ODTÜ Felsefe öğrencilerini en çok zorlayan hocalardan biri yıllık olan
dersinin final sınavında sınıfa gelmiş ve sınav sorusu olarak tahtaya,
“Why?” (Neden?) yazmış. Öğrenciler ilk önce ne yazacaklarını şaşırmışlar,
sonra herkes bir şeyler yazmaya başlamış.Yalnız bir öğrenci, sınavın ilk
dakikasında kağıdını teslim etmiş. Öğrencinin cevabı da soru gibi kısaymış:
“Why not?” (Neden olmasın ki?) Bu öğrenci sınavdan “100″ almış.
*****
Aynı hoca başka bir sınavda “risk nedir?” diye soruyor. Yine bir öğrenci
sınavın ilk 10 saniyesinde teslim ediyor kağıdını. Kağıdın üst kısmında
sadece isim-soyadı yazıyor, gerisi ise bomboş beyaz yaprak. En altta ise
“İşte risk budur” diye yazıyor. Ve sonuçta da sınıftaki en yüksek notu
alıyor.
*****
Hocanın bir sonraki sınavında yine “Risk nedir?” sorusuyla karşılaşan
öğrencimiz tekrar boş kağıt verince bu sefer 0 alıyor. Tabii koşa koşa
hocaya gidip sebebini soruyor. İşte cevap: “Aynı şartlar altında, aynı riski
iki kere almak aptallıktır!”
*****
Hocamız bir başka sınavda derse giriyor ve tek soru soruyor: “Atatürk ne
yaptı?”. Bütün öğrenciler harıl harıl yazmaya başlıyor, kağıtları
dolduruyorlar. Sınav sonucunda herkes ortalama notlar alıyor. Bir öğrenci
ise 100 alıyor. Bu öğrencinin cevap kağıdında şu yazıyor: “Ne yapmadı ki!”
*****
Bu tür öğrenciler ve değerlendirmeler Hukuk Fakültelerinde yok mu? Elbette
var. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Hocanın biri sınavda, o
günlerde devam etmekte olan bir davanın detaylarını vermiş ve sonucun ne
olacağını sormuş. Tabii, bütün öğrenciler ha babam, de babam, sayfalarca
yazmaya başlamışlar. Ama bir öğrenci kağıdını sınavın ilk dakikasında
vermiş. Ve buna rağmen 100 almış. Öğrencinin yanıtı tek cümleymiş:
“Devam eden dava hakkında yorum yapılamaz.”
dersinin final sınavında sınıfa gelmiş ve sınav sorusu olarak tahtaya,
“Why?” (Neden?) yazmış. Öğrenciler ilk önce ne yazacaklarını şaşırmışlar,
sonra herkes bir şeyler yazmaya başlamış.Yalnız bir öğrenci, sınavın ilk
dakikasında kağıdını teslim etmiş. Öğrencinin cevabı da soru gibi kısaymış:
“Why not?” (Neden olmasın ki?) Bu öğrenci sınavdan “100″ almış.
*****
Aynı hoca başka bir sınavda “risk nedir?” diye soruyor. Yine bir öğrenci
sınavın ilk 10 saniyesinde teslim ediyor kağıdını. Kağıdın üst kısmında
sadece isim-soyadı yazıyor, gerisi ise bomboş beyaz yaprak. En altta ise
“İşte risk budur” diye yazıyor. Ve sonuçta da sınıftaki en yüksek notu
alıyor.
*****
Hocanın bir sonraki sınavında yine “Risk nedir?” sorusuyla karşılaşan
öğrencimiz tekrar boş kağıt verince bu sefer 0 alıyor. Tabii koşa koşa
hocaya gidip sebebini soruyor. İşte cevap: “Aynı şartlar altında, aynı riski
iki kere almak aptallıktır!”
*****
Hocamız bir başka sınavda derse giriyor ve tek soru soruyor: “Atatürk ne
yaptı?”. Bütün öğrenciler harıl harıl yazmaya başlıyor, kağıtları
dolduruyorlar. Sınav sonucunda herkes ortalama notlar alıyor. Bir öğrenci
ise 100 alıyor. Bu öğrencinin cevap kağıdında şu yazıyor: “Ne yapmadı ki!”
*****
Bu tür öğrenciler ve değerlendirmeler Hukuk Fakültelerinde yok mu? Elbette
var. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde Hocanın biri sınavda, o
günlerde devam etmekte olan bir davanın detaylarını vermiş ve sonucun ne
olacağını sormuş. Tabii, bütün öğrenciler ha babam, de babam, sayfalarca
yazmaya başlamışlar. Ama bir öğrenci kağıdını sınavın ilk dakikasında
vermiş. Ve buna rağmen 100 almış. Öğrencinin yanıtı tek cümleymiş:
“Devam eden dava hakkında yorum yapılamaz.”