Hakk kelamı, Allah’ın ilmidir ve Kur’an ise, insanların manevi ahlak anayasasıdır.
Hakk kelamı ile Kur’an, insanı kemalete ve erdemliğe ulaştıran temel öğelerdir.
Kur’an ile, ahlak olarak tanımlanmış olan edep erkan yani hal ve davranışları olgunlaştırır.
Hakk Kelamıuyla da, akıl olgunlaşır ve kemalete ulaştırır.
Dolayısıyla hal ile davranışları ve aklını olgunlaştıran bir insan, kemalete ermiş olur.
Ahlak ve ilim olgunluğuna erişmiş örnek Kamil-i Insan’lar, Hz.Muhammed Mustafa ve Şahı Merdan Ali’dir.
Dolayısıyla Alevilikte, Hakk Muhammed Ali yolunun aslı doğruluk, kemali dostluk, cevheri merhamet, görüşü eşitlik, hazinesi bilgi, meyvesi sevgi, ve tüm bu manevi değerlerle yoğrulup erdemli, Kamil-i Insan olmaktır.
Erdemli ve Kamil-i Insan; Her dine, mezhebe, inanca saygı duyar, hoş görüyle bakar, dil, din, ırk renk ayırımı gözetmez, eşitlikçi, katılımcı, paylaşımcı, düşünceyi savunur ve tüm bu manevi değerlere sahip olması sonucu kainatın aynasıdır. Zaten Muhammed Ali yolunun amacı da, kainatın aynası olmaktır.
Hakk kelamı ile Kur’an, insanı kemalete ve erdemliğe ulaştıran temel öğelerdir.
Kur’an ile, ahlak olarak tanımlanmış olan edep erkan yani hal ve davranışları olgunlaştırır.
Hakk Kelamıuyla da, akıl olgunlaşır ve kemalete ulaştırır.
Dolayısıyla hal ile davranışları ve aklını olgunlaştıran bir insan, kemalete ermiş olur.
Ahlak ve ilim olgunluğuna erişmiş örnek Kamil-i Insan’lar, Hz.Muhammed Mustafa ve Şahı Merdan Ali’dir.
Dolayısıyla Alevilikte, Hakk Muhammed Ali yolunun aslı doğruluk, kemali dostluk, cevheri merhamet, görüşü eşitlik, hazinesi bilgi, meyvesi sevgi, ve tüm bu manevi değerlerle yoğrulup erdemli, Kamil-i Insan olmaktır.
Erdemli ve Kamil-i Insan; Her dine, mezhebe, inanca saygı duyar, hoş görüyle bakar, dil, din, ırk renk ayırımı gözetmez, eşitlikçi, katılımcı, paylaşımcı, düşünceyi savunur ve tüm bu manevi değerlere sahip olması sonucu kainatın aynasıdır. Zaten Muhammed Ali yolunun amacı da, kainatın aynası olmaktır.