Kim bilir
belkide divane diyeceksin
Ne kadar
abesle iştigal ettiğime
kanaaat getireceksin
İlmi
ve fikri bakımdan nükseden
tezatları derleyip alay mı edeceksin
Yoksa hiç vakit
ayırmaya değmez diye
es geçip, arayışlara yön mü vereceksin
Kelam etmek
her bakımdan kalbi şehretmeli
Nefsin tazzikiyle
rasgelelik dile gelmemeli,
düşünmenin hak olduğu bilinmeli
İlim
merakın şubesiyse,
akıl ve izanın muvazenesinde
sevk edilmeli, keşkelere ilitfat etmemeli
Ruhun
sahibi belli,
kalbi nazargah kılan Rab
Ezelin
ve ebedin maliki, fanilik
adına esaret kabul edilmemeli
Din adına
simsarlık yapan
her kimse tahkir edilmeli
Cemaat asabiyeti
ve takiyesinden vazgeçilip,
şeffaflık ilkesi kabullenmeli
Hakimiyet adına
hunharca gasp edilen ne varsa,
alenen ifşa edilip, gereği yerine getirilmeli
Her nefesin
aziz olduğu teslim edilip, hukukundan
bihaber olanlar talim edilip, değerlendirilmeli
Şerri yaptıran
nefstir,nefse hükmeden sinsidir
Hinliğin her türlüsü
nefsi bakımdan iltifat edilen payedir,
ülfet ve faziletten elbette ki aridir
Ruh,
İsmi zülcelalin zatından
bahşedilen hakikattir,
Kalp
ve irade sahibi adına
muhatap kabul edilen zarafettir
İki yoldan
biri tercih edilmelidir,
Hangi yolu
tercih edersen, hesabı içinde
haşrolacak hangi mukadderdir
Halini cezbeden
ne varsa öncelikle tefekkür et
Fikrin ve malumatın
olmadan yol alacağını,aklını
ve iradeni nasıl kullanacağını merak et
Süretin
her türlüsüne nazar ederken
Seni biran
kedere zerkeden lahzanın içinde
kaybolmadan iştişareye müracaat et
Haram
ve heyecan nefsin
cazibesinde ki bühtandır,
Akla ve izana
tutukluluk yaşatan zandır,
sahibini an, malik olduğun ne varsa
Emanet
edilmiş olan aşikar
bir fermandır, halinden def et
Delinin aklını
merak etme, alınmıştır
İçinde yaşadığı
ve bahtına akseden belanın
girdabında yol alması saplanmıştır
Ruhu ve kalbi
bakımdan muvazenesi
kaybolmuş bir hicrandır
İbretin
her halinde tezahür
eden artık masum bir vicdandır
Mustafa CİLASUN
belkide divane diyeceksin
Ne kadar
abesle iştigal ettiğime
kanaaat getireceksin
İlmi
ve fikri bakımdan nükseden
tezatları derleyip alay mı edeceksin
Yoksa hiç vakit
ayırmaya değmez diye
es geçip, arayışlara yön mü vereceksin
Kelam etmek
her bakımdan kalbi şehretmeli
Nefsin tazzikiyle
rasgelelik dile gelmemeli,
düşünmenin hak olduğu bilinmeli
İlim
merakın şubesiyse,
akıl ve izanın muvazenesinde
sevk edilmeli, keşkelere ilitfat etmemeli
Ruhun
sahibi belli,
kalbi nazargah kılan Rab
Ezelin
ve ebedin maliki, fanilik
adına esaret kabul edilmemeli
Din adına
simsarlık yapan
her kimse tahkir edilmeli
Cemaat asabiyeti
ve takiyesinden vazgeçilip,
şeffaflık ilkesi kabullenmeli
Hakimiyet adına
hunharca gasp edilen ne varsa,
alenen ifşa edilip, gereği yerine getirilmeli
Her nefesin
aziz olduğu teslim edilip, hukukundan
bihaber olanlar talim edilip, değerlendirilmeli
Şerri yaptıran
nefstir,nefse hükmeden sinsidir
Hinliğin her türlüsü
nefsi bakımdan iltifat edilen payedir,
ülfet ve faziletten elbette ki aridir
Ruh,
İsmi zülcelalin zatından
bahşedilen hakikattir,
Kalp
ve irade sahibi adına
muhatap kabul edilen zarafettir
İki yoldan
biri tercih edilmelidir,
Hangi yolu
tercih edersen, hesabı içinde
haşrolacak hangi mukadderdir
Halini cezbeden
ne varsa öncelikle tefekkür et
Fikrin ve malumatın
olmadan yol alacağını,aklını
ve iradeni nasıl kullanacağını merak et
Süretin
her türlüsüne nazar ederken
Seni biran
kedere zerkeden lahzanın içinde
kaybolmadan iştişareye müracaat et
Haram
ve heyecan nefsin
cazibesinde ki bühtandır,
Akla ve izana
tutukluluk yaşatan zandır,
sahibini an, malik olduğun ne varsa
Emanet
edilmiş olan aşikar
bir fermandır, halinden def et
Delinin aklını
merak etme, alınmıştır
İçinde yaşadığı
ve bahtına akseden belanın
girdabında yol alması saplanmıştır
Ruhu ve kalbi
bakımdan muvazenesi
kaybolmuş bir hicrandır
İbretin
her halinde tezahür
eden artık masum bir vicdandır
Mustafa CİLASUN