geniş açılı bakabilirler.
7- Erkekler emir, kural ve katı organizasyon şemalarıyla yaşayabilirler. Kadınlar akışkanlık, esneklik isterler.
Erkeklerin ve kadınların iletişim şekli birbirinden çok farklı olduğu için işyerinde de ciddi anlaşmazlıklara sebep olabiliyor. Ama önemli bazı kuralları bilirseniz ipleri elinize alabilirsiniz!
İş yaşamında geleneksel kadın ve erkek rolleri yavaş yavaş değişiyor, meslekler cinsiyetlerini kaybediyor, cinsiyet engelleri kalkıyor. Ama kadınlar ve erkekler arasındaki bazı temel farklar, başarıyı etkilemeye devam ediyor.
Kadınların ve erkeklerin farklı olduğu alanlardan biri de iletişim stilleri. İki cinsin iletişim tarzlarındaki farklılık da yanlış anlaşılmalara, hatta iş hayatında itişmelere yol açacak kadar önemli oluyor. Bu farkları inceleyen Dr. Victoria Simon ve Dr. Holly Pedersen kurdukları danışmanlık firmaları aracılığıyla kadınlara yol gösteriyorlar. Bu iki kadın araştırmacı, kadınlar ve erkeklerin nasıl iletişim kurduğu hakkında temel kuralları hepimiz için özetlediler.
İletişim tarzındaki farklar neler?
"İstisnalar kaideyi bozmaz" diye düşünerek, aşağıdaki genellemeleri erkek iş arkadaşlarınızla iletişimde göz önüne almanız, iletişim kazalarını önleyebilir. Ayrıca tartıştığınız konuda durumu kendi lehinize çevirmek istiyorsanız da yine bu kuralları hatırlayın:
1- Erkekler bilgi ya da rapor vermek için konuşurlar. Kadınlar bilgi toplamak ya da ilişki kurmak için.
2- Erkekler şeyler (iş, futbol, araba vb.). Kadınlar insanlar hakkında konuşurlar.
3- Erkekler verilere, gerçeklere ve mantığa odaklanırlar. Kadınlar duygular ve anlam üzerine.
4- Erkekler analiz ederek, problemi çözerek "bilir"ler. Kadınlar içgüdüleriyle.
5- Erkekler akılcı bir biçimde anlaşılmayı beklerler. Kadınlar empati kurabilirler, önce anlamaya çalışırlar.
6- Erkekler, bir yere, bir hedefe odaklanmış olmayı, net olmayı severler. Kadınlar olaylara esnek ve geniş açılı bakabilirler.
7- Erkekler emir, kural ve katı organizasyon şemalarıyla yaşayabilirler. Kadınlar akışkanlık, esneklik isterler.