Online sinema dergisi Arka Pencere yılın "en fena"larını seçti. "Gecenin Kanatları" Yılın En Fena Filmi olurken, Okan Bayülgen ve Beren Saat en fena oyuncular seçildi...
Hollywood'un "kötüleri"ni mercek altına alan Altın Ahududu Ödülleri'nin bir benzerinin Türkiye'de olmamasının eksikliğini hisseden sinema tutkunlarının ortak düşüncesinden yeni bir ödül doğdu ve böylelikle "1. Altın Kestane Ödülleri" sahiplerini buldu.
Online yayımlanan haftalık sinema dergisi "Arka Pencere" Türk sinemasında yılın en kötülerini seçti. "En fena"lar 2009 yılında ticari gösterime giren 69 film arasından, 26 sinema yazarı ve eleştirmenin oylarıyla belirlendi.
Ödüller, En Fena Film, En Fena Yönetmen, En Fena Erkek Karakter Performansı, En Fena Kadın Karakter Performansı, Alarm Zili Ödülü ve Jüri Özel Ödülü olmak üzere altı kategoride dağıtıldı.
Yönetmenliğini Serdar Akar’ın yaptığı, senaryosunu Mahsun Kırmızıgül’ün yazdığı "Gecenin Kanatları", Altın Kestane Büyük Jürisi tarafından "Yılın En Fena Filmi" seçildi. İşte yılın bütün en fenaları:
En Fena Film: Gecenin Kanatları (Serdar Akar)
Evlere şenlik bir banka soygununu da işin içine katan yalapşap senaryo, asla "fena değil" denemeyecek cinsten oyunculuklar, en ucuz cinsten "sol jargon" kullanma çabası ve karikatürize tiplemeleriyle, iddiası oranında yılın en fena filmi olmayı kolayca başardı "Gecenin Kanatları".
"BİR DAHA KARŞIMIZA GELME"
En Fena yönetmen: Ali Özgentürk (Yengeç Oyunu)
"Yengeç Oyunu", yılın en sessiz filmlerinden biriydi ve yalnızca Ali Özgentürk’ün büyük düşüşünden kaynaklanan gürültü duyuldu. Altın Kestane Jürisi’nin iyi niyet dolu ortak dileği: Bir daha karşımıza gelme Ali Özgentürk!
"TRAVMAYI ATLATAMADI"
En Fena Erkek Karakter Performansı: Okan Bayülgen (Kanal-i-zasyon)
"İstanbul Kanatlarımın Altında", "Ağır Roman", "Hemşo" gibi filmlerde fena değildi, ama şu gerçek ki "Komser Şekpsir"den sonra kendine bir türlü gelemedi Okan Bayülgen; o travmayı atlatamadı, beyazperdedeki eski günlerine dönemedi...
"SIFIR İNANDIRICILIK"
En Fena Kadın Karakter Performansı: Beren Saat (Gecenin Kanatları)
Yıl içinde iki filmde rol aldığı için oyları ikiye bölünmesine rağmen, Nurgül Yeşilçay (7 Kocalı Hürmüz), Gülse Birsel (7 Kocalı Hürmüz), Sinem Kobal (Ayakta Kal), Nilüfer Açıkalın (Mazi Yarası) gibi rakipleri tarafından pek zorlanmayan Beren Saat, sıfır inandırıcılık düzeyiyle rol kestiği "Gecenin Kanatları"yla kendi kategorisinde Altın Kestane’nin öncüsü oldu.
"DOST ACI SÖYLER"
Alarm Zili Ödülü: Serdar Akar
Jüri, elbette ki sinema tarihinden haberdar ve bazen "büyük yönetmenler"in de bu tür vahim işlere imza atabileceği konusunda bilgi sahibiydi ama "Dost acı söyler" misali, alarm zilini çalmak konusunda tereddüt göstermedi.
"UMUT VEREN GEÇKİN OYUNCU"
Jüri Özel Ödülü: Ali Taran ve Hıncal Uluç
Reklamcı-yapımcı Ali Taran, "No Ofsayt"ı reklama boğdu, filmden başka her şeye benzemesine neden oldu. Kestanenin diğer yarısı da "No Ofsayt"ın bir oyuncusuna, Hıncal Uluç’a gitti. Tadına doyulmaz sinema kültürünü oyunculukla da taçlandıran Uluç, "umut veren geçkin oyuncu" kabul edilerek, özel ödülü ve özendirme amaçlı Altın Çıngırak’ı havaya kaldırdı.
Jüri: Okan Arpaç, Serdar Akbıyık, Erkan Aktuğ, Tunca Arslan, Şenay Aydemir, Banu Bozdemir, Erol Bilem, Cumhur Canbazoğlu, Cüneyt Cebenoyan, Sadi Çilingir, Coşkun Çokyiğit, Cem Erciyes, Murat Emir Eren, Murat Erşahin, Burak Göral, Ege Görgün, Murat Özer, Fırat Sayıcı, Selin Sevinç, Özgür Şeyben, Alin Taşçıyan, Elif Tunca, Ali Ulvi Uyanık, Uğur Vardan, Burçin S. Yalçın, Deniz Yavuz.
(Ntvmsnbc)
Hollywood'un "kötüleri"ni mercek altına alan Altın Ahududu Ödülleri'nin bir benzerinin Türkiye'de olmamasının eksikliğini hisseden sinema tutkunlarının ortak düşüncesinden yeni bir ödül doğdu ve böylelikle "1. Altın Kestane Ödülleri" sahiplerini buldu.
Online yayımlanan haftalık sinema dergisi "Arka Pencere" Türk sinemasında yılın en kötülerini seçti. "En fena"lar 2009 yılında ticari gösterime giren 69 film arasından, 26 sinema yazarı ve eleştirmenin oylarıyla belirlendi.
Ödüller, En Fena Film, En Fena Yönetmen, En Fena Erkek Karakter Performansı, En Fena Kadın Karakter Performansı, Alarm Zili Ödülü ve Jüri Özel Ödülü olmak üzere altı kategoride dağıtıldı.
Yönetmenliğini Serdar Akar’ın yaptığı, senaryosunu Mahsun Kırmızıgül’ün yazdığı "Gecenin Kanatları", Altın Kestane Büyük Jürisi tarafından "Yılın En Fena Filmi" seçildi. İşte yılın bütün en fenaları:
En Fena Film: Gecenin Kanatları (Serdar Akar)
Evlere şenlik bir banka soygununu da işin içine katan yalapşap senaryo, asla "fena değil" denemeyecek cinsten oyunculuklar, en ucuz cinsten "sol jargon" kullanma çabası ve karikatürize tiplemeleriyle, iddiası oranında yılın en fena filmi olmayı kolayca başardı "Gecenin Kanatları".
"BİR DAHA KARŞIMIZA GELME"
En Fena yönetmen: Ali Özgentürk (Yengeç Oyunu)
"Yengeç Oyunu", yılın en sessiz filmlerinden biriydi ve yalnızca Ali Özgentürk’ün büyük düşüşünden kaynaklanan gürültü duyuldu. Altın Kestane Jürisi’nin iyi niyet dolu ortak dileği: Bir daha karşımıza gelme Ali Özgentürk!
"TRAVMAYI ATLATAMADI"
En Fena Erkek Karakter Performansı: Okan Bayülgen (Kanal-i-zasyon)
"İstanbul Kanatlarımın Altında", "Ağır Roman", "Hemşo" gibi filmlerde fena değildi, ama şu gerçek ki "Komser Şekpsir"den sonra kendine bir türlü gelemedi Okan Bayülgen; o travmayı atlatamadı, beyazperdedeki eski günlerine dönemedi...
"SIFIR İNANDIRICILIK"
En Fena Kadın Karakter Performansı: Beren Saat (Gecenin Kanatları)
Yıl içinde iki filmde rol aldığı için oyları ikiye bölünmesine rağmen, Nurgül Yeşilçay (7 Kocalı Hürmüz), Gülse Birsel (7 Kocalı Hürmüz), Sinem Kobal (Ayakta Kal), Nilüfer Açıkalın (Mazi Yarası) gibi rakipleri tarafından pek zorlanmayan Beren Saat, sıfır inandırıcılık düzeyiyle rol kestiği "Gecenin Kanatları"yla kendi kategorisinde Altın Kestane’nin öncüsü oldu.
"DOST ACI SÖYLER"
Alarm Zili Ödülü: Serdar Akar
Jüri, elbette ki sinema tarihinden haberdar ve bazen "büyük yönetmenler"in de bu tür vahim işlere imza atabileceği konusunda bilgi sahibiydi ama "Dost acı söyler" misali, alarm zilini çalmak konusunda tereddüt göstermedi.
"UMUT VEREN GEÇKİN OYUNCU"
Jüri Özel Ödülü: Ali Taran ve Hıncal Uluç
Reklamcı-yapımcı Ali Taran, "No Ofsayt"ı reklama boğdu, filmden başka her şeye benzemesine neden oldu. Kestanenin diğer yarısı da "No Ofsayt"ın bir oyuncusuna, Hıncal Uluç’a gitti. Tadına doyulmaz sinema kültürünü oyunculukla da taçlandıran Uluç, "umut veren geçkin oyuncu" kabul edilerek, özel ödülü ve özendirme amaçlı Altın Çıngırak’ı havaya kaldırdı.
Jüri: Okan Arpaç, Serdar Akbıyık, Erkan Aktuğ, Tunca Arslan, Şenay Aydemir, Banu Bozdemir, Erol Bilem, Cumhur Canbazoğlu, Cüneyt Cebenoyan, Sadi Çilingir, Coşkun Çokyiğit, Cem Erciyes, Murat Emir Eren, Murat Erşahin, Burak Göral, Ege Görgün, Murat Özer, Fırat Sayıcı, Selin Sevinç, Özgür Şeyben, Alin Taşçıyan, Elif Tunca, Ali Ulvi Uyanık, Uğur Vardan, Burçin S. Yalçın, Deniz Yavuz.
(Ntvmsnbc)