• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

RTÜK'e 2018'de Gelen Şikayet Sayısı Belli Oldu

  • Konuyu açan Konuyu açan Enda
  • Açılış tarihi Açılış tarihi

Enda

Neylersin!!!
V.I.P
RTÜK Kamuoyu, Yayın Araştırmaları ve Ölçme Dairesi Başkanlığınca hazırlanan 2018'e ait Vatandaş Bildirimleri Yıllık Raporu açıklandı. Anadolu Ajansı'nın aktardığına göre, geçtiğimiz sene RTÜK Üst Kurulu'na 124 bin 234 şikayet ulaşırken, bunların 48 bini televizyon dizileriyle ilgili.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, geçtiğimiz sene de şikayetleri dinledi. RTÜK'e yapılan 124 bin 234 şikayetin 123 bin 409'u televizyon yayınları ile ilgili olurken, 825 tanesi de radyo yayınlarıyla alakalıydı. İzleyiciler 48 bin sorun ile en çok dizi filmlerden şikayetçi olurken, bunların ortak noktası genel manada "şiddet içerikli ve yasadışı eylemlerin yansıtıldığı sahnelerin, özellikle çocuklara ve gençlere olumsuz örnek olduğu, benzer eylemlere teşvik ettiği, bu durumun da toplumun hukuka güvenini sarsılabileceği" oldu.

RTÜK'ün iletişim hattına gelen şikayetlerden birisi ise dikkat çekici olduğu kadar üzücü. Bir çocuk, RTÜK'ü arayarak yaptığı şikayette "Annemle ben şu an babamdan kaçıyoruz. Lütfen diziyi bitirin. Kaç gündür size şikayet etmeye kalktım. Her seferinde beni dövdü. Lütfen bitsin de babam anneme aynısını yapamasın" sözlerini sarf etti.
İçinde çocuğun dile getirdiği dizi de olmak üzere RTÜK, şikayet alan dizilere 6 sefer para cezası, bir sefer de program durdurma cezası verdi.

2018'de alınan şikayetler, 2017'ye göre azalırken bunun en büyük sebepleri arasında evlilik programlarının yasaklanması olarak gösterildi. RTÜK'e bildirimde bulunanların yüzde 67'sini erkekler oluştururken, yüzde 33'ü kadınların şikayetlerinden oluştu. Ayrıca şikayetlerin yüzde 34,7'si üniversite mezunlarından gelirken yüzde 11,6'lık kısmı ise memurlar tarafından yapıldı.
 
Dizilerden sonra en çok sohbet programları tepki aldı

Vatandaşların RTÜK'e en çok şikayet ettikleri arasında ikinci sırayı sohbet programları aldı. Üst Kurula bu tür programlara ilişkin 17 bin 782 bildirim ulaştı.

En fazla "Adnan Oktar ile Sohbetler" şikayet edilirken, ilgili kanalın yayınları RTÜK kararıyla durduruldu.

Tele-alışveriş konusunda RTÜK'e yaklaşık 12 bin şikayet ulaştı. Bu bildirimler içerisinde ilk sırada yüzde 44,3 oranıyla cinsel ürün reklamları yer alırken, bunu bitkisel ürünler ve telefon satışı yapılan tele-alışveriş yayınları takip etti.

RTÜK, vatandaşların haklarını korumak ve dolandırılmalarını önlemek amacıyla geçen yıl reklam süresi kullanımına 154 kez, tele-alışveriş yayınlarına da 115 kez müeyyide uyguladı.

Üst Kurula ulaşan şikayetlerde dördüncü sırayı beceri ve direnç yarışmaları, beşinci sırayı ise haber bültenleri aldı.

Bildirimde bulunanların yüzde 67'si erkek

RTÜK’e bildirimde bulunanların yüzde 67'sini erkekler, yüzde 11,6'sını memurlar, yüzde 34,7'sini ise üniversite mezunları oluşturdu.

En çok bildirim, 26-30 yaş grubundaki vatandaşlar tarafından yapılırken, en fazla şikayet yüzde 27,8 ile İstanbul'dan geldi.

Şikayetler bir önceki yıla göre azaldı

Üst Kurula gelen bildirimlerde geçen yıl bir önceki yıla göre düşüş yaşandı. Bu azalış, 2017'nin ocak-haziran döneminde yayında olan ve çok sayıda şikayet alan evlilik programlarının 2018'de yayınlanmamasından kaynaklandı.

Program türlerinin ortalama share değerleri, 2018'de 2017'ye göre reality show program türünde azalma, haberler, beceri ve direnç yarışmaları program türlerinde artış olduğunu ortaya koydu.

"Her bildirim bizim için çok değerli"

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin, yayınlar konusunda duyarlılık göstererek Üst Kurula bildirim yapan vatandaşlara teşekkür etti.

İzleyicilerin kendilerine ışık olduğunu vurgulayan Şahin, "Düzenleme ve denetleme faaliyetlerimizi yaparken aziz milletimizin ne düşündüğü bizler için çok önemli. Gerek RTÜK iletişim Merkezi gerekse CİMER ve başka mecralardan bizlere ulaşan halkımızın sesine kulak veriyoruz. Her bir bildirim bizim için çok değerli. Bütün şikayetleri tek tek ele alıyor ve gerekeni yapıyoruz." dedi.

Üst Kurul ile iletişim kuran vatandaşların çağrılarının karşılıksız kalmadığının bilinmesini isteyen Şahin, şunları söyledi:

"RTÜK Başkanı olarak göreve geldikten sonra açık kapı iletişim anlayışını hayata geçirdik. Sosyal ağlardan, telefonla iletişim merkezimizden ve bizzat Bilkent’teki hizmet binamıza gelerek bizlere ulaşabilirler. Kapımız aziz milletimize her daim açık.
 
Geri
Top