Egtmci
Katılımcı
Bu özel anları öğrencilerinize göstererek, onlara “sayılar” ın göze görünenden fazlasına sahip olduğu hissini verebilirsiniz. Bu bağıntıları doğrulamakla kalmayıp, “estetik” olduklarına inandıkları başka ilişkiler bulmaları için de cesaretlendirmelisiniz.
Aşağıdaki üslülere dikkat edin.
135 = 11+32+53
175 = 11+72+53
518 = 51+12+83
598 = 51+92+83
Şimdi, bir adım ötesinde,
1,306 = 11+32+03+64
1,676 = 11+62+73+64
2,427 = 21+42+23+74
Sonraki gerçekten şaşırtıcı. Üsler ve sayılar arasındaki ilişkiye dikkat edin.*
3,435 = 33+44+33+55
438,579,088 = 44+33+88+55+77+99+00+88+88
Şimdilik bunları doğrulamayı ve diğer bazı güzel ilişkiler bulmayı sınıfa bırakıyoruz.
*İkinci ifadede, uygun düşmesi ve bu olağan dışı duruma uyması için, 00 değerini 0 aldık, gerçekte ise belirsizdir.
Aşağıdaki üslülere dikkat edin.
135 = 11+32+53
175 = 11+72+53
518 = 51+12+83
598 = 51+92+83
Şimdi, bir adım ötesinde,
1,306 = 11+32+03+64
1,676 = 11+62+73+64
2,427 = 21+42+23+74
Sonraki gerçekten şaşırtıcı. Üsler ve sayılar arasındaki ilişkiye dikkat edin.*
3,435 = 33+44+33+55
438,579,088 = 44+33+88+55+77+99+00+88+88
Şimdilik bunları doğrulamayı ve diğer bazı güzel ilişkiler bulmayı sınıfa bırakıyoruz.
*İkinci ifadede, uygun düşmesi ve bu olağan dışı duruma uyması için, 00 değerini 0 aldık, gerçekte ise belirsizdir.