Kaza oluşmasını önlemek
Gerçekleşen kazalarda olası ölümlerin ve yaralanmaların önüne geçmek.
Kazalarda ölüm ve yaralanma olasılıklarının önüne geçmek, en az birinci madde kadar önemlidir. Bunun için uçak yapılarının kaza anında yolcularını koruyabilecek yapıda olması gerekmektedir. Fakat bu tek başına yeterli değildir. Daha önceki birçok acı deneyim, kazalardaki ölümlerin yalnızca alınan darbeler sebebiyle olmadığını, kokpit içerisinde çıkan yangına ve oluşan toksik gazların solunmasına bağlı da oluştuğunu göstermiştir. Bu nedenle uçakların, kaza sonrasında yolcuların uçağı hızlı ve güvenli şekilde terk etmelerine olanak sağlayacak şekilde tasarlanmış olmaları büyük bir önem arz etmektedir. Tahliye testleri de bu amaçla yapılmaktadır.
B
Gerçekleşen kazalarda olası ölümlerin ve yaralanmaların önüne geçmek.
Kazalarda ölüm ve yaralanma olasılıklarının önüne geçmek, en az birinci madde kadar önemlidir. Bunun için uçak yapılarının kaza anında yolcularını koruyabilecek yapıda olması gerekmektedir. Fakat bu tek başına yeterli değildir. Daha önceki birçok acı deneyim, kazalardaki ölümlerin yalnızca alınan darbeler sebebiyle olmadığını, kokpit içerisinde çıkan yangına ve oluşan toksik gazların solunmasına bağlı da oluştuğunu göstermiştir. Bu nedenle uçakların, kaza sonrasında yolcuların uçağı hızlı ve güvenli şekilde terk etmelerine olanak sağlayacak şekilde tasarlanmış olmaları büyük bir önem arz etmektedir. Tahliye testleri de bu amaçla yapılmaktadır.
Tahliye Testleri
Yeni bir uçak, yolcu taşımacılığı için sertifikalandırılmadan önce üreticilerden tahliye testi yapmaları istenir. Bu test içerisinde bazı şartlar altında (uçak çıkış kapılarının yarısı ve sadece acil çıkış aydınlatmaları kullanılmalı, uçak içi yapılandırma kalkış düzeninde ve katılımcılarım kemerleri bağlı olmalı gibi) tüm yolcuların 90 saniye içerisinde uçağı terk edebiliyor olduğunun gösterilmesi gerekmektedir.B