Geçtiğimiz yıllarda önce Facebook tarafından satın alınmak istenmiş, ancak teklifleri reddedince Hikayeler gibi özelliklerinin yine Facebook tarafından kopyalanmıştı. Instagram, bu savaşta Facebook’un en güçlü eliydi ve Snapchat’i kısa sürede geride bıraktı. Şimdi de Snapchat, akıllara zarar bir taktikle Instagram’da bile viral olan bir fırtına estirdi.
Eğer kullandığınız sosyal medya platformlarının iş dünyasında nasıl bir varlık gösterdiklerini merak ediyorsanız, Snapchat’in hikayesini daha önce duymuşsunuzdur. 2010’lu yılların başında insanlar yeni kablosuz teknolojiler sayesinde görsel etkileşimi yüksek platformlara kaydılar. Gençler, artık anlık iletişim üzerine kurulu olan platformlara ilgi gösterdiler. Snapchat, bu dönemin yıldızı olarak en hızlı değer kazanan uygulamalardan birisi oldu.
Bu durum Facebook için kötü bir haberdi. Sosyal medya devi, tıpkı Instagram ve WhatsApp’da olduğu gibi Snapchat’i de daha fazla büyümeden satın almak istedi. Ancak Snap çetin ceviz çıktı, Facebook ile savaşmayı tercih etti. Facebook ise Snapchat’in en sembolik özelliklerini kopyalayıp önce Instagram, sonra tüm uygulamalarına getirdi. Snap savaşta ağır bir darbe aldı, çok ciddi değer kaybetti.
Son iki yıldır Snapchat, bazı farklılıklar sunarak tutunmaya ve eski günlerine dönmeye çalışıyor. Instagram’da, sadece Hikayeler özelliğinin anlık kullanıcı sayısı, artık Snapchat’in genel anlık kullanıcı sayısından bile fazla. İşte tam da bu yüzden Snap, yeni sosyal medya kampanyası için Instagram’ı seçti.
Snapchat’in bu duyurusu üzerine halihazırda popüler olan #RealFriends etiketini sahiplenmesi, Instagram’da da patlamaya neden oldu ve gönderi sayısı 1,1 milyonu aştı. Instagram’da üzerinde pek çok sayfa ve sosyal medya fenomeni Snapchat sarısına sahip ve logolu gönderilerle uygulamayı viral hale getirmeye başladı. Bu gönderilerin üzerinde ise dostluk, samimiyet ve arkadaşlık ile ilgili tanınmış kişilerin sözleri bulunuyor.
Snapchat’in yeni kampanyası için Instagram’da patlama yaratması da bir gerilla pazarlama taktiğidir. Nitekim kampanyanın ne kadar başarılı olduğunu paylaşım sayılarıyla ölçmek zor görünüyor.
Eğer kullandığınız sosyal medya platformlarının iş dünyasında nasıl bir varlık gösterdiklerini merak ediyorsanız, Snapchat’in hikayesini daha önce duymuşsunuzdur. 2010’lu yılların başında insanlar yeni kablosuz teknolojiler sayesinde görsel etkileşimi yüksek platformlara kaydılar. Gençler, artık anlık iletişim üzerine kurulu olan platformlara ilgi gösterdiler. Snapchat, bu dönemin yıldızı olarak en hızlı değer kazanan uygulamalardan birisi oldu.
Bu durum Facebook için kötü bir haberdi. Sosyal medya devi, tıpkı Instagram ve WhatsApp’da olduğu gibi Snapchat’i de daha fazla büyümeden satın almak istedi. Ancak Snap çetin ceviz çıktı, Facebook ile savaşmayı tercih etti. Facebook ise Snapchat’in en sembolik özelliklerini kopyalayıp önce Instagram, sonra tüm uygulamalarına getirdi. Snap savaşta ağır bir darbe aldı, çok ciddi değer kaybetti.
Son iki yıldır Snapchat, bazı farklılıklar sunarak tutunmaya ve eski günlerine dönmeye çalışıyor. Instagram’da, sadece Hikayeler özelliğinin anlık kullanıcı sayısı, artık Snapchat’in genel anlık kullanıcı sayısından bile fazla. İşte tam da bu yüzden Snap, yeni sosyal medya kampanyası için Instagram’ı seçti.
An itibariyle Instagram’da #RealFriends (#GerçekArkadaşlar) etiketiyle paylaşılmış 1,1 milyondan fazla gönderi var:
Bu etiket ise bizzat Snapchat’in yeni kampanyası için kullandığı bir slogan haline dönüştü. Kampanya açıklamasında “Snapchat’i kullanan gerçek arkadaşlar için bugün kutlamalara başlıyoruz. Dünyanın dört bir yanındaki ‘Gerçek Arkadaşlar’ kendi dostlukları arasındaki hikayeyi paylaşacaklar” dendi.Snapchat’in bu duyurusu üzerine halihazırda popüler olan #RealFriends etiketini sahiplenmesi, Instagram’da da patlamaya neden oldu ve gönderi sayısı 1,1 milyonu aştı. Instagram’da üzerinde pek çok sayfa ve sosyal medya fenomeni Snapchat sarısına sahip ve logolu gönderilerle uygulamayı viral hale getirmeye başladı. Bu gönderilerin üzerinde ise dostluk, samimiyet ve arkadaşlık ile ilgili tanınmış kişilerin sözleri bulunuyor.
Snapchat’in son derece basit kampanyası neden bu kadar başarılı oldu?
Yukarı da McDonald's için basit bir örnek görüyorsunuz. Rekabet açısından bir başka örnek olarak, Nike'ın olimpiyat sporcularına resmi sponsor olduğunu düşünün. Rakibi Adidas ise stadyum girişlerinde seyircilere ücretsiz ve şapka ve tişört dağıtsın. Koca koca logoların bulunduğu binlerce seyirci Adidas'ın adını duyurmak için daha etkili olabilir. TV'lerde herkes Adidas'ı görmüş olur. Pazarlama dünyasında bu tarz “saldırgan” kampanyalara “gerilla pazarlama” denir. Olabildiğince basit, büyük firmalar düşük maliyetli ve son derece etkili olurlar.Snapchat’in yeni kampanyası için Instagram’da patlama yaratması da bir gerilla pazarlama taktiğidir. Nitekim kampanyanın ne kadar başarılı olduğunu paylaşım sayılarıyla ölçmek zor görünüyor.