• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

İşsizlik Sigortası Kanunu

Suskun

V.I.P
V.I.P
İŞSİZLİK SİGORTASI KANUNU​

Kabul Tarihi: 25/08/1999

Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 08/09/1999

Yayımlandığı Resmi Gazete Sayısı: 23810

I. BÖLÜM : SOSYAL SİGORTALAR KANUNU İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİKLER

Madde 1 - 17/07/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 8 inci maddesinin birinci fıkrasının değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 2 - 506 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 3 - 506 sayılı Kanunun 32 nci maddesinin (B) bendine aşağıdaki alt bent ile maddeye bir fıkra eklenmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 4 - 506 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin (B) bendinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 5 - 506 sayılı Kanunun 55 inci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir..

Madde 6 - 506 Sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 7 - 506 Sayılı Kanunun 61 inci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 8 - 506 sayılı Kanunun 63 üncü maddesine (B) fıkrasının birinci bendinden sonra gelmek üzere bir bent eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 9 - 506 Sayılı Kanunun 67 nci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (c) alt bendinin değiştirilmesi, (d) alt bendi ile (B), (D) ve (E) bentleri yürürlükten kaldırılması ve (C) bendi (B) bendi olarak değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 10 - 506 sayılı Kanunun 78 inci maddesinin birinci fıkrası değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 11 - 506 sayılı Kanunun 79 uncu maddesine birinci fıkrasından sonra gelmek üzere iki fıkra eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 12 - 506 Sayılı Kanunun 85 inci maddesinin birinci fıkrasının (B) bendinin (a) alt bendinin değiştirilmesine, (b) alt bendinin yürürlükten kaldırılmasına ve (c) alt bendinin (b) olarak değiştirilmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 13 - 506 Sayılı Kanunun 96 ncı maddesinin birinci fıkrasının değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 14 - 506 sayılı Kanunun 130 uncu maddesi başlığı ile birlikte değiştirilmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 15 - 506 sayılı Kanunun Ek 24 üncü maddesinin (a) fıkrasının ikinci bendinin yürürlükten kaldırılmasına ve Ek 32 nci maddesine birinci fıkradan sonra gelmek üzere fıkralar eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 16 - 506 sayılı Kanuna aşağıdaki ek maddeler eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 17 - 506 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

II. BÖLÜM : TARIM İŞÇİLERİ SOSYAL SİGORTALAR KANUNU İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİKLER

Madde 18 - 17/10/1983 tarihli ve 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanununun 20 nci maddesinin 20/02/1992 tarihli ve 3774 sayılı Kanunla kaldırılan (a) bendinin yeniden düzenlenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 19 - 2925 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 20 - 2925 sayılı Kanunun 31 inci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 21 - 2925 sayılı Kanunun 39 uncu maddesinin (a) bendinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 22 - 2925 sayılı Kanuna geçici madde 2 eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

III. BÖLÜM : TÜRKİYE CUMHURİYETİ EMEKLİ SANDIĞI KANUNU İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİKLER

Madde 23 - 08/06/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun 39 uncu maddesinin (b) fıkrasının birinci paragrafı, (c, ç ve d) fıkraları ile (k) fıkrasından sonra gelen birinci paragrafının değiştirilmesi ve maddeye bir fıkra eklenmesine ayrıca son iki paragrafın yürürlükten kaldırılmasına ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 24 - 5434 sayılı Kanunun Ek 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 25 - 5434 sayılı Kanunun Geçici 139 uncu maddesinin üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere fıkra eklenmesine, aynı maddenin sekizinci fıkrasının değiştirilmesiyle ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 26 - 5434 sayılı Kanuna geçici maddeler eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

IV. BÖLÜM : ESNAF VE SANATKARLAR VE DİĞER BAĞIMSIZ ÇALIŞANLAR SOSYAL SİGORTALAR KURUMU KANUNU İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİKLER

Madde 27 - 02/09/1971 tarihli ve 1479 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Kanununun 30 uncu maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 28 - 1479 sayılı Kanunun 35 inci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 29 - 1479 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 30 - 1479 sayılı Kanunun 42 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (d) bentlerinin değiştirilmesine ve (e) bendinin yürürlükten kaldırılmasına ilişkin olup yerine işlenmiştir.

Madde 31 - 1479 sayılı Kanunun 50 nci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 32 - 1479 sayılı Kanunun 52 nci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 33 - 1479 sayılı Kanunun 53 üncü maddesinin ikinci fıkrasının değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 34 - 1479 sayılı Kanunun Ek 7 nci maddesinin birinci fıkrasının değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 35 - 1479 sayılı Kanunun Ek 12 nci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 36 - 1479 sayılı Kanunun Ek 13 üncü maddesinin son fıkrasının değiştirilmesi ve maddeye fıkra eklenmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 37 - 1479 sayılı Kanunun Ek 15 inci maddesinin (a) bendinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 38 - 1479 sayılı Kanuna ek madde eklenmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 39 - 1479 sayılı Kanuna geçici maddeler eklenmesine ilişkin olup yerine işlenmiştir.

V. BÖLÜM : TARIMDA KENDİ ADINA VE HESABINA ÇALIŞANLAR SOSYAL SİGORTALAR KANUNU İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİKLER

Madde 40 - 17/10/1983 tarihli ve 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanununun 17 nci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 41 - 2926 sayılı Kanunun 31 inci maddesinin değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 42 - 2926 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin ikinci fıkrasının değiştirilmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 43 - 2926 sayılı Kanuna ek madde eklenmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

Madde 44 - 2926 sayılı Kanuna geçici maddeler eklenmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

VI. BÖLÜM : İŞ KANUNU İLE İLGİLİ DEĞİŞİKLİKLER

Madde 45 - 1475 sayılı İş Kanununun Kıdem Tazminatı başlıklı 14 üncü maddesinin birinci fıkrasına 5 numaralı bent eklenmesi ile ilgili olup yerine işlenmiştir.

VII. BÖLÜM : İŞSİZLİK SİGORTASI

İŞSİZLİK SİGORTASININ AMAÇ VE KAPSAMI İLE YETKİLİ, GÖREVLİ VE SORUMLU KURULUŞLAR

Madde 46
- İşsizlik sigortasının amacı; işsizlik sigortasına ilişkin kuralları ve uygulama esaslarını düzenlemek ve sigortalılara işsiz kalmaları halinde, bu Kanunda öngörülen ödeme ve hizmetlerin yerine getirilmesini sağlamaktır.

506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 2 nci maddesinde belirtilen sigortalılar ile aynı Kanunun geçici 20 nci maddesinde açıklanan sandıklara tabi sigortalıları (Geçici 20 nci madde kapsamında olmakla birlikte memur veya 22/01/1990 tarihli ve 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Hükmünde Kararnameye tabi sözleşmeli statüde bulunanlar hariç) ve mütekabiliyet esasına dayalı olarak yapılan anlaşmalara göre çalışan yabancı işçileri kapsar.

(Değişik fıkra: 31/05/2000 - 4571/3. md.) 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 3 üncü maddesinde sigortalı sayılmayanlar, sosyal güvenlik kuruluşlarından yaşlılık aylığı alıp da sosyal güvenlik destek primi ödeyerek ya da ödemeksizin çalışanlar ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu, 3269 sayılı Uzman Erbaş Kanunu, 3466 sayılı Uzman Jandarma Kanunu, 2802 sayılı Hakimler ve Savcılar Kanunu, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu, 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanunu, 233 ve 399 sayılı Hükmünde Kararnameler ile 190 sayılı Hükmünde Kararnameye tabi kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilat kanunlarındaki hükümlerine göre sözleşmeli personel statüsünde çalışanlar ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre geçici personel statüsünde çalıştırılanlar kapsamına dahil değildir.

İşsizlik sigortası primlerinin toplanmasından Sosyal Sigortalar Kurumu, diğer her türlü hizmet ve işlemlerin yapılmasından İş ve İşçi Bulma Kurumu Genel Müdürlüğü görevli, yetkili ve sorumludur. Bu amaçla, İş ve İşçi Bulma Kurumu bünyesinde; İşsizlik Sigortası Fonuna aktarılan işçi, işveren ve devlet katkılarının Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde değerlendirilmesine ilişkin işlemleri yürütmek, primlerin kişi bazında kaydını tutmak, işsizlik ödeneği ödenmesine ilişkin her türlü işlemleri yapmak, hastalık ve analık sigortası primlerinin Sosyal Sigortalar Kurumuna veya ilgili sandıklara yatırılmasını sağlamak, işsizlere yönelik mesleki eğitim tedbirleri ile ilgili işlemleri yapmak ve bu Kanunun uygulanması ile ilgili olarak Kanunla verilen diğer görevleri yerine getirmek üzere İşsizlik Sigortası Daire Başkanlığı kurulmuştur.

Bu Kanunun 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ve 57 nci maddeleri ile Geçici 1 inci maddesinde geçen ibareleri işsizlik sigortasına ilişkin hükümler için kullanılmıştır.

 
İŞSİZLİK SİGORTASI İLE İLGİLİ TANIMLAR

Madde 47 - a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,

b) Kurum: İş ve İşçi Bulma Kurumu Genel Müdürlüğünü,

c) İşsizlik sigortası: Bir işyerinde çalışırken, çalışma istek, yetenek, sağlık ve yeterliliğinde olmasına rağmen, herhangi bir kasıt ve kusuru olmaksızın işini kaybeden sigortalılara işsiz kalmaları nedeniyle uğradıkları gelir kaybını belli süre ve ölçüde karşılayan, sigortacılık tekniği ile faaliyet gösteren zorunlu sigortayı,

d) Sigortalı: Bu Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın kapsamına giren bir işyerinde bir hizmet akdine dayalı olarak çalışan ve çalıştığı süre içerisinde işsizlik sigortası primi ödeyen kimseyi,

e) Sigortalı işsiz: Bu Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın kapsamına giren bir işyerinde bir hizmet akdine dayalı ve sigortalı olarak çalışırken bu Kanunun ilgili maddelerinde belirtilen nedenlerle işini kaybeden ve Kuruma başvurarak çalışmaya hazır olduğunu bildiren kimseyi,

f) İşsizlik sigortası primi: İşsizlik sigortasının gerektirdiği her türlü ödeme ile hizmet giderlerini karşılamak amacıyla bu Kanunda belirtilen esas ve usullere göre Devlet, işveren ve sigortalı tarafından ödenen primi,

g) Fon: İşsizlik sigortası primleri ile bu primlerin değerlendirilmesinden elde edilen kazanç ve iratların, Devlet tarafından yapılacak katkı ve yardımların, ayrıca bu Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın gereğince işçi ve işverenlerden alınacak Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın, gecikme zammı ve faizler ile diğer her türlü gelir ve kazançların toplandığı ve Devlet güvencesinde olan İşsizlik Sigortası Fonunu,

h) İşsizlik ödeneği: Sigortalı işsizlere bu Kanunda belirtilen süre ve miktarda yapılan parasal ödemeyi,

i) İşveren: Bu Kanunun uygulanmasında 46 ncı maddede belirtilen sigortalıları çalıştıran gerçek veya tüzel kişileri,

j) İşveren vekili: İşveren nam ve hesabına işin yönetimi görevini yapan kimseleri,

k) İşyeri: Bu Kanunun uygulanmasında 46 ncı maddede belirtilen sigortalıların işlerini yaptıkları yerleri,ifade eder.

Bu Kanunda geçen işveren deyimi işveren vekilini de kapsar. İşveren vekili, bu Kanunda belirtilen yükümlülüklerinden dolayı aynen işveren gibi sorumludur.

İşin niteliği ve yürütülmesi bakımından işyerine bağlı bulunan yerlerle dinlenme, çocuk emzirme, yemek, uyku, yıkanma, muayene ve bakım, beden veya meslek eğitimi yerleri, avlu veya büro gibi diğer eklentiler ve araçlar da işyerinden sayılır.

İŞSİZLİK SİGORTASINA İLİŞKİN GENEL HÜKÜMLER

Madde 48 - İşsizlik sigortası zorunludur. Bu Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın kapsamına giren ve halen çalışmakta olanlar bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, yeni girenler ise işe başladıkları tarihten itibaren sigortalı olurlar.

506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 8 ve 9 uncu maddelerine göre Sosyal Sigortalar Kurumuna bildirilmiş olan işyeri ve sigortalılar Kuruma da bildirilmiş sayılır.

Sigortalılığın başlamasıyla birlikte, sigortalılar ile bunların işverenlerinin sigorta hak ve yükümlülükleri de işlemeye başlar.

İşveren, hizmet akdi 51 inci maddede belirtilen hallerden birisine dayalı olarak sona ermiş olan sigortalılar hakkında; örneği Kurumca hazırlanacak üç nüsha işten ayrılma bildirgesi düzenleyip, 15 gün içinde bir nüshasını Kuruma göndermek, bir nüshasını sigortalı işsize vermek ve bir nüshasını da işyerinde saklamakla yükümlüdür.

Sigortalı işsizin, bu maddede belirtilen ödeme ve hizmetlerden yararlanabilmesi için işten ayrılma bildirgesi ile birlikte hizmet akdinin feshedildiği tarihi izleyen günden itibaren otuz gün içinde Kuruma doğrudan başvurması gerekir. Mücbir sebepler dışında, başvuruda gecikilen süre işsizlik ödeneği almaya hak kazanılan toplam süreden düşülür.

Sigortalı işsizlere bu Kanunda belirtilen esas ve usuller çerçevesinde, Kurumca aşağıda belirtilen ödemeler yapılır ve hizmetler sağlanır;

a) İşsizlik ödeneği,

b) Hastalık ve analık sigortası primleri,

c) Yeni bir iş bulma,

d) Meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitimi.

Kurum işsizlik ödeneği alan sigortalı işsizlere mesleklerine uygun ve son yaptıkları işin ücret ve çalışma koşullarına yakın bir iş bulunması hususunda çalışmalar yapar. Kendilerine bu şekilde bir iş bulunamayanlara verilecek meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitiminin esas ve usulleri yönetmelikle belirlenir.

İşveren tarafından geçici görevle yabancı ülaaae gönderilen sigortalıların hak ve yükümlülükleri bu görevi yaptıkları sürece devam eder. Ülaaae dönmeleri ve 51 inci maddede belirtilen koşulları yerine getirmeleri halinde kendilerine işsizlik sigortasından hak ettikleri ödemeler yapılır ve hizmetlerden yararlanmaları sağlanır.

İŞSİZLİK SİGORTASI PRİMLERİ İLE SAĞLIK SİGORTASI PRİMLERİNE İLİŞKİN HÜKÜMLER

Madde 49 - (Değişik fıkra: 31/05/2000 - 4571/4. mad.;Değişik fıkra: 17/09/2004 - 5234 S.K./19.mad) *1* *2*

İşsizlik sigortasının gerektirdiği ödemeleri, hizmet ve yönetim giderlerini karşılamak üzere, bu Kanunun 46 ncı maddesi kapsamına giren tüm sigortalılar, işverenler ve Devlet, işsizlik sigortası primi öder. İşsizlik sigortası primi, sigortalının 17.7.1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 77 ve 78 inci maddelerinde belirtilen prime esas aylık brüt kazançlarından, % 1 sigortalı, % 2 işveren ve %1 Devlet payı olarak alınır.

İşverenler, işsizlik sigortasına ilişkin %3 oranındaki yükümlülükleri nedeniyle sigortalıların ücretlerinden herhangi bir indirim veya kesinti yapamazlar.

Herhangi bir nedenle işçinin sigortalılık durumunun sona ermesi halinde, o ana kadar işçiden ve işverenden kesilen işsizlik sigortası primleri ile Devlet payı iade edilmez.

İşsizlik sigortasına işverenlerce ödenen primler kazancın tespitinde gider olarak kabul edilir, sigortalılarca ödenen primler de gerçek ücretin hesaplanmasında gelir vergisi matrahından indirilir.

Sigortalı işçilerin, işverenlerin ve Devletin her ay için ödeyecekleri işsizlik sigortası primlerinin hesabı, günlük kazancın ve sınırlarının belirlenmesi, prim belgeleri, işsizlik sigortası primlerinin ödenmesi, ödenmeyen primler ve cezalar için düzenlenecek belgeler, yeni işverenin sorumluluğu, teminatın ve hakedişlerin prim borcuna karşılık tutulması, yersiz olarak alınan primlerin iadesi hususlarında 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ve 84 üncü maddeleri hükümleri uygulanır.

İşsizlik sigortası primlerinin toplanmasından, sigortalı ve işyeri bazında kayıtların tutulmasından, toplanan primler ile uygulanacak gecikme zammı, faiz ve cezaların Fona aktarılmasından, teminat ve hakedişlerin prim borcuna karşılık tutulmasından, yersiz olarak alınan primlerin iadesinden Sosyal Sigortalar Kurumu görevli, yetkili ve sorumludur.

Sosyal Sigortalar Kurumu bir ay içinde tahsil ettiği primler ile gecikme zammı, faiz ve cezaları ayrı ayrı göstermek suretiyle tahsil edildiği ayı izleyen ayın 15'ine kadar Fona aktarır. Uygulamaya ilişkin hususlar Sosyal Sigortalar Kurumu ve Kurum arasında düzenlenen bir protokol ile belirlenir. Kurum, Sosyal Sigortalar Kurumunun ay itibarıyla Fona intikal ettirdiği işçi ve işveren payları toplamının beşte ikisini Devlet payı olarak Hazine Müsteşarlığından talep eder. Hazine Müsteşarlığı talep edilen miktarı talep tarihini izleyen onbeş gün içinde Fona aktarır.

İŞSİZLİK ÖDENEĞİNİN; MİKTARI, ÖDEME SÜRELERİ VE ZAMANI İLE SAĞLIK PRİMLERİ VE GEÇİCİ İŞGÖREMEZLİK DURUMU:

Madde 50 - Günlük işsizlik ödeneği, sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama net kazancının %50'sidir. Bu suretle hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı 25/08/1971 tarihli ve 1475 sayılı İş Kanununun 33 üncü maddesine göre sanayi kesiminde çalışan onaltı yaşından büyük işçiler için uygulanan aylık asgari ücretin netini geçemez.

Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün prim ödeyerek sürekli çalışmış olanlardan, son üç yıl içinde;

a) 600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 180 gün,

b) 900 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 240 gün,

c) 1080 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 300 gün,

Süre ile işsizlik ödeneği verilir.

İşsizlik ödeneği her ayın sonunda aylık olarak işsizin kendisine ödenir. İlk işsizlik ödeneği ödemesi ise ödeneğe hak kazanılan tarihi izleyen ayın sonunda yapılır. İşsizlik ödeneği damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaz. İşsizlik ödeneği, Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın borçları dışında haciz veya başkasına devir ve temlik edilemez. Sigortalının kusurundan kaynaklandığı belirlenen fazla ödemeler yasal faizi ile birlikte geri alınır.

Sigortalı, işsizlik ödeneğinden yararlanma süresini doldurmadan tekrar işe girer ve işsizlik sigortası ödeneğinden yararlanmak için bu Kanunun öngördüğü şartları yerine getiremeden yeniden işsiz kalırsa, daha önce hakettiği işsizlik ödeneği süresini dolduruncaya kadar bu haktan yararlanmaya devam eder. Bu Kanunun öngördüğü şartları yerine getirmek suretiyle yeniden işsiz kalınması halinde ise, sadece bu yeni hak sahipliğinden doğan süre kadar işsizlik ödeneği ödenir.

Sigortalı işsizin, hastalık ve analık sigortalarına ait primleri Fon tarafından işsizlik ödeneğinin ödendiği sürece ilk altı ay için 2/3 oranında, izleyen aylarda tam olarak Sosyal Sigortalar Kurumuna veya ilgili sandıklara aktarılır. Bu primler, sigorta primlerinin hesabında esas alınan alt kazanç sınırı üzerinden hesaplanır.

İşsizlik sigortasının ödenme süresi içinde ödenmesi gereken geçici işgöremezlik ödeneğinin miktarı işsizlik ödeneği miktarından fazla olamaz. Geçici işgöremezlik ödeneğinin ödendiği dönemde, bu maddede öngörülen hastalık ve analık sigortalarına ait primlerle 49 uncu maddede öngörülen işsizlik sigortası primleri ödenmez.

İŞSİZLİK ÖDENEĞİNE HAK KAZANMANIN ŞARTLARI


Madde 51 - Bu Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın uyarınca sigortalı sayılanlardan hizmet akitleri aşağıda belirtilen hallerden birisine dayalı olarak sona erenler, Kuruma süresi içinde şahsen başvurarak yeni bir iş almaya hazır olduklarını kaydettirmeleri, hizmet akitlerinin sona ermesinden önceki son üç yıl içinde en az 600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş ve işten ayrılmadan önceki son 120 gün içinde prim ödeyerek sürekli çalışmış olmaları kaydıyla işsizlik ödeneği almaya hak kazanırlar.

a) 25/08/1971 tarihli ve 1475 sayılı İş Kanununun 13 üncü maddesi veya 20/04/1967 tarihli ve 854 sayılı Deniz İş Kanununun 16 ncı maddesi ya da 13/06/1952 tarihli ve 5953 sayılı Basın Mesleğinde Çalışanlarla Çalıştıranlar Arasındaki Münasebetlerin Tanzimi Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilen bildirim önellerine uygun olarak hizmet akdi işveren tarafından sona erdirilmiş olmak,

b) Hizmet akdi, süresi belli olsun veya olmasın sürenin bitiminden önce veya bildirim önelini beklemeksizin 1475 sayılı İş Kanununun 16 ncı maddesinin (I), (II) ve (III) numaralı bentlerine veya 854 sayılı Deniz İş Kanununun 14 üncü maddesinin (II) ve (III) numaralı bentlerine veya 5953 sayılı Basın Mesleğinde Çalışanlarla Çalıştıranlar Arasındaki Münasebetlerin Tanzimi Hakkında Kanunun 7 nci maddesi ile 11 inci maddesinin birinci fıkrasına göre sigortalı tarafından feshedilmiş olmak,

c) Hizmet akdi, süresi belli olsun veya olmasın sürenin bitiminden önce veya bildirim önelini beklemeksizin 1475 sayılı İş Kanununun 17 nci maddesinin (I) ve (III) numaralı bentlerine veya 854 sayılı Deniz İş Kanununun 14 üncü maddesinin (III) numaralı bendine veya 5953 sayılı Basın Mesleğinde Çalışanlarla Çalıştıranlar Arasındaki Münasebetlerin Tanzimi Hakkında Kanunun 12 nci maddesinin birinci fıkrasına göre işveren tarafından feshedilmiş olmak,

d) Hizmet akdinin belirli süreli olması halinde, bu sürenin bitimi nedeniyle işsiz kalmak, 854 sayılı Deniz İş Kanununun 7 nci maddesinin (II) numaralı bendinde belirtilen hizmet akdinin belirli bir sefer için yapılmış olması nedeniyle sefer sonunda işsiz kalmak,

e) İşyerinin el değiştirmesi veya başkasına geçmesi, kapanması veya kapatılması, işin veya işyerinin niteliğinin değişmesi nedenleriyle işten çıkarılmış olmak, 854 sayılı Deniz İş Kanununun 14 üncü maddesinin (IV) numaralı bendindeki nedenlerle işsiz kalmak,

f) 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamalarının Düzenlenmesine ve Bazı Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın ve Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 21 inci maddesi kapsamında işsiz kalmak.

g ) (Ek bent: 04/10/2000 - KHK/617, md.38; İptal: Anayasa M.nin 31/10/2000 - E. 2000/63, K. 2000/36 S. K.; (Yeniden düzenlenen bend: 25/06/2003 - 4904 S.K./28. md.) Yukarıdaki bentlerde belirtilen iş

kanunları kapsamına girmeyen sigortalılardan hizmet akitleri, 2821 sayılı Sendikalar Kanunu ile 2822 sayılı Toplu İş Sözleşmesi Grev ve Lokavt Kanunu kapsamında yapılmış olan toplu iş sözleşmeleri veya toplu iş sözleşmesi bulunmayan hallerde Borçlar Kanunu hükümleri doğrultusunda (a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerindeki hükümlere paralel olarak sona ermiş olmak.

(Değişik fıkra: 25/06/2003 - 4904 S.K./28. md.) Ancak, işsizlik ödeneğine hak kazanabilmek için hizmet akdinin başvuru sırasında grev, lokavt veya kanundan doğan aaaaler nedeniyle askıya alınmamış olması gerekmektedir.

İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ÖDENMESİNDE HAK DÜŞÜRÜCÜ NEDENLER

Madde 52 - İşsizlik ödeneği almakta iken;


a) Kurumca teklif edilen mesleklerine uygun ve son çalıştıkları işin ücret ve çalışma koşullarına yakın ve ikamet edilen yerin belediye mücavir alanı sınırları içinde bir işi haklı bir nedene dayanmaksızın reddeden,

b) (Değişik bend: 25/06/2003 - 4904 S.K./29. md.) İşsizlik ödeneği aldığı sürede gelir getirici bir işte çalıştığı veya herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan yaşlılık aylığı aldığı tespit edilen,

c) Kurum tarafından önerilen meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitimini haklı bir neden göstermeden reddeden veya kabul etmesine karşın devam etmeyen,

d) Haklı bir nedene dayanmaksızın Kurum tarafından yapılan çağrıları zamanında cevaplamayan, istenilen bilgi ve belgeleri öngörülen süre içinde vermeyen,

Sigortalı işsizlerin işsizlik ödenekleri kesilir.

Ancak (c) ve (d) bendlerinde öngörülen ödeneklerin kesilme gerekçesinin ortadan kalkması halinde, işsizlik ödeneği ödenmesine yeniden başlanır. Şu kadarki bu suretle yapılacak ödemenin süresi başlangıçta belirlenmiş olan toplam hak sahipliği süresinin sonunu geçemez.

Muvazzaf Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın dışında herhangi bir nedenle silah altına alınanlarla hastalık ve analık nedeniyle geçici işgöremezlik ödeneği almaya hak kazanan sigortalı işsizlerin işsizlik ödeneklerinin ödenmesi bu durumların devamı süresince durdurulur.

Kurumun müfettişleri ile sigorta müfettişleri, bu Kanunun uygulanması ile ilgili olarak Kurumlarının görev alanlarına giren hususlarda teftiş, kontrol ve denetleme yetkisini haizdirler.

FONUN KURULUŞU, YÖNETİMİ, DENETİMİ, GELİRLERİ, GİDERLERİ İLE MAL VE ALACAKLARININ TABİ OLACAĞI HÜKÜMLER:

Madde 53 - (Değişik madde: 25/06/2003 - 4904 S.K./30. md.)


Bu Kanunun gerektirdiği görev ve hizmetler için mali kaynak sağlamak, piyasa şartlarında kaynakları değerlendirmek, Kanunun öngördüğü ödemelerde bulunmak üzere "İşsizlik Sigortası Fonu" kurulmuştur. Fon, Kurum Yönetim Kurulunun kararları çerçevesinde işletilir ve yönetilir.

Fon kaynaklarının değerlendirilmesine ilişkin usul ve esaslar; Bakanlık, Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, T.C. Merkez Bankası ve Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığının müştereken hazırlayacakları ve Bakanlar Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Fon, Sayıştay'ın vize ve tesciline tabi değildir. Sayıştay tarafından denetlenir.

Fonun;

A) Gelirleri;

a) İşsizlik sigortası primlerinden,

b) Bu primlerin değerlendirilmesinden elde edilen kazanç ve iratlardan,

c) Fonun açık vermesi durumunda Devletçe sağlanacak katkılardan,

d) Bu Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın gereğince sigortalı ve işverenlerden alınacak Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın, gecikme zammı ve faizlerden,

e) Diğer gelir ve kazançlar ile bağışlardan,

B) Giderleri;

a) Sigortalı işsizlere verilen ödeneklerden,

b) Hastalık ve analık sigortası primlerinden,

c) Meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitimi giderlerinden,

d) İşsizlik sigortası hizmetlerinin yerine getirilebilmesi için Yönetim Kurulunun onayı üzerine Kurum tarafından yapılan giderler ile hizmet binası kiralanması, hizmet satın alınması, bilgisayar, bilgisayar yazılım ve donanımı alım giderlerinden,

Oluşur.

Bu fon bütçe kapsamı dışında olup, gelirlerinden hiç bir şekilde kesinti yapılamaz ve Genel Bütçeye gelir kaydedilemez. Fonun gelir ve giderleri üçer aylık dönemler halinde 01/06/1989 tarihli ve 3568 sayılı Kanuna göre ruhsat almış, denetim yetkisine sahip meslek mensubu yeminli mali müşavirlere denetlettirilerek denetim raporlarının sonuçları ilan edilir.

Fon; 26/05/1927 tarihli ve 1050 sayılı Muhasebe-i Umumiye Kanununa tabi değildir. Fon gelirleri ile bu gelirlerle alınan mallar Kuruma aittir. Kurumun malları 09/06/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu ile 01/03/1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanunu bakımından Devlet malı hükmünde olup, alacakları da Devlet alacağı derecesinde ayrıcalıklıdır. Fon, damga vergisi hariç her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.

İDARİ PARA CEZALARI İLE İDARİ İŞLEMLERE KARŞI İTİRAZLAR

Madde 54 - Kurumca dayanağı belirtilmek suretiyle;

a) İşsizlik sigortasına ilişkin yükümlülükleri nedeniyle sigortalıların ücretlerinden indirim veya kesinti yapan işverenlere her bir sigortalı için 25/08/1971 tarihli ve 1475 sayılı İş Kanununun 33 üncü maddesine göre sanayi kesiminde çalışan onaltı yaşından büyük işçiler için uygulanan aylık asgari ücret tutarında,

b) 48 inci maddede öngörülen işten ayrılma bildirgesini Kuruma vermeyen işverenlere her bir fiil için ayrı ayrı 25/08/1971 tarihli ve 1475 sayılı İş Kanununun 33 üncü maddesine göre sanayi kesiminde çalışan onaltı yaşından büyük işçiler için uygulanan aylık asgari ücretin iki katı tutarında,

İdari para cezası verilir.

(Değişik fıkra: 25/06/2003 - 4904 S.K./31. md.) İdari para cezaları tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde Kuruma ödenir veya aynı süre içinde Kurumun ilgili ünitesine itiraz edilebilir. İtiraz takibi durdurur. Kurumca itirazı reddedilenler idari yargı yoluna başvurabilirler. Yargı yoluna başvurulması cezanın takip ve tahsilini durdurmaz.

İşsizlik sigortası uygulamasına ilişkin işlemlere karşı sigortalıların ve işverenlerin yapacakları itirazlardan Sosyal Sigortalar Kurumuna verilen görevlerle ilgili olanlar adı geçen Kuruluşa, diğerleri ise Kuruma yapılır. İtirazların, işlemin tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde yapılması ve 30 gün içinde sonuçlandırılması zorunludur. Yapılan itirazlar daha önce yapılmış bulunan işlemlerin uygulanmasını geciktirmez. İtiraz yoluna başvurulmuş olması ilgililerin yargı yoluna başvurma haklarını ortadan kaldırmaz.

YÖNETMELİK

Madde 55 -
Bu Kanunda çıkarılması öngörülen yönetmelikler, Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde çıkarılır.

VIII. BÖLÜM : DEĞİŞTİRİLEN İBARELER

Madde 56 - A)
17/07/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununda yer alan bazı ibarelerin değiştirilmesi ile ilgili olup yerlerine işlenmiştir.

B) 17/10/1983 tarihli ve 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanununda yer alan bazı ibarelerin değiştirilmesi ile ilgili olup yerlerine işlenmiştir.

C) 08/06/1949 tarihli ve 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununda yer alan bazı ibarelerin değiştirilmesi ile ilgili olup yerlerine işlenmiştir.

D) 02/09/1971 tarihli ve 1479 sayılı Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Kanununda yer alan bazı ibarelerin değiştirilmesi ile ilgili olup yerlerine işlenmiştir.

E) 17/10/1983 tarihli ve 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kanununda yer alan bazı ibarelerin değiştirilmesi ile ilgili olup yerlerine işlenmiştir.

IX. BÖLÜM : DİĞER HÜKÜMLER

Madde 57 - Ekli (I) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek, 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın Hükmünde Kararnamenin eki (III) sayılı cetvelin İş ve İşçi Bulma Kurumu Genel Müdürlüğüne ait bölümüne eklenmiştir.

Madde 58 - Ekli (II) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın Hükmünde Kararnamenin eki (III) sayılı cetvelin Sosyal Sigortalar Kurumu Genel Müdürlüğüne ait bölümüne eklenmiştir.

Madde 59 - Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığına tahsis edilmiş bulunan serbest kadrolar; Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı, Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca birlikte hazırlanacak norm kadro sayılarının tespit edildiği yönetmeliğe uygun olarak merkez ve taşra birimleri itibariyle dağıtılır. Bu yönetmelikte, dağıtım cetvellerinin vizesine ilişkin usul ve esaslar ayrıca belirtilir. Norm kadro sayısının değişmesi dışında kadroların dağılımı değiştirilemez.

(Mülga fıkra: 29/07/2003 - 4958 S.K./57. md.)

Kadrolara ilişkin olarak bu maddede belirtilmeyen hususlar hakkında 13/12/1983 tarihli ve 190 Sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın Hükmünde Kararnamenin 7 nci maddesinin son fıkrası hariç olmak üzere diğer hükümleri uygulanır.

(Değişik fıkra: 31/05/2000 - 4571/5. md.) Kurumun, Sağlık Hizmetleri ile Yardımcı Sağlık Hizmetleri sınıfına dahil kadrolarına açıktan ilk defa atanacaklar; öncelikle kalkınmada öncelikli yörelerdeki boş kadrolara atanırlar. Hizmet sürelerinin işe başlamalarını takiben en az iki yılında atandıkları yörelerde görev ifa etmeleri zorunludur. İki yıllık sürenin hesabında her türlü kanuni izin süreleri (yıllık izin ve yataklı tedavi kurumlarında geçen tedavi süreleri hariç) dikkate alınmaz.

Madde 60 - Bu Kanunun 3, 4, 15, 25 ve 36 ncı maddelerinde öngörülen proaaa, oraaa, araç ve gereçlerden hangilerinin katılım payından muaf tutulacağına ilişkin usul ve esaslar Maliye Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığınca müştereken tespit edilerek 01/01/2000 tarihine kadar Resmi Gazetede yayımlanır.

(Değişik fıkra: 21/01/2000 - 592 S. KHK/1. md.) Yukarıdaki fıkra kapsamına girenlerden 17/08/1999 tarihinde ve daha sonraki tarihlerde meydana gelen depremler sonucunda yaralanan veya sakat kalanlara verilecek proaaa, oraaa, araç ve gereç bedelleri için katılım payı alınmaz.

Madde 61 - 17/06/1964 tarihli ve 506 Sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun 86 ncı maddesi çerçevesinde topluluk sigortası kapsamında olanlardan, kendi istekleri ile iş kazalarıyla meslek hastalıkları, hastalık ve analık sigortalarına tâbi tutulmamış olanların tedavi giderleri Devlet memuru ile diğer personel kanunlarına tabi kamu personeli olan eşlerinin kurumlarınca karşılanmaz.

 
X. BÖLÜM : KALDIRILAN HÜKÜMLER

KALDIRILAN HÜKÜMLER

Madde 62 -
1- 17/07/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun; 97 nci, Ek 20, Ek 21, Ek 22, Ek 23, Ek 34 ve Ek 35 inci,

2- 17/10/1983 tarihli ve 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal Sigortalar Kanununun; 9, 11, 12, 18, 19, 27, 28, 29 ve 37 nci,

3- 09/03/1988 tarihli ve 3417 sayılı Çalışanların Tasarrufa Teşvik Edilmesi ve Bu Tasarrufların Değerlendirilmesine Dair Kanunun 2 ve 3 üncü,

maddelerinin yürürlükten kaldırılmasına ilişkin olup ilgili maddelere işlenmiştir.

GEÇİCİ MADDELER

Geçici Madde 1 - 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamalarının Düzenlenmesi ve Bazı Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın ve Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 21 inci maddesinde öngörülen iş kaybı tazminatı ile işsizlik ödeneğini birlikte almaya hak kazananlara öncelikle iş kaybı tazminatı ödenir. İş kaybı tazminatı için yapılan başvurular aynı zamanda işsizlik ödeneği talep başvurusu yerine de geçer.

İş kaybı tazminatını alma süresi içerisinde Kurumca bir işe yerleştirilemeyen veya kendisi bir iş bulamayanlara bu Kanunda belirtilen esas ve usuller dahilinde işsizlik ödeneği verilir. Ancak iş kaybı tazminatı ödenen süreler işsizlik ödeneği ödenecek toplam süreden mahsup edilir.

Geçici Madde 2 - Kadroların belirlenecek norm kadro sayılarına göre dağıtılmasından sonra mevcut personel bu kadrolar ile ilişkilendirilir. İhtiyaç fazlası personelin memuriyet mahalli içerisindeki ya da istekleri halinde memuriyet mahalli dışındaki boş kadrolara atamaları yapılır.

Bu şekilde atamaları yapılamayan personel, bulundukları birimde şahsa bağlı olarak eski görevlerini yapmaya devam ederler ve boş kadro temin edilmedikçe başka birimlere atanamazlar. Bu durumdaki personelin herhangi bir şekilde görevden ayrılması halinde, yerlerine başka personel atanamaz. Şahsa bağlı olarak görev yapan personele en son kadrosu esas alınarak aylık ve özlük haklarının ödenmesine devam edilir.

Memuriyet mahalli içindeki birimlerde şahsa bağlı olarak görev yapan personelin durumuna uygun olan bir kadro boşaldığında bu kadroya öncelikle atanırlar.

Geçici Madde 3 - Sosyal Sigortalar Kurumunda halen sözleşmeli olarak çalışan personelden 1999 yılı sonuna kadar memurluğa geçmek için yazılı olarak başvuranlar, öğrenim durumlarına göre yükselebilecekleri tavanı aşmamak kaydı ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun Ek Geçici 1, 2 ve 3 üncü maddesi hükümleri, 08/06/1984 tarihli ve 217 sayılı Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde sayılan kuruluşlarda geçen hizmet süreleri de dikkate alınarak derece ve kademeleri tespit edilmek suretiyle boş memur kadrolarına intibak ettirilirler.

Geçici Madde 4 - Bu Kanunun 24 üncü maddesinin yürürlüğe gireceği tarihe kadar, bu Kanunun 16 ncı maddesi ile 506 sayılı Kanuna eklenen Ek 38 inci maddesine göre Sosyal Sigortalar Kurumundan gelir ve aylık almakta olanlara yapılan ödemeler ile 29 uncu maddesi ile değiştirilen 1479 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin son fıkrasına göre Bağ-Kur tarafından ödenen aylıklarda dönem sonuna kadar yapılan artış oranının, aynı dönemin başında memur aylıklarında yapılan ortalama artış oranının altında kalması halinde, söz konusu ödemeleri aradaki fark kadar artırmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Geçici Madde 5 - (Değişik madde: 21/01/2000 - 592 S.KHK/2. md.)

17/08/1999 tarihinde ve daha sonraki tarihlerde meydana gelen depremler sonucunda malul kalan sigortalı veya iştirakçiler ile ölen sigortalı veya iştirakçilerin hak sahiplerine en az 360 gün prim veya 12 aylık prim veya kesenek ödenmiş ve her ne ad altında olursa olsun sosyal güvenlik kurumlarından aylık veya gelir almamak şartıyla; 506, 2925, 5434, 1479 ve 2926 sayılı kanunlarda öngörülen prim veya kesenek ödeme süresi aranmaksızın ilgili kurumca kendi mevzuatlarına göre aylık bağlanır. Bu şekilde bağlanan aylıklarla ilgili söz konusu kanunlarda öngörülen prim veya keseneklerin eksik olan kısmı Hazinece kurumlara ödenir. Bu konudaki usul ve esaslar Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Devlet Bakanlığınca müştereken tespit edilir.

YÜRÜRLÜK

Madde 63 - Bu Kanunun;


a) 8 inci, 32 nci, 37 nci, 41 inci maddeleri ve 56 ncı maddesinin (A) fıkrasının (2) numaralı bendi ile (B) fıkrasının (3) numaralı bendi, Kanunun yayımını takip eden aybaşında,

b) 3 üncü, 4 üncü, 5 inci, 7 nci, 9 uncu, 10 uncu, 11 inci, 12 nci, 13 üncü, 15 inci, 16 ncı maddesi ile 506 sayılı Kanuna eklenen Ek 38 inci, 17 nci maddesi ile 506 sayılı Kanuna eklenen Geçici 82 nci, 19 uncu, 20 nci, 21 inci, 25 inci, 27 nci, 29 uncu, 30 uncu, 31 inci, 33 üncü, 36 ncı, 39 uncu maddesi ile 1479 sayılı Kanuna eklenen Geçici 11 inci, 42 nci, 56 ncı maddesinin (A) fıkrasının (1) ve (5) numaralı bentleri ile (C) fıkrasının (7) numaralı bendi, 62 nci maddesinin (1) inci ve (2) nci fıkraları, Kanunun yayımını takip eden yılbaşında,

c) 46 ncı, 47 nci, 48 inci, 49 uncu, 50 nci, 51 inci, 52 nci, 53 üncü, 54 üncü, 55 inci ve 57 nci maddeleri ile 62 nci maddesinin (3) üncü fıkrası ve Geçici 1 inci maddesi 01/06/2000 tarihinde,

d) 24 üncü maddesi, Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı iştirakçileri ile ilgili personel kanunlarında gerekli değişikliklerin yapılmasını takip eden yıl başında,

e) Diğer hükümleri Kanunun yayımı tarihinde,

Yürürlüğe girer.

YÜRÜTME

Madde 64 -
Bu Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

(I) SAYILI LİSTE (İHDAS EDİLEN KADROLAR)

KURUMU: İŞ VE İŞÇİ BULMA KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLATI: MERKEZ

CETVEL: III SERBEST KADRO

SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ


--------- ----------------------------------------- -------------- ---------------------

GİH İşsizlik Sigortası Daire Başkanı 1 1

GİH Şube Müdürü 1 5

TH İstatistikçi 6 5

GİH Aktüer 6 6

GİH Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni 7 10

GİH Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni 8 12

TOPLAM 39

(I) SAYILI LİSTE

(İHDAS EDİLEN KADROLAR)

KURUMU: İŞ VE İŞÇİ BULMA KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLATI: TAŞRA

CETVEL: III SERBEST KADRO

SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ

--------- ----------------------------------------- -------------- ---------------------

TH İstatistikçi 4 1

TH İstatistikçi 5 4

TH İstatistikçi 6 8

GİH Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni 6 40

GİH Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni 7 30

GİH Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni 8 30

TOPLAM 113

(II) SAYILI LİSTE

KURUMU: SOSYAL SİGORTALAR KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

TEŞKİLATI: TAŞRA

CETVEL: III SERBEST KADRO

SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ

--------- ----------------------------------- -------------- ---------------------

GİH Hastane Müdürü 1 9

GİH Hastane Müdürü 2 9

GİH Hastane Müdür Yardımcısı 2 22

GİH Hastane Müdür Yardımcısı 3 35

GİH Hastane Müdür Yardımcısı 4 28

GİH Hastane Müdür Yardımcısı 5 21

GİH Muhasebeci 4 18

GİH Muhasebeci 5 26

GİH Şef 3 54

GİH Şef 4 88

GİH Şef 5 132

GİH Memur 8 237

GİH Memur 9 396

GİH Memur 10 551

GİH Ambar Memuru 10 74

GİH Santral Memuru 10 267

GİH Veznedar 10 136

GİH Daktilograf 9 40

GİH Daktilograf 10 264

GİH Şoför 12 324

SHS Baştabip 1 29

SHS Baştabip Yardımcısı 1 49

SHS Baştabip Yardımcısı 2 44

SHS Uzman Tabip 3 435

SHS Uzman Tabip 4 725

SHS Uzman Tabip 5 1122

SHS Tabip 5 842

SHS Diş Tabibi 5 158

SHS Eczacı 5 410

SHS Başhemşire 5 26

SHS Hemşire 8 877

SHS Hemşire 9 3516

SHS Ebe 9 324

SHS Sağlık Teknisyeni 7 229

SHS Sağlık Teknisyeni 8 382

SHS Sağlık Teknisyeni 9 538

SHS Laborant 7 88

SHS Laborant 8 176

SHS Laborant 9 254

SHS Diyetisyen 5 44

SHS Psikolog 5 18

SHS Fizyoterapist 5 35

SHS Çocuk Gelişimcisi 5 9

THS Teknisyen 9 365

YHS Teknisyen Yardımcısı 12 101

YHS Berber 12 64

YHS Bekçi 12 403

YHS Aşçı 12 284

YHS Terzi 12 133

YHS Gassal 12 18

YHS Hizmetli 12 4371

TOPLAM 18 800
 
Geri
Top