TÜİK, Nisan 2018 ile Mayıs 2019 tarihlerini kapsayan yeni bir internet araştırması yayımladı. Yayımlanan araştırmaya göre Türkiye'nin internet kullanımında 5 puanlık bir artış yaşanıyor.
Akıllı telefon, bilgisayar ve tablet sektörünün gelişmesiyle birlikte internet kullanımı da bir hayli artmış durumda. Kullanıcılar, zamanlarının büyük bir bölümünü internet ortamında geçiyorlar ve bu durum her geçen gün biraz daha artıyor. Konuyla ilgili bir araştırma yapan TÜİK, çok dikkat çekici sonuçlara ulaştı.
TÜİK'in yaptığı internet kullanım araştırmasına göre Türkiye, internet kullanım oranını çok ciddi oranlarda artırmış durumda. Erkeklerin yüzde 82.8'i, kadınlarınsa yüzde 68.9'unun internet kullandığını ortaya koyan araştırma, Türk halkının yüzde 75'inin internet kullandığını ortaya çıkardı.
TÜİK'in 16-74 yaş aralığındaki bireyleri göz önünde bulundurarak yaptığı araştırmaya göre geçtiğimiz sene yüzde 72.9 oranında internet kullanıyorduk. Bu yılsa oran yüzde 75.3'e ulaşmış durumda.
Araştırmanın dikkat çekici yanlarından bir tanesi, hanelerdeki internet kullanımı. Geçtiğimiz yıl internet erişimi olan hanelerin oranını yüzde 83.8 olarak açıklayan TÜİK, bu yıl bu oranı 5 puan artırdı. Bugün Türkiye'deki evlerde internet kullanımı yüzde 88.3'e ulaşmış durumda. Ayrıca hanelerin yüzde 49.1'i sabit genişbant internet kullanırken, yüzde 86.9'ysa mobil genişbant bağlantıyla internete erişim sağladı.
Araştırma, 16-74 yaş aralığındaki bireylerin kamu kurumlarına ait internet sitelerini de sık sık ziyaret ettiğini ortaya koydu. Buna göre Türk milletinin yüzde 51.2'lik kısmı, E-devlet gibi kurumsal internet sitelerini ziyaret etti. Bu oran geçtiğimiz yıl yüzde 45.6 olarak gerçekleşmişti.
TÜİK'in verilerine göre erkekler kadınlara oranla internet üzerinden daha fazla alışveriş yapıyorlar. Buna göre erkeklerin yüzde 38.3'ü ve kadınlarınsa yüzde 29.9'u internet üzerinden alışveriş yapıyor. Alışveriş sektöründe en çok tercih edilen ürünlerse giyim ve spor malzemeleri. İnternet kullanan bireylerin yüzde 67.2'si bu alanlardaki ürünleri satın alırken bunu yüzde 31.7'yle seyahatle ilgili alışverişler takip etti.
Akıllı telefon, bilgisayar ve tablet sektörünün gelişmesiyle birlikte internet kullanımı da bir hayli artmış durumda. Kullanıcılar, zamanlarının büyük bir bölümünü internet ortamında geçiyorlar ve bu durum her geçen gün biraz daha artıyor. Konuyla ilgili bir araştırma yapan TÜİK, çok dikkat çekici sonuçlara ulaştı.
TÜİK'in yaptığı internet kullanım araştırmasına göre Türkiye, internet kullanım oranını çok ciddi oranlarda artırmış durumda. Erkeklerin yüzde 82.8'i, kadınlarınsa yüzde 68.9'unun internet kullandığını ortaya koyan araştırma, Türk halkının yüzde 75'inin internet kullandığını ortaya çıkardı.
TÜİK'in 16-74 yaş aralığındaki bireyleri göz önünde bulundurarak yaptığı araştırmaya göre geçtiğimiz sene yüzde 72.9 oranında internet kullanıyorduk. Bu yılsa oran yüzde 75.3'e ulaşmış durumda.
Araştırmanın dikkat çekici yanlarından bir tanesi, hanelerdeki internet kullanımı. Geçtiğimiz yıl internet erişimi olan hanelerin oranını yüzde 83.8 olarak açıklayan TÜİK, bu yıl bu oranı 5 puan artırdı. Bugün Türkiye'deki evlerde internet kullanımı yüzde 88.3'e ulaşmış durumda. Ayrıca hanelerin yüzde 49.1'i sabit genişbant internet kullanırken, yüzde 86.9'ysa mobil genişbant bağlantıyla internete erişim sağladı.
Araştırma, 16-74 yaş aralığındaki bireylerin kamu kurumlarına ait internet sitelerini de sık sık ziyaret ettiğini ortaya koydu. Buna göre Türk milletinin yüzde 51.2'lik kısmı, E-devlet gibi kurumsal internet sitelerini ziyaret etti. Bu oran geçtiğimiz yıl yüzde 45.6 olarak gerçekleşmişti.
TÜİK'in verilerine göre erkekler kadınlara oranla internet üzerinden daha fazla alışveriş yapıyorlar. Buna göre erkeklerin yüzde 38.3'ü ve kadınlarınsa yüzde 29.9'u internet üzerinden alışveriş yapıyor. Alışveriş sektöründe en çok tercih edilen ürünlerse giyim ve spor malzemeleri. İnternet kullanan bireylerin yüzde 67.2'si bu alanlardaki ürünleri satın alırken bunu yüzde 31.7'yle seyahatle ilgili alışverişler takip etti.