• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

Sanal Gerçeklik Rehberi

  • Konuyu açan Konuyu açan OBir
  • Açılış tarihi Açılış tarihi

OBir

MEB
Özel üye
Dört duvar arasına sıkışmış 4D sinemaları ve popüleritesi her geçen gün azalan 3D gözlükleri unutun! Sanal gerçeklik tüm duyularımızı harekete geçirmeye hazır!

Uçaktan atlama riskini almadan hava dalışı yapabilsek veya çetin bir savaşın tam ortasına düşsek ama fiziksel bir yara almasak ya da hayvan fobisini gerçekten korktuğumuz hayvanların arasında kalmadan atlatabilsek nasıl olurdu? Cevabınızı biliyor ve büyük sırrı sizinle paylaşıyoruz. Sanal gerçeklik, tüm bu saydıklarımızı ve daha fazlasını bize sunmak için hazırlanıyor, hatta kapımıza dayandı bile!

w0rtKXN.webp

Sanal gerçeklik kısaca gerçek fiziksel koşulları veya hayal edilen bir dünyayı bilgisayar desteğiyle modelleyerek; tat, koku, ses, dokunma gibi birçok farklı hissi gerçekmiş gibi deneyimleme şansı sunan sanal bir çevredir. Sanal gerçekliğin ilk örneği olarak ressam ve mimar Baldassare Peruzzi’nin 1860’larda ortaya çıkardığı eseri Sala delle Prospettive gösteriliyor.


VIRTUAL BOY EFSANESİ
1995 yılında Nintendo, Virtual Boy’u gerçek 3D grafiklere sahip ilk konsol olarak karşımıza çıkardığında oyun dünyası için sanal gerçekliğin kapıları aralanmıştı. Ancak konsol oyunlarının ustası Nintendo için bu girişim sadece bir yıl hayatta kalarak döneminin en büyük başarısızlıkları arasında yerini aldı. Aslına bakılırsa ortada 4K çözünürlükte saniyede 120 defa yenilenebilen ekranlar, 360 derece yön takibi ya da gelişmiş işlemciler yokken, sanal gerçeklikten bahsetmek cesaret isteyen bir durumdu. Yine de Virtual Boy, 3D grafiklere sahip 32 bit’lik ilk “taşınabilir” oyun konsolu olarak adını sanal gerçeklik tarihine yazdırmayı başardı. Sanal gerçeklik teknolojisinin son yıllardaki göz alıcı yükselişinin arkasında yatan en önemli neden ise eğlenceden sağlığa, eğitimden sanata, mühendislikten orduya birbirinden oldukça farklı birçok sektörde kendine kullanım alanı yaratmasında ve fiyatlarının 90’lı yıllardaki erken teşebbüslerin çok çok altına inmesinde saklı.

Teknolojik iyileştirmelerin giderek artması ve maliyetlerin de düşmesiyle birlikte firmalar birbiri ardına sanal gerçeklik gözlüklerini destekleyen ürünler geliştirmeye veya mevcut sistemlerine sanal gerçekliği entegre etmeye başladı. Parrot’un geliştirdiği sanal gerçeklik gözlüğüyle kontrol edilebilen drone’u Bebop gibi ürünlerin yanı sıra bir ay boyunca sanal gerçeklik gözlüğü sayesinde bir başkasının hayatını yaşayacak olan Mark Farid gibi sosyal, sanatsal ve deneysel amaçlı yaratıcı kullanımların sınırı bulunmuyor.

OCULUS SAHNEDE
İlk kıvılcımlarını sergilenen oyun ve eğlence odaklı prototiplerle ateşleyen ve hızla popülaritesi artan sanal gerçeklik gözlükleri sayesinde bir uzay mekiğinin içindeymişçesine oyunları adeta yaşamak da profesyonel anlamda paraşüt eğitimleri almak da mümkün hale geldi. Bu kadar büyük bir potansiyelin teknoloji devlerinin ilgisini çekmemesi elbette beklenemezdi. Kickstarter efsanesi olarak doğan Oculus’un Facebook tarafından satın alınması, Samsung’un Oculus’la iş birliğine giderek kendi sanal gerçeklik gözlüğünü duyurması, Google’ın kartondan gözlüğüyle her zamanki gibi yepyeni bir bakış açısı kazandırması, Archos ve Carl Zeiss gibi devlerin de rekabete dahil olmasıyla yepyeni ürünler birbiri ardına sanal gerçeklik sahnesindeki yerini aldı.

FARKLI TEKNOLOJİLER
Sanal gerçekliği sadece üç boyutlu bir dünya sunan kafa bantları veya gözlüklerden ibaret olarak düşünmemek gerek. Birbirini tamamlayıcı birçok farklı ürün arasında ellerinizi takip etmeyi amaçlayan sanal gerçeklik eldivenleri ve geçmiş sayılarımızda tanıttığımız Leap Motion gibi el ve parmak hareketlerini bilgisayar komutlarına dönüştürebilen teknolojiler de bulunuyor. Sanal gerçekliğin evlerimize kadar girmesi artık an meselesiyken bu teknolojik gelişimin hayatlarımızı nasıl şekillendireceği ise henüz bilinmezler arasında yer alıyor.

Kaynak: log.com.tr
 
OCULUS RIFT

ASLINDA HER ŞEY DAHA GELİŞMİŞ OYUN DENEYİMİ İÇİN BAŞLAMIŞTI. PROJE BÜYÜDÜKÇE OYUNDAN ÇOK DAHA FAZLASININ YAPILABİLECEĞİ ANLAŞILDI


Oculus Rift tüm sanal gerçeklik gözlükleri arasında belki de en ünlü ve popüler olan cihaz. Kickstarter’dan topladığı 2,4 milyon doları aşkın desteği arkasına alarak dikkatleri üzerine toplayan firma, Facebook tarafından 2 milyar dolara satın alındıktan sonra ününe ün katmış oldu. Bu zamana kadar en fazla uygulama geliştirilen sanal gerçeklik gözlüğü olarak karşımıza çıkan Oculus Rift, şu ana kadar uygulama geliştiricilere özel iki prototipini satışa sundu ve 100 bini aşkın sipariş aldı. Henüz son kullanıcılara yönelik bir modeli bulunmayan Oculus Rift’in geliştirilen üçüncü nesil ve en yetenekli prototipi, Crescent Bay kod adıyla geçtiğimiz ay gerçekleştirilen geliştiriciler konferansında tanıtıldı

Crescent Bay, daha önce geliştiriciler için satışa sunulan prototiplerde bulunmayan ve başlığı tamamen çevreleyen sensörler sayesinde 360 derece hareket takibi, kulaklık ve geliştirilmiş ergonomi gibi özelliklere sahip. 3D Ses Teknolojisi ile Daha Derin Gerçeklik 300 gr ağırlığındaki bir önceki prototipten çok daha hafif olduğu belirtilen Crescent Bay, dahili kulaklığı ve Maryland Üniversitesi ile ortak geliştirdiği lisanslı RealSpace3D ses teknolojisi sayesinde üç boyutlu hi-fi ses konusunda da ön plana çıkarak daha derin bir sanal gerçeklik deneyimi yaşatmayı planlıyor. İlk prototipinde 1280×800 piksel, ikinci ve halihazırda geliştiricilere sunulan prototipinde 1920×1080 piksel çözünürlüğe ulaşan firma, henüz net bir açıklamada bulunmamakla birlikte Crescent Bay prototipinde bu çözünürlüğün çok daha üzerine çıktığını belirtiyor.

Geliştirilen son prototipin, detaylı teknik özelliklerinin tanıtım sırasında açıklanmaması ve daha önceki prototiplerde olduğunun aksine geliştiricilere sunulmayabileceğinin belirtilmesi, Crescent Bay’in final ürüne dönüşecek model olduğu iddialarını güçlendiriyor. Önümüzdeki yıl içinde tanıtılması planlanan nihai Oculus Rift modeline en yakın model olduğu da şirket yöneticileri tarafından belirtilmiş durumda.


Uygulama Zengini
Oculus Rift’in gelişim aşamasındaki ilk destekçileri arasında Valve, Epic Games ve Unity gibi dev video oyun şirketleri bulunuyordu. Dolayısıyla daha ilk günden Oculus için zengin oyun dünyasının kapıları ardına kadar açıldı. Halihazırda 400’den fazla uygulama bulunan resmi internet sitesindeki paylaşım sayfası ve riftenabled.com gibi internet siteleri aracılığıyla sürekli olarak büyüyen bir uygulama ağına sahip. Rift için geliştirilen oyun demoları ve farklı uygulamalar bu alanlardan paylaşılarak geliştirilmeye devam ediliyor. Ayrıca Oculus’un kreatif ekibinin tam sürüm Oculus Rift oyunları geliştirmek üzere çalıştığı da ilk defa geliştiriciler konferansında açıklandı. Hareket takibine dayalı kontrol cihazı Leap Motion, Oculus Rift’e uyumlu bir model geliştirerek kullanıcılara her iki teknolojinin de nimetlerinden yararlanma şansı sunuyor. Bu birleşim için yazılım ve donanımında özel değişikliklere giden Leap Motion, sanal gerçeklik gözlüğünü takan kullanıcılara bir yandan etraflarındaki gerçek insan ve objeleri diğer yandan ise gözlükteki görüntüyü görme şansı tanıyor.

Diğer yandan farklı sektörlerden de Oculus Rift odaklı çalışma haberleri geliyor. Uzay araştırmalarını sürdüren astronotları uzay ortamından bir nebze uzaklaştırıp Dünya’daymış hissi verebilmek amacıyla Oculus Rift kullanılmasına yönelik test çalışmaları sürdürülüyor. Diğer yandan Norveç ordusunun Oculus Rift uyumlu tank çalışmasının yanı sıra müzelerde sanat ve tarih deneyimini kat kat artırmayı amaçlayan ve hatta sizi kuş gibi uçurmayı planlayan proje haberleri birbiri ardına geliyor. Oculus Rift CEO’su ise hala en büyük problemlerinin insanların Oculus Rift kullanırken çevrelerindeki eşyaları kırıp dökmekten koruyabilmek olduğunu belirtiyor.

LENS
100 DERECE GÖRÜŞ AÇISI
UYUMLULUK
PC, OS X, LINUX
AĞIRLIK
300 GRAM’DAN AZ
 
SAMSUNG GEAR VR

GALAXY NOTE 4’E ÖZEL
SANAL GERÇEKLİK PAZARI HIZLA BÜYÜRKEN, SAMSUNG DA PAZARIN ÖNEMLİ İSİMLERİNDEN BİRİYLE ANLAŞIP YARIŞA DAHİL OLDU

y4jUKSm.webp

Oculus Rift ile sanal gerçeklik heyecanını yeniden ateşleyen Palmer Luckey, dev firmaları da arkasından sürükledi. Bu heyecana kapılan Samsung da Oculus ile bir anlaşmaya imza atarak kendine ait özel sanal gerçeklik cihazını duyurmakta gecikmedi. Yuvarlak hatlara sahip olan Samsung Gear VR, Oculus Rift’i andırıyor.

96 derece geniş açılı lenslere sahip olan cihaz, yüksek çözünürlüklü görüntüler için Galaxy Note 4’ün 5,7 inçlik Quad HD ekranını kullanıyor. Cihazın sağ tarafında Touch Pad, geri tuşu ve ses tuşları yer alıyor. Galaxy Note 4 ile microUSB aracılığıyla bağlantı kuran Gear VR, Goole Play’de yer alan özel uygulamalarla, filmden oyuna kadar 360 derece sanal gerçeklik deneyimi vadediyor.

LENS
96 DERECE GÖRÜŞ AÇISI
UYUMLULUK
SAMSUNG GALAXY NOTE 4
AĞIRLIK
379 GRAM(TELEFON OLMADAN)
 
PINC

HER AN CEBİNİZDE

Taşıması zor, pek de kompakt olmayan onca cihazın arasından sıyrılan Pinć şimdilik bir konsept tasarım. Oculus Rift gibi başarılı bir Kickstarter projesi olma yolunda ilerleyen Pinć, sanal gerçeklik cihazlarının belki de en kompakt hali. Katlanabilir yapısıyla bir anda iPhone 6 kılıfına dönüşen Pinć, optik kontrol sistemini sağlayan iki adet dijital yüzükle birlikte çalışıyor. Mobil uygulama desteğinin de geliştirileceği Pinć’in, özel arayüzü tamamen dijital yüzükler aracılığıyla kontrol ediliyor. Telefon kılıfından sanal gerçeklik gözlüğüne dönüşen bu cihazın yurt dışı fiyatının 90 dolar olması bekleniyor.

LENS
BELLİ DEĞİL
UYUMLULUK
iPHONE 6, iPHONE 6 PLUS
AĞIRLIK
BELLİ DEĞİL
 
ZEISS VR ONE

LENS KALİTESİ ÖN PLANDA

DÜNYANIN EN İYİ LENS ÜRETİCİLERİNDEN OLAN ZEISS, VR ONE İLE MOBİL PLATFORMUN SANAL GERÇEKLİK ALANINDA DA İDDİALI

Samsung’un Gear VR’ı duyurmasının ardından akıllı telefonlarla uyumlu sanal gerçeklik pazarındaki eksikliği değerlendirmeyi amaçlayan ZEISS, VR One ile pazara iddialı bir giriş yapıyor. Her ne kadar sanal gerçeklik cihazları bir türlü son tüketiciyle buluşamamış olsa da, VR One, Samsung’un aksine daha geniş bir kullanım alanına sahip. 4,7 inç ve 5,2 inç arası akıllı telefonlarla uyumlu olan cihaz, ideal görüntü deneyimi için cihazları boyutlarına göre konumlandırıyor. ZEISS’ın ürettiği optik lenslerden güç alan cihaz 100 derecelik görüş alanına sahip. Ayrıca cihazı gözlükle kullanmak da mümkün. VR One, transparan ön panel sayesinde cihazların kamerasını da engellemiyor.

LENS
100 DERECE GÖRÜŞ AÇISI
UYUMLULUK
4,7-5,2 İNÇ AKILLI TELEFONLAR
AĞIRLIK
BELLİ DEĞİL
 
GOOGLE CARDBOARD

Kendin yap!

EVDE KENDİMİZ BİR SANAL GERÇEKLİK CİHAZI YAPABİLECEKKEN, NEDEN BENZERİ PAHALI ÜRÜNLER TERCİH EDELİM?

“Do it yourself” akımından güç alan Google Cardboard, diğer teknoloji devleri sanal gerçeklik ürünlerini son tüketiciye ulaştıramadan dahiyane bir fikirle kullanıcılara sunuldu. Android telefon modelleriyle uyumlu uygulamalarla birlikte sunulan Cardboard, aslında basit bir karton, iki adet lens, lastik, mıknatıs ve telefonun yerleştirileceği yeri açıp kapamaya yarayacak cırt cırtlı bantlardan oluşuyor. Kartonun kesilmesi gereken şekildeki çizimi de ücretsiz bir şekilde internette paylaşan Google, Cardboard’la sanal gerçeklik cihazı yapmanın çok da zor olmadığını kanıtlıyor. Kendi Cardboard’unu yapmak isteyenleri en çok zorlayabilecek materyal iki yüzü de dış bükey lensler.

LENS
25 MM İKİ YÜZÜ DIŞ BÜKEY
UYUMLULUK
ANDROID TELEFONLAR
AĞIRLIK
DEĞİŞKEN
 
TOTEM VR

HEDEFİ BÜYÜK

PC ve konsol oyunları için bir alternatif sunan Totem VR, mobil ürünler için üretilen sanal gerçeklik cihazlarından ziyade Oculus Rift’e rakip oluyor. 90 derece görüş açısı bulunan Totem VR, 1080p OLED ekranla geliyor. İki adet dahili kameraya sahip olan cihaz, daha iyi ses kalitesi sunmak için iki adet standart kulaklık girişi sunuyor. HDMI girişi ve USB çıkışı da bulunan Totem VR, Unreal, Unity, Havok Vision ve CryEngine olmak üzere dört farklı motoru destekliyor. Cihazın lensleri gözlük takan kullanıcıların gözlüksüz kullanabilmesi için de ayarlanabiliyor. Kendi internet sitesi üzerinden ön siparişe açık olan ürünün Ekim 2015’te kullanıcılarına gönderilmesi bekleniyor.

LENS
90 DERECE GÖRÜŞ AÇISI
UYUMLULUK
PC, XBOX ONE, XBOX 360, PLAYSTATION 4, PLAYSTATION 3
AĞIRLIK
400 GRAM
 
ARCHOS VR GLASSES

BÜTÇE DOSTU

“En ucuz sanal gerçeklik cihazı” sloganıyla yola çıkan ARCHOS VR Glasses 30 dolara bu deneyimi yaşayabileceğinizi iddia ediyor. Aralık ayı içinde satışa sunulması beklenen cihaz, Android, iOS ve Windows Phone işletim sistemleriyle uyumlu mobil cihazlarla çalışıyor. 6 inç ekran boyutuna kadar tüm cihazlarla kullanılabilen ARCHOS VR Glasses, kullanılan telefonun ekranı ve sensörlerinden güç alıyor. Cihazdan yüksek verimlilik alabilmek için önerilen mobil cihaz özellikleri arasında 5 inç ekran, Full HD çözünürlük, dört çekirdekli 1,6 GHz ve üstü bir işlemci, akselerometre ile jiroskop hareket sensörleri yer alıyor.

LENS
BELLİ DEĞİL
UYUMLULUK
6 İNÇ’TEN KÜÇÜK MOBİL CİHAZLAR
AĞIRLIK
BELLİ DEĞİL
 
SONY PROJECT MORPHEUS

YENİ NESİLE ÖZEL

KONSOL SAHİPLERİNİ YALNIZ BIRAKMAYAN SONY, YENİ NESİL KONSOLU İÇİN GELİŞTİRDİĞİ SANAL GERÇEKLİK CİHAZIYLA VARLIĞINI HATIRLATIYOR

gtc21ST.webp

Oculus Rift’in yaratıcısının sanal gerçeklik cihazlarının konsollar için çok da uygun olmadığını beyan etmesi elbette konsol üreticilerine karşı açık bir meydan okumaydı. Sony’nin PlayStation 4 için geliştirdiği Morpheus projesi de şimdilik her ne kadar prototip aşamasında olsa da Oculus’un en yakın rakiplerinden biri olarak görülüyor. 90 derece görüş açısı sunan Morpheus’un tasarımı, burna ağırlık vermeyecek şekilde yapılmış. Gözlüklü kullanıcıların rahatlıkla kullanabileceği cihaz Oculus Rift gibi tek bir göz için 1080×960 piksel çözünürlük sunuyor. 5 inçlik LCD panele sahip olan cihaz, akselerometre ve jiroskop hareket sensörlerine sahip.

LENS
90 DERECE GÖRÜŞ AÇISI
UYUMLULUK
PLAYSTATION 4
AĞIRLIK
BELLİ DEĞİL
 
Geri
Top