Rekabet kurumundan yapılan derlemeye göre Türkiye'de ilk vakanın görüldüğü Mart 2020'de başlayan salgın sürecinde e-ticaret kanallarının kullanımı artarken, kadın ve erkek tüketicilerin eğilimleri farklılık gösterdi.
Tüketicilerin salgın sürecinde internetten yaptığı alışverişlerde moda ürünleri ilk sırada yer alırken "elektronik" ile "kozmetik ve kişisel bakım" ürünleri takip etti.
Tercih edilen diğer ürünler ise, "ev, yaşam, ofis" "ev tekstili", "kitap", "yemek siparişi", "süpermarket", "sağlık, medikal ürünler ve besin takviyeleri", "yiyecek içecekler", "çiçek siparişi", "müzik, film ve hobi", "spor, outdoor", "oto yedek parça ve aksesuarları", "bahçe ve yapı market", "oyuncak" "eğlence ve kültür" oldu.
KADINLAR MODA, ERKEKLER ELEKTRONİK ÜRÜN TERCİH ETTİ
Tüketici eğilimleri cinsiyete göre değerlendirildiğinde, kadın tüketicilerin yüzde 80,4'ü moda kategorisinden alışveriş yaptı, erkeklerde ise bu oran yüzde 58,7 oldu. Bunun yanı sıra "elektronik" kategorisinde kadınların alışveriş yapma oranı yüzde 33,9 iken erkeklerin oranı yüzde 60,7 olarak gerçekleşti.
"Kozmetik ve kişisel bakım" kategorisinde ise kadınların alışveriş yapma oranı yüzde 57 iken erkeklerin alışveriş yapma oranı yüzde 27,3 olarak hesaplandı.
Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre Türkiye'de e-ticaret hacmi 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 66 arttı.
Pazarın hacmi 226 milyar 200 milyon liraya yükseldi.
Tüketicilerin salgın sürecinde internetten yaptığı alışverişlerde moda ürünleri ilk sırada yer alırken "elektronik" ile "kozmetik ve kişisel bakım" ürünleri takip etti.
Tercih edilen diğer ürünler ise, "ev, yaşam, ofis" "ev tekstili", "kitap", "yemek siparişi", "süpermarket", "sağlık, medikal ürünler ve besin takviyeleri", "yiyecek içecekler", "çiçek siparişi", "müzik, film ve hobi", "spor, outdoor", "oto yedek parça ve aksesuarları", "bahçe ve yapı market", "oyuncak" "eğlence ve kültür" oldu.
KADINLAR MODA, ERKEKLER ELEKTRONİK ÜRÜN TERCİH ETTİ
Tüketici eğilimleri cinsiyete göre değerlendirildiğinde, kadın tüketicilerin yüzde 80,4'ü moda kategorisinden alışveriş yaptı, erkeklerde ise bu oran yüzde 58,7 oldu. Bunun yanı sıra "elektronik" kategorisinde kadınların alışveriş yapma oranı yüzde 33,9 iken erkeklerin oranı yüzde 60,7 olarak gerçekleşti.
"Kozmetik ve kişisel bakım" kategorisinde ise kadınların alışveriş yapma oranı yüzde 57 iken erkeklerin alışveriş yapma oranı yüzde 27,3 olarak hesaplandı.
Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre Türkiye'de e-ticaret hacmi 2020 yılında bir önceki yıla göre yüzde 66 arttı.
Pazarın hacmi 226 milyar 200 milyon liraya yükseldi.