2020’nin Kasım ayı, özellikle pandeminin etkisi ile online alışverişin zirve yaptığı bir yıl oldu. Gemius’un yayınladığı istatistiklere göre Türkiye’de alışveriş çılgınlığı yaşanan cuma indirimlerinin olduğu kasım ayı boyunca, en çok trafik elde eden siteler de açıklandı.
Türkiye’de faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinin sayısı giderek artarken yılın ilk günlerinden bu yana, global çapta etkisini gösteren koronavirüs salgını, online alışverişin daha çok tercih edilmesine yol açtı. Hem Amazon gibi global şirketlerin Türkiye pazarına girdiği hem de Türk şirketlerinin yurt dışına açıldığı bir yılı geride bıraktık. Ayrıca hızlı sipariş uygulama ve hizmetlerinin sayısı da giderek artıyor.
PayU verilerine göre dakika başına en çok alışverişin yapıldığı Türkiye'ye ilişkin bilgiler , e-ticaret dünyası ve tüketiciler için de büyük önem taşıyor. Bu yıl her ne kadar düzenlenen kampanyaların yeteri kadar gerçekçi olmadığı yönündeki eleştiriler artsa da en çok ziyaret edilen alışveriş siteleri, tüketicilerin tercihi için etkili bir veri sunuyor. Gemius’un araştırması ile artık o bilgiye de ulaşabiliyoruz.
Uzun bir süredir çiçek dışında çok farklı kategorilerde de ürünlerin satışını yapan Çiçek sepeti altıncı sırada yer alırken onu yemek sipariş platformu Yemeksepeti takip ediyor. AliExpress ise ülkemizde en çok ziyaret edilen yabancı alışveriş platformu olarak göze çarpıyor. Migros ise özellikle pandemini ortamında ana akım mağazacılık yapısını başarılı bir şekilde internete taşımış görünüyor.
Amazon.com.tr’nin bu listede yer almaması ise oldukça dikkat çekici, çünkü kampanya döneminde yaptığımız anket sonuçlarına göre Amazon; 30 bin takipçimizin oyları ile en güvenilir alışveriş sitesi seçilmişti. Ancak büyük ihtimalle Türkiye pazarında yeni olması, tüketicilerin Amazon’u hâlâ yurt dışında hizmet veren bir site olarak hatırlamaları negatif bir etki oluşturdu.
Türkiye’de faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinin sayısı giderek artarken yılın ilk günlerinden bu yana, global çapta etkisini gösteren koronavirüs salgını, online alışverişin daha çok tercih edilmesine yol açtı. Hem Amazon gibi global şirketlerin Türkiye pazarına girdiği hem de Türk şirketlerinin yurt dışına açıldığı bir yılı geride bıraktık. Ayrıca hızlı sipariş uygulama ve hizmetlerinin sayısı da giderek artıyor.
PayU verilerine göre dakika başına en çok alışverişin yapıldığı Türkiye'ye ilişkin bilgiler , e-ticaret dünyası ve tüketiciler için de büyük önem taşıyor. Bu yıl her ne kadar düzenlenen kampanyaların yeteri kadar gerçekçi olmadığı yönündeki eleştiriler artsa da en çok ziyaret edilen alışveriş siteleri, tüketicilerin tercihi için etkili bir veri sunuyor. Gemius’un araştırması ile artık o bilgiye de ulaşabiliyoruz.
Kasım 2020’de Türkiye’de en çok tıklanan alışveriş siteleri:
- Trendyol: 42,4 milyon
- Hepsiburada: 37,2 milyon
- N11: 29,8 milyon
- Letgo: 25 milyon
- Çiçek sepeti: 21,4 milyon
- Yemeksepeti: 19,4 milyon
- AliExpress: 17,1 milyon
- Migros: 13,9 milyon
- Morhipo: 12,5 milyon
Uzun bir süredir çiçek dışında çok farklı kategorilerde de ürünlerin satışını yapan Çiçek sepeti altıncı sırada yer alırken onu yemek sipariş platformu Yemeksepeti takip ediyor. AliExpress ise ülkemizde en çok ziyaret edilen yabancı alışveriş platformu olarak göze çarpıyor. Migros ise özellikle pandemini ortamında ana akım mağazacılık yapısını başarılı bir şekilde internete taşımış görünüyor.
Amazon.com.tr’nin bu listede yer almaması ise oldukça dikkat çekici, çünkü kampanya döneminde yaptığımız anket sonuçlarına göre Amazon; 30 bin takipçimizin oyları ile en güvenilir alışveriş sitesi seçilmişti. Ancak büyük ihtimalle Türkiye pazarında yeni olması, tüketicilerin Amazon’u hâlâ yurt dışında hizmet veren bir site olarak hatırlamaları negatif bir etki oluşturdu.
Tarayıcı ziyaretleri:
- trendyol.com: 21,1 milyon
- hepsiburada.com: 20 milyon
- n11.com: 14,8 milyon
- cicek sepeti.com: 10,2 milyon
Mobil uygulama ziyaretleri:
- Trendyol: 33,5 milyon
- Hepsiburada: 25,6 milyon
- N11: 19,7 milyon
- Yemeksepeti: 15,1 milyon