Jüri, Hakem ve Gözlemcilerin Görevleri
Madde 19 - Jüri, hakem ve gözlemcilerin görevleri sunlardir.
a) Jürinin ilk görevi, yarismalarin her safhasinda sporcularin güvenligini saglamaktir. Bu görevin yerine getirilebilmesi için, jüri baskani gereken her türlü önlemi alir ve girisimleri yapar.
b) Jüri üyeleri, yarisma günü baslangicindan önce "Teknik Toplanti"ya katilirlar, daha sonra da kendi aralarinda toplanirlar. Jüri toplantisinda Baskan, Jüri Itiraz Degerlendirme Kurulu'nu olusturur ve hakemlerin görev bölümünü yapar. Yarisma jürisi görevleri esnasinda; önceden belirlenmis mevsimlik kiyafetlerini giyerler. Her yarisma gününün sonunda da Jüri, bir degerlendirme toplantisi yapar.
c) Siralayici hakemlerin görevleri sunlardir.
1) Çikis yerine yanasmis teknelerin çikis hattinda hizaya girmelerini saglar.
2) Tekneler hizaya girdiginde beyaz bayragini baslatici ve takip hakeminin görebilecegi sekilde açarak baslaticiya isaret verir.
3) Hizanin bozulmasi halinde beyaz bayragini indirir. Teknelerin tekrar ayni hizaya girmelerini saglar.
4) Bir ekibin hatali çikis yapip yapmadigina sadece siralayici hakem karar verir. Hatali çikis durumunda beyaz bayragini yana açarak baslatici ve takip hakemini uyarir, hatali çikis yapan ekip veya ekipleri baslaticiya bildirir.
d) Baslatici hakemlerin görevleri sunlardir.
1) Sporcularin esit sartlarda yarismalari temel ilkedir. Bu sartlarin esitlenmesi için gereken önlemleri baslatici hakem alir.
2) Ekipler çikis zamanindan iki dakika önce çikis iskelelerindeki yerlerini almalidirlar. Bu kurala uymayan ekibe baslatici tarafindan ihtar verilir, çikis zamanindan sonra gelen ekipler yaris harici birakilir.
3) Teknelerin hizaya girdigi isaretini alan baslatici, takip hakeminin hazir olmasini, parkurda bir engel olmamasini, son olarak da siralayicinin beyaz bayragini kontrol edip; önce "Hazir" der, sonra kirmizi bayragini kaldirir. Tahminen 2-4 sn.lik bir aradan sonra "Çik" komutunu verir ve ayni anda kirmizi bayragini yandan asagiya indirir ve yarisi baslatir. Çikis islemi kirmizi bayrak havaya kalkmadan kesintiye ugrarsa bastan baslamak veya kalinan yerden devam etmek, duraklamanin süresi ile baglantilidir. Rüzgar veya baska sebeplerle teknelerin siraya girmeleri gecikmisse baslatici "Hizli Çikis" usulüne basvurabilir. Bu durumda ekiplere hizli çikis yapilacagi
uyarisi yapilir.
Ekiplere tek tek hitap edilmez. Bayrak kaldirilir ve Çikis komutu yukarida belirtildigi gibi verilir.
4) Baslatici, çikis komutunu verdikten hemen sonra siralayiciya bakar, ondan bir "Hatali Çikis" isareti almasi halinde önce çanini çalar sonra kirmizi bayragini kaldirip saga ve sola sallayarak yarisi durdurur. Teknelerin tekrar çikis hattina geri gelmesini ister. Tekneler yerlerine geldikten sonra siralayici hakemin tespit etmis oldugu hatali çikisi yapan tekne veya tekneleri anons eder. Söz konusu ekip veya ekiplere ihtar verir ve belirleyici bir isaret koydurur. Bu ihtar, o ekip veya ekipler için o yarismanin neticelenmesine kadar geçerlidir. Yarismanin ertelenmesi veya tekrarlanmasi söz konusu ihtari kaldirmaz.
Baslaticinin kirmizi bayragini kaldirmasindan sonra ve "Çik" komutundan önce çikis yapan ekip "Hatali Çikis" yapmis sayilir.
Bir ekibe trafik kurallarina uymamasi, çikis yerine geç gelmesi veya baska nedenlerle verilen ihtarlar "Hatali Çikis" için verilen ihtarla es degerdedir.
5) Çikis bölgesinde ilk 100 metrede, bir teknenin arizalanmasi halinde baslatici hakem yarismayi durdurur.
6) Yarisma esnasinda arizi bir nedenle yarismaya makul bir süre ara vermek
zorunda kalan ekip engel hali giderilince yarismaya devam edebilir.
7) Baslatici, yarisin yapilmasini engelleyen beklenmedik bir durumun ortaya çikmasi halinde, jüri baskani ve yaris takip hakemi ile mutabakat saglayarak yarismayi erteleyebilir. Bu durumda, yeni çikis zamanini o yarismanin bütün ekiplerine ve kontrol komisyonuna bildirir.
e) Yaris takip hakemlerinin görevleri sunlardir.
1) Yarismanin kurallara uygun olarak cereyan etmesinden ve yarisan sporcularin güvenliginden sorumludur.
2) Yarisan bir ekibin, parkurun içindeki veya disindaki unsurlar tarafindan avantajli veya dezavantajli duruma geçmesini önler.
3) Hatali ekipleri prensip olarak önce ihtar ettikten sonra yaris harici birakabilir.
4) Herhangi bir nedenle magdur olan ekibe kaybettigi sansi yeniden elde edebilme olanagi saglar.
5) Yaris takip hakemi kural olarak yarisan ekiplere yön tayininde yardimci olmaz. Ancak sporculara veya teknelere maddi ya da manevi zarar verecek durumlara müdahale ederek gerekli ikazi yapar.
6) Yaris takip hakemi hiyerarsik siralamada o yarisin amiridir.
7) Yaris takip hakemi lüzumu halinde baslaticinin görevini üstlenebilir veya yarisan ekiplerin derecelerini tutabilir.
8) Yaris takip hakeminin görevini aksatmadan yapabilmesi için en az 15 mil sürat yapabilen, kuyruk dalgasi az olan bir motor ve motor kaptani gereklidir. Yaris takip hakemi motorun sorumlusudur. Ayrica bir beyaz, bir kirmizi bayrak, çan, megafon ve lüzumu halinde kronometre kullanir. Yaris takibi sirasinda, yarisi takip motorunda ayakta kontrol eder.
9) Parkurun emniyetli ve yarismaya müsait halde tutulmasi ve gidis-gelis trafiginin usulüne uygun cereyan etmesini saglar.
10) Yaris takip hakemi, çikis islemi sirasinda siralayiciya en yakin noktada durur ve özellikle çikis islemi sirasinda her seyin kurallara uygun olmasina dikkat eder.
Yaris takip hakemi çikisin kurallara uygun olmadigina kanaat getirirse, baslaticiyi uyarir veya yarismayi bizzat durdurabilir. Bir yarisma önce çan çalmak, ardindan kirmizi bayrak sallamak suretiyle durdurulur.
11) Çikis verildikten sonra, yaris takip hakeminin motoru derhal devreye girerek tekneleri parkurdan yarismacilara zarar vermeyecek bir biçimde izlemeye baslar. Çikis bölgesinde, diger bir deyimle ilk 100 metrede, bir ekibin arizasi halinde baslatici hakem yarismayi durdurur. Yaris takip hakemi, baslaticinin gecikmesi veya tereddüt etmesi halinde bu görevi yapar, ariza belirten tekneye yanasir ve durumu inceler. Olayda iyi niyetli davranilmadigina kanaat getirirse o ekibi bir ihtar ile cezalandirir. Ariza kisa zamanda giderilebilecekse yaris hemen tekrarlanir. Ariza büyük ve onarim zaman alacaksa, jüri baskani ile mutabakat saglanip o yaris tehir edilir, yeni baslama zamani ekiplere duyurulur.
12) Parkur boyunca, yaris takip hakeminin motoru olaylara en süratli sekilde müdahale etmesine imkan verecek sekilde seyreder. Yarismanin seyri bir veya daha fazla tekneyi geçmesini gerektiriyorsa; bu geçisi onlari en az rahatsiz edecek sekilde yapmaya özen gösterir.
13) Yarisma esnasinda bir ekibin, kürek sulariyla veya kulvarini degistirmesi nedeniyle rakiplerini rahatsiz etmeye yönelmesi halinde; takip hakemi önce beyaz bayragini kaldirir, rahatsiz ekibi ikaz ettikten sonra bayragi disardan görülmeyecek sekilde tekne içine indirir. Takip hakemi parkurda tehlike arz eden engel mevcut olmadigi sürece ekiplere yön konusunda herhangi bir uyari yapmaz. Can ve mal güvenligi söz konusu oldugunda takip hakemi o ekibi uyarir veya o ekibi durdurur.
14) Yaris takip hakemi, jüri baskani ile görüsme olanaginin bulunmamasi halinde tekrarlama kararini tek basina alabilir. Tekrarlanacak yarismaya yarisma harici birakilan ekipler giremez.
15) Takip hakemi sporcularin güvenligini korumak zorundadir. Bir tekneyi yaris harici birakmak için beyaz bayragini kaldirir, ekibin adini söyler ve "Dur" komutu verir. Yarismayi durdurmak için ise önce çan çalinir, sonra kirmizi bayrak sallanir. Sporcularin suya düsmesi veya bir teknenin batmasi ya da devrilmesi halinde yardim ekibinin müdahalesine kadar olay yerinde kalir ve gerekirse sporculara bizzat yardim eder.
16) Yarisma tüm ekiplerin varis çizgisini asmalariyla sona erer. Magdur edildigini, kazanma sansinin elinden alindigini düsünen bir ekip varis çizgisini geçtikten sonra elini kaldirarak itiraz eder. Böyle bir ekip yoksa veya takip hakemi itiraz eden ekibi dinledikten sonra o ekip itirazdan vazgeçmisse beyaz bayragini kaldirarak o yarismanin kurallara uygun bittigini varis hakemlerine bildirir. Aksi halde kirmizi bayragini kaldirir. Bu durumda varis hakemleri, takip hakeminin açiklamasini dinlemeden yarisma sonucunu ilan etmezler.
17) Ayni yarisma çerçevesinde geçerli ihtar süresi, ekibin suya indigi anda baslar ve yarisma sonunda beyaz bayrak kaldirilip kuleden tescil edilince biter.
f) Varis hakemlerinin görevleri sunlardir.
1) Varis hakemleri görevlerini en iyi sekilde yerine getirmek için varis çizgisinin uzantisinda birbiri arkasina dizilmek suretiyle merdiven seklinde otururlar.
2) Varis hakemleri, yarisan teknelerin varis çizgisini geçis siralarini belirler ve teknelerin varis hattini geçtiklerini sesli bir sistemle duyurur.
3) Varis hakemleri kronometre ile her ekibin parkuru katedis sürelerini belirler.
4) Yaris takip hakeminin beyaz veya kirmizi bayragina karsilik yarisin sonuçlandigini beyaz bayrak göstererek bildirir.
5) Bir ekip varis çizgisini eksik sporcu ile geçse dahi yarisi bitirmis sayilir. Ancak, dümencinin yerinde olmamasi halinde o ekip yarisi bitirmemis sayilir.
6) Varis hakemlerinde bir beyaz ve bir kirmizi bayrak, yeterli sayida kronometre, dürbün, varis kornasi, megafon veya anons tertibati bulunmalidir.
g) Kontrol komisyonunun görevleri sunlardir.
1) Kafile ekip listelerini, yarisma formlarini ve lisanslari kontrol etmek.
2) Dümenci ve hafif kilo tartilarini yapip ilave kilo alanlari yaris sonuna kadar izlemek.
3) Kidemlilerin kimliklerini kontrol etmek.
4) Sporcularin, tekne ve küreklerin, araç ve gereçlerin güvenligi için tekne içindeki ayakkabi topuklarinin bagli olmasini, donanim, tekne agirligi, kiyafet, tekne parki ve reklam yönünden kurallara uygunluk, inis iskeleleri ve parkur trafiginin akisini denetler.
5) Doping muayenesine sevk isinin düzgün ve aninda olmasini saglar.
6) Teknelerin beyaz toplarini, takilan kulvar numaralarini, kürek palalarinin renk ve desenlerini kontrol eder.
7) Kurallara uygun olmayan tekne ve sporculari suya indirmez ve bu kuraldisi hususlari jüri baskanligina hemen rapor eder.
h) Jüri Itiraz Degerlendirme Kurulu; jüri baskani tarafindan jüri üyeleri arasindan seçilen bir varis hakemi, bir baslatici ve iki takip hakeminin üyeligi ile jüri baskaniyla birlikte bes kisiden olusur. Müsabakalar sirasinda ortaya çikan ve karar alinmasini gerektiren durumlari degerlendirerek karara baglar. Takip hakemlerinden itiraz konusu olayla ilgili olan varsa, o üye oylamaya ve karara katilamaz.
Madde 20 - Yarisma Jürisi asagida belirtilen görevlerini yerine getirir.
a) Müsabakalarin bu yönetmelik hükümlerine uygun olarak cereyan etmesini saglar.
b) Müsabakalara katilan ekiplerin esit sartlar altinda yarismalarina özen gösterir.
c) Jüri Baskani ve varis hakemi yarismalarin yarisma form ve teknik raporunu imzalar ve Tertip Kurulu Baskani’na teslim eder. (Ek-3 ve Ek-4)
Yarisma Kurallari
Madde 21 - Kürek yarismalari için geçerli kurallar ile görevli hakemler ve yarisan sporcularin dikkat etmesi gereken esaslar asagida siralanmistir.
a) Sporcularin esit sartlarda yarismasi, her ekibin kazanma sansinin olmasi esastir.
b) Sporcularin esit sartlarda yarismalarinin mümkün olmadigi hallerde bu sartlarin esitlenmesi için gerekli önlemleri “Baslatici Hakem” almalidir.
c) Çikis komutu “Siralayici Hakem”in teknelerin hizaya girdiklerinin beyaz bayrak ile göstermesi üzerine verilebilir. Bu isareti alan baslatici, takip hakeminin hazir olmasini, parkurda bir engel olmamasini son bir kontrolden sonra ekiplerin her birine kulüplerin adi ile hitap eder, son olarak siralayicinin beyaz bayragini kontrol eder, kirmizi bayragini kaldirir. Önce “DIKKAT” iki-dört saniye gibi kisa bir aradan sonra “ÇIK” komutunu verir ve ayni anda kirmizi bayragini indirir. Yarisi baslatir. Çikis islemi kirmizi bayrak havaya kalkmadan kesintiye ugrarsa (Siralayicinin beyaz bayragini indirmesi, parkurda engel veya ekiplerden kaynaklanan sebepler gibi) bastan baslamak veya kalinan yerden devam etmek duraklamanin süresi ile baglantilidir. Rüzgar veya baska sebeplerle teknelerin siraya girmeleri gecikmisse baslatici “Hizli Çikis” usulüne basvurabilir. Bu durumda ekiplere hizli çikis yapilacagi uyarisi yapilir. Ekiplere tek tek hitap edilmez. Kirmizi bayrak kaldirilmadan önce “Dikkat” komutu verilir, bayrak kaldirilir ve çik komutu yukarida belirtildigi gibi verilir.
d) Baslatici, çikis komutunu verdikten hemen sonra siralayiciya bakar, ondan bir “Hatali Çikis” isareti (Kirmizi Bayrak) almasi halinde önce çanini çalar sonra kirmizi bayragini kaldirip saga ve sola sallayarak yarisi durdurur. Teknelerin tekrar çikis hattina geri gelmesini ister. Tekneler yerlerine geldikten sonra siralayici hakemin tesbit etmis oldugu hatali çikisi yapan tekne veya tekneleri anons eder. Ögrendigi ekip veya ekiplere ihtar verir ve belirleyici bir isaret koydurur. Bu ihtar o ekip veya ekipler için o yarismanin neticelenmesine kadar geçerlidir. Yarismanin ertelenmesi veya tekrarlanmasi söz konusu ihtari kaldirmaz.
Bir ekibe trafik kurallarina uymamasi, çikis yerine geç gelmesi veya baska nedenlerle verilen ihtarlar, “Hatali Çikis” için verilen ihtarla esdegerlidir.
e) Baslaticinin kirmizi bayragini kaldirmasindan sonra ve fakat “Çik” komutundan önce (Kirmizi Bayragin harekete geçmesi) çikis yapan ekip “Hatali Çikis” yapmis sayilir.
f) Ayni yarisma çerçevesinde her ne sebeple olursa olsun iki kez ihtar alan ekip yarisma harici birakilir.
g) Ekipler çikis saatinden iki dakika önce start iskelelerindeki yerlerini almalidir. Bu kurala uymayan ekibe baslatici tarafindan ihtar verilir, çikis saatinden sonra gelen ekipler yaris harici birakilir.
h) Baslatici, yarisin yapilmasini engelleyen beklenmedik bir durumun ortaya çikmasi halinde Jüri Baskani ve yaris takip hakemi ile mütabakat saglayarak yarismayi erteleyebilir. Bu durumda yeni çikis saatini bütün ekiplere ve kontrol komisyonuna bildirir.
i) Çikis yerine yanasmis teknelerin çikis hattinda hizaya girmelerinden siralayici hakem sorumludur. Tekneler hizaya girdiginde beyaz bayragini kaldirarak baslaticiya isaret verir. Hizanin bozulmasi halinde bayragini indirir.
j) Bir ekibin hatali çikis yapip yapmadigina sadece siraliyici hakem karar verir. Hatali çikis durumunda siraliyici hakem kirmizi bayragini kaldirarak baslatici ve takip hakemini uyarir. Daha sonra hatali çikis yapan ekip veya ekipleri (Kulvar numarasini degil) baslaticiya bildirir.
k) Parkurun emniyetli ve yarismaya müsait halde tutulmasi ve gidis gelis trafiginin usulüne uygun cereyan etmesi yaris takip hakemlerinin görev ve denetim sahasina giren hususlardir. Yaris Takip Hakemi, çikis islemi sirasinda, siraliyici hakeme en yakin noktada durur ve özellikle çikis islemi sirasinda her seyin kurallara uygun olmasina elini kaldiran sporculara dikkat eder. Ekipler teknelerini ve kendilerini baslatici hakemin kirmizi bayragi havaya kalkmadan hazir hale getirmesi gerekir. Bundan sonra el havaya kalksa da çikis verilir. Hazir olmadigini belirtmek için en bastaki sporcu el kaldirmalidir. (1 no.lu kürekçi)
Yaris takip hakemi çikisin kurallara uygun olmadigina kanaat getirirse, baslaticiyi uyarir veya yarismayi bizzat durdurabilir.
Bir yarisma önce çan çalmak, ardindan kirmizi bayrak sallamak suretiyle durdurulur.
l) Çikis verildikten sonra, yaris takip hakeminin motoru derhal devreye girerek tekneleri parkurun ortasindan yarismacilara zarar vermeyecek bir sekilde izlemeye baslar. Çikis bölgesinde ilk (100m.) bir ekibin ariza isareti ( 1no’lu kürekçinin elini kaldirmasi) vermesi üzerine baslatici hakem yarismayi durdurur. Yaris takip hakemi baslaticinin gecikmesi veya tereddüt etmesi halinde bu görevi yapar. Ariza belirten tekneye yanasir ve durumu inceler. Olayda iyi niyetli davranilmadigina kanaat getirirse o ekibi bir ihtar ile cezalandirir. Ariza var ve kisa zamanda giderilebilecekse (Ayakligin, oturagin çikmasi, küregin kirilmasi gibi) yaris hemen tekrarlanir. Ariza büyük ve onarim zaman alacaksa, Jüri Baskani ile mutabakat saglanip o yaris tehir edilir, yeni baslama saati ekiplere duyurulur.
m) Parkur boyunca, Yaris Takip Hakeminin motoru olaylara en süratli sekilde müdahale edilmesine imkan verecek sekilde seyreder. Yarismanin cereyan sekli, ekiplerin alacaklari derecenin önemi hava sartlari gibi unsurlar motorun konumunu etkiler. Yarismanin seyri bir veya daha fazla tekneyi geçmesini gerektiriyorsa, bu geçisin onlari en az rahatsiz edecek sekilde yapilmasina özen gösterilmelidir.
n) Yarisma esnasinda bir ekibin, kürek sulariyla veya kulvarini degistirmesi nedeniyle rakiplerini rahatsiz etmeye yönelmesi halinde, Takip Hakemi önce beyaz bayragini kaldirir, ekibin adini söyler, ekip baktiktan sonra bayragini ekibin yönelmesini istedigi yöne yatirir, sonra bayragi disardan görülmeyecek sekilde tekne içine indirir. Takip Hakemi parkurda tehlike arzeden bir engel mevcut olmadigi sürece (can ve mal güvenligi) ekiplere yön konusunda herhangi bir uyari yapmaz,
o) Yaris Takip Hakemi, rakiplerini rahatsiz eden bir ekibe önce ihtar verip daha sonra yarisma harici birakabilir. Ancak, böyle bir olayda önce magdur olan ekibe kaybettigi sansi yeniden yakalama firsati verme düsüncesi hakim olmalidir. Rahatsiz eden ekibin cezalandirilmasi daha sonra düsünülecek bir husustur. Bu tür olaylarda Takip Hakemi, yarismayi durdurup gerekli cezai islemi yaptiktan sonra tekrarlama yoluna gidebilir veya yarismayi sürdürüp kararini bitisten sonra verebilir. Ancak, Yaris Takip Hakeminin öncelikle yapmasi gereken sey, magdur olan ekibe kaybettigi sansini yeniden elde etme firsati vermesi ve hatali ekibi cezalandirmasidir.
p) Yaris Takip Hakemi prensip olarak Jüri Baskani ile mütabik kalmak sureti ile yarismayi tekrarlayabilir. Ancak, Jüri Baskani ile görüsme olanaginin bulunmamasi halinde tekrarlama kararini tek basina alabilir. Tekrarlanacak yarismaya yarisma harici birakilan ekipler giremez.
r) Takip Hakemi sporcularin güvenligini korumak zorundadir. Bir tekneyi yaris harici birakmak için beyaz bayragini kaldirir, ekibin adini söyler ve “DUR” komutu verir. Yarismayi durdurmak için ise önce çan çalinir, sonra kirmizi bayrak sallanir. Sporcularin suya düsmesi veya teknenin batmasi yada devrilmesi halinde yardim ekibinin müdahalesine kadar olay yerinde kalir ve gerekirse sporculara bizzat yardim eder.
s) Yarismaya katilmis olmak için varis çizgisini geçmek esastir. Yarisma tüm ekiplerin varis çizgisini asmalari ile sona erer. Magdur edildigini kazanma sansinin elinden alindigini düsünen ekip elini kaldirarak itiraz eder. Böyle bir ekip yoksa veya Takip Hakemi itiraz eden ekibi dinledikten sonra o ekip itirazdan vaz geçmisse beyaz bayragini kaldirarak o yarismanin kurallara uygun bittigini Varis Hakemine bildirir. Aksi halde kirmizi bayragini kaldirir. Varis Hakemleri Takip Hakeminin açiklanmasini ve son kararini almadan yarisma sonucu ilan edemezler.
s)Teknelerin varis çizgisini geçis sirasi ile ekiplerin dereceleri ve puanlari varis hakemlerince tesbit olunur. Her teknenin burun topu varis hattindan geçerken korna çalinarak durum belirlenir ve duyurulur. Yaris Takip Hakeminin beyaz veya kirmizi bayragina Varis Hakemi beyaz bayragini göstererek karsilik verir. Varis hakemleri görevlerini en iyi sekilde yerine getirmek için varis çizgisinin uzantisinda, birbirinin arkasina dizilmek sureti ile merdiven seklinde otururlar. Varista prensip olarak Jüri Baskani da bulunur.
t) Bir ekip varis çizgisini eksik sporcu ile geçse dahi yarisi bitirmis sayilir. Ancak dümencinin yerinde olmamasi halinde o ekip bitirmemis, yaris harici sayilir.
u)Yarisma esnasinda arizi bir nedenle (teknik ariza, teknenin su almasi, batma) yarismaya makul bir süre ara vermek zorunda kalan ekip kendi imkanlari ile engel hali giderip yarisa devam edebilir.
Temsilciler ve Gözlemciler
Madde 22 - Federasyon veya Illerce düzenlenen yurtiçi ve yurtdisi yarismalar görevli gözlemciler tarafindan izlenir. Ayrica tertip kurullarinin istegi üzerine danisman olarak temsilci görevlendirilir.
Merkez Hakem Kurulu her yarisma yili basinda gözlemcilik yapabilecek ulusal hakemlerin listesini yayinlar. Federasyonun tertip ettigi yarismalarin denetimi Merkez Hakem Kurulunca bizzat Uluslararasi Hakemler veya görevlendirilen gözlemciler tarafindan yapilir. Gözlemciler, yarismalarda görevlendirilen hakemlerin bu yönetmelik ve uluslararasi yarisma kurallarina ve Federasyonca tesbit edilen usullere göre yarismalarin teknik ve idari yönden yönetim tarzini, sporcularin ve idarecilerin hareketlerini, saha içi ve disi olaylari takip ve tesbit ederler. Gözlemciler yarismalar sirasinda hakemlere ve düzenleyenlere herhangi bir sekilde müdahale edemez, raporlarini yarismalarin bitiminden itibaren bir hafta içinde kendilerini görevlendiren kurulusa iletirler.
Madde 23 - Bir ekibin her sporcusuna ayri ayri verilen ödüller, o ödülü almaya hak kazanan sporculara aittir. Ancak bir yarisma sonunda sporculara ayri ayri degil de, tüm bir ekibe ya da bir kulübe verilen ödüller, o ekibin mensup oldugu kulübe ait olur. Tek çiftede ise tekneye verilen ödül kulübün, sporcuya verilen ödül yarismacinin kendisine aittir. Karma ekiplerde ekibe verilen ödül bagli bulundugu ilin, sporculara ayri ayri verilen ödüller ise kazanan sporcularindir. Milli yarismalarda tüm ekip için verilen ödüller, o ekibi olusturan sporcularin hepsi ayni kulübe mensup olsalar dahi Federasyonundur. Diger hususlarda 4/1/1993 tarihli ve 21455 sayili Resmi Gazete'de yayimlanan Basarili Sporcular ile Milli Takim Teknik Direktör ve Antrenörlerine Ayni ve Nakdi Yardim Yapilmasina ve Ödül Verilmesine Dair Yönetmelik hükümleri uygulanir."
Madde 24 - Yarismalarin organizasyonu ile ilgili itirazlar Yarisma Organizasyon Kuruluna, yarismalarin cereyani sirasinda meydana gelen olaylar ve lisans, vize, yas gibi konularla ilgili itirazlar önce itirazda bulunan ekibin sporculari tarafindan, ekip henüz tekneden inmeden yaris takip hakemine, daha sonra sorumlu yönetici tarafindan yazili olarak jüri baskanina yapilir. Kulüp sorumlu yöneticisi yazili itirazini vermeden önce Il
Müdürlüklerine ait alindi makbuzu Federasyon Baskaninin imzalayacagi bir belge karsiliginda her yil Federasyon tarafindan tespit ve ilan edilen teminati yatirmis olmalidir. Usulüne uygun yapilmis itirazlar, Jüri Itiraz Degerlendirme Kurulu tarafindan o yarisma günü içinde görüsülerek karara baglanir ve ilgili kulübe yazili olarak teblig edilir. Ilgili kulüp bu karara 7 takvim günü içinde Federasyon nezdinde itiraz edebilir. Federasyona yapilan itiraz için federasyonlar fon müdürlügü makbuzu karsiligi belirlenmis olan teminat yatirilmis olmalidir. Teminatin tutarini her yil Federasyon tespit eder.
Usulüne uygun olarak yapilan itirazlar Federasyonca 15 gün içinde karara baglanir ve ilgili kulübe yazili olarak teblig edilir. Federasyon karari kesindir. Itirazin reddedilmesi halinde, tahsil edilen teminatlar federasyonlar fon müdürlügünce açilan amatör spor kulüpleri hesabina gelir kaydedilir. Itirazin hakli görülmesi halinde teminat kararla birlikte ilgili kulübe iade edilir. Yarisma Organizasyon Kuruluna yapilan itirazlar için herhangi bir teminat yatirilmasi gerekmez."
Madde 25 - Yarismalar sirasinda düzeni saglamak için hakemler tarafindan sporculara asagidaki tedbirler uygulanir.
a) Uyari,
b) Ihtar; yarismaya girecek bir ekibin inis iskelesinden baslayarak o yarisma bitinceye kadar aldigi ihtarlar söz konusu yarisma için geçerlidir. Yarisma baslamadan önce ihtarlar için ilgili baslatici ve yaris takip hakemine bilgi verilmelidir.
c) Yaris harici birakma; prensipte bir ihtar almis sporcu veya ekibe baslatici veya yaris takip hakemi tarafindan uygulanir. Yarismadan çikarilan bir ekip, o yarisma günü bir baska yarisa giremez.
d) Diskalifiye; jüri baskani tarafindan verilir. Prensip olarak önceden yaris harici kalmis ekiplere uygulanir. Bu ekipler artik o organizasyondaki hiçbir yarismaya katilamaz, önceden hak etmis olsalar dahi harcirahlarini alamazlar. Jüri karari ile mensup oldugu kategori ve tekne sinifinin o mevsim içinde yapilacak diger yarismalarinin da bir veya birkaçina girmeleri men edilebilir. Yarisma harici birakilma ve diskalifiye edilme cezalari ekibi teskil eden sporculari oldugu gibi ilgili tekne sinifini da kapsar.
Sporcularin yarisma sirasinda yapacaklari kural disi ve ahlak disi davranislarin yaninda, bu Yönetmelikte yer alan hükümlere uymamak da ceza almalari için sebep teskil eder. Yarismalar sirasinda, sporculuga, genel ahlak ve terbiye prensiplerine uygun davranmayan, gerçege aykiri hareketleri görülen sporcu, yönetici, antrenör ve hakemler 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayili Resmi Gazete'de yayimlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlügü Amatör Spor Dallari Ceza Yönetmeligine göre cezalandirilmak üzere Federasyon karariyla ceza kuruluna sevk edilirler. Bu karar "Tedbirli Sevk" yönünde ise ilgili kuruluslara tedbir alinmasi yönünde bilgi verilir.
Madde 26 - Yurt içinde düzenlenen yarismalara 7/8/1998 tarihli ve 23426 sayili Resmi Gazete'de yayimlanarak yürürlüge giren Gençlik ve Spor Genel Müdürlügü Sporcu Lisans, Tescil, Vize ve Transfer Yönetmeligi geregince, yabanci uyruklu sporcular istirak edebilirler.
Madde 27 - Yirmibes veya daha fazla milli olmus sporcular sporu birakma töreni isteyebilir. Sporcunun kulübünün Il Müdürlügüne yazili istekte bulunmasi halinde istek Federasyonda görüsülüp karara baglanir. Tören, yapilacak ilk Türkiye Birinciligi öncesi açilis merasimi sirasinda gerçeklestirilir.
Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar
Madde 28 - Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda ilgili mevzuat hükümleri ve FISA'nin kurallari, ayrica müsabakalar ile ilgili tereddüte düsülen hususlarda da FISA'nin kurallari uygulanir.
Bu Yönetmelikte; FISA'nin belirledigi kurallara paralel olarak düzenlenen hükümlerde, FISA'nin yayinladigi kurallar çerçevesinde degisiklik yapmaya Federasyon yetkili olup, söz konusu degisiklikler Federasyon Yönetim Kurulu'nun karari ve Genel Müdürün onayi ile yapilir.
Yürürlükten Kaldirma
Madde 29 - 25/6/1990 tarih ve 20559 sayili Resmi Gazete Yayimlanan “Kürek Müsabaka Yönetmeligi” yürürlükten kaldirilmistir.
Yürürlük
Madde 30 - Bu Yönetmelik yayimi tarihinde yürürlüge girer.
Yürütme
Madde 31 - Bu Yönetmeligi Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yürütür.