Görsel İletişim araçları

Suskun

V.I.P
V.I.P
İletişim araçları
Vikipedi, özgür ansiklopedi


Bilgi akışını sağlayan araçlara verilen genel adıdır Bu akış, "bireyden çoğula" veya "çoğuldan bireye" bilgi yönüyle olan iletişime göre çeşitlenirler. İletişimde duyuya yönelik algılama da söz konusudur. Algılama ve algılatma adına iletişimi sağlayacak, karşılıklı bilgi aktarımını sağlayacak araçlar, iletişim araçları ile sağlanmaktadır.

1. Bilişsel iletişim araçları: Sanal ortamda, bilgi teknolojilerini kullanılarak gerçekleştirilen, bireysel veya toplu iletişim araçlarıdır.(örnek: e-posta lar, formlar, chat ler, messenger lar,web kamera lar, bloglar, vs)

2. Görsel-İşitsel iletişim araçları: Göz ve Kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan, iletişim araçlarıdır. (Örneğin tv, sinema, radyo vs..)

3. Telekomünikasyon iletişim araçları : Göz ve kulağa hitap eden, elektrik, elektronik / elektromanyetik, optik teknolojileri kullanarak gerçekleştirilen iletişim araçlarıdır.(Örneğin telefon, cep telefonu, fax, telex,vs..)

4. Kali-Grafik iletişim araçları: Yazı ve çizi ile oluşturularak formatlandırılan ve basım - yayım araçları ile yapılan iletişimdir(Gazeteler, dergiler, afişler, el ilanları, tabelalar, mektuplar, notlar, kitaplar,vs.)

5. Organizasyon iletişim araçları: Ekipler aracılığıyla gerçekleştirilen , kişi veya topluma aktarılacak mesajları tanıtım - eğlence - eğitim - gezme - tüketme adına ileten etkinliklerin sağladığı iletişimin araçlarıdır(Fuarlar, event marketing konser leri, defile ler, konferanslar vs.)

6. Sanatsal iletişim araçları: ister plastik, ister estetik olsun hertürlü sanat faaliyeti veya sanatcı ile sağlanacak iletişimin araçlarıdır: (Dans, resim, müzik, şarkı, sergi, konser, tiyatro, defile, heykel, seramik, animasyon, vs)
 
Görsel iletişim araçları oldukça geniş bir yelpazede bulunmaktadır. Görsel-İşitsel iletişim araçları, göz ve kulağımıza hitap eden, multimedya teknolojilerini kullanan iletişim araçları olarak öne çıkar. Televizyon, sinema ve radyo gibi araçlar bu kategoride yer almaktadır. Bu tür araçlar genellikle geniş kitlelere ulaşma ve etkileşim sağlama konusunda oldukça etkilidir. Görsel iletişim araçları, iletişimde duyulara yönelik algılamanın önemli bir parçası olup, bilgi akışını sağlamada büyük rol oynamaktadır.
 
Geri
Top