Yakıt Tasarruf Yöntemleri

  • Konuyu açan Konuyu açan Suskun
  • Açılış tarihi Açılış tarihi

Suskun

V.I.P
V.I.P
Yakıt Tasarruf Yöntemleri,


1. Aracı düzgün kullanın –
Saldırgan araç kullanmak, emniyetli kullanmaya oranla, üçte bire kadar daha fazla yakıt harcar. Sert ve ani hızlanmalardan ve frenlerden kaçının ve direksiyon kullanımınızın da mümkün olduğu kadar düzgün olmasına özen gösterin.

2. Yüksek vites kullanın – Vites ne kadar yüksek olursa motor hızınız o kadar düşer, bu da yakıt verimliliğini arttırır. Bu yüzden, motoru zorlamadan mümkün oldukça bir üst vitese geçin.

3. Yüksek hızlardan kaçının – Ne kadar hızlı giderseniz, aracınızın karşılaşacağı rüzgar direnci o kadar artacak ve sadece hızı sabit tutmak için bile aracınız daha fazla yakıt harcayacaktır. Hız sınırının 7-8 km üstünde gitmek dahi yakıt tasarrufunu etkileyebilir.

4. Yakıt önemlidir – Tüm yakıtlar eşit yaratılmamışlardır. Motorda azami yakıt tasarrufu iyi sürüş alışkanlıkları ve yakıt tasarrufu formüllü Yeni Geliştirilmiş Shell Dizel gibi sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olarak ve motorda temizliği temin ederek yakıt verimliliğini arttıran doğru yakıtı kullanma birleşimi ile sağlanır.

5. Lastiklerinizi doğru basınçta tutun – Doğru şişirilmiş lastikler daha emniyetlidir ve daha uzun dayanır. Sadece 1 psi az şişirilmiş lastik yakıt verimliliğini azaltır. Ayrıca, az veya çok şişirilmiş lastikler patlamaya daha müsaittir.

6. Fazla yük taşımaktan kaçının – Taşıdığınız her fazla kilo önemlidir ve yakıt verimliliğini düşürür, bu nedenle bagajınızı veya arka koltuğunuzu gerekli olmayan ve sadece aracınıza ağırlık katan eşyalardan temizleyin.

7. Üst bagajı kaldırın – Eğer bagaj taşımak için kullanmıyorsanız, üst bagajınızı sökün. Araçların aerodinamik verimliliğini etkiler, sürtünme yaratarak yakıt tasarrufunu azaltırlar.

8. Gereksiz rölantiden kaçının - Rölantide çalıştırmak sizi hiçbir yere götürmez ama yine de yakıt harcar. Kuyrukta iseniz veya birini bekliyorsanız motoru kapatın.

9. Doğru yağı kullanın – Her zaman önerilen motor yağını kullanın. Üreticinin önerdiği yağı kullanmak yakıt tasarrufunu arttırabilir. Yüksek kaliteli motor yağları motorunuzun daha verimli çalışmasına yardımcı olur.

10. Hava filtrelerini kontrol edin – Hava filtreleri pisliklerin motorunuza zarar vermesini önler. Tıkanmış bir hava filtresini değiştirmek yakıt tasarrufunu artırabilir ve motorunuzu korumaya yardımcı olur.
 
Madem böyle bir konu açılmış, yakut tasarrufu hakkında yanlış bilinen 2 doğruyu da ben ekleyeyim. Konunun devamı niteliğinde olsun.

11. Madde: Yokuş aşağı inerken motoru boşa almayın. Sadece ayağınızı gazdan çekin. Böylece hem güvenli bir sürüş hem de yakıt tasarrufu sağlarsınız. Aracı boşa aldığınızda motor rölantide çalıştığı kadar yakıt harcar. Oysa yüksek viteste aracı boşa aldığınızda yakıt sarfiyatı yok denecek kadar azalır.

12. Madde: Kırmızı ışığı gördüğünüzde çok yakın mesafeye gelene kadar gaza basmayın. Kırmızı ışık mesafesini ayarlayın ve ulaşabileceğiniz mesafede gazdan ayağınızı çekin bu şekilde kırmızıışığa ulaşın.

Önemsiz gibi görünen şu 2 madde bile %4-5 gibi bir yakıt tasarrufu demektir.
 
11. Madde: Yokuş aşağı inerken motoru boşa almayın. Sadece ayağınızı gazdan çekin. Böylece hem güvenli bir sürüş hem de yakıt tasarrufu sağlarsınız. Aracı boşa aldığınızda motor rölantide çalıştığı kadar yakıt harcar. Oysa yüksek viteste aracı boşa aldığınızda yakıt sarfiyatı yok denecek kadar azalır.

Bunu hatırlıyorum :P
 
bugün bir müşteri işyerini arayıp aracının yakıt israfından yakınıyordu bende kapattık hadi canım hadi pazartesi ustalar gelir o zaman halledersiniz demiştim bir daha gelirse ona okurum :D
 
Benzin ve mazot fiyatlarının çok yüsek değerlere ulaştığı ülkemizde, araçlardaki teknolojik gelişmelerin yanında, ekonomik sürüş için , sizin de yapabilieceğiniz bir çok şey var .! aslında en önemli yakıt ekonomisi , sürüş stilini değiştirmekle mümükündür. Biraz daha fazla özen gösterek, aracınızın "Gerçek Minimum Yakıt Tüketim " değerlerine ulaşabilirsiniz.
Örneğin : 1.4 litre motor hacmine sahip , 1100 kg ağırlığında bir araç ile , şehir içinde 100 km´de 6,2 - 6,5 litre arasında yakıt tüketebilirsiniz. Litresi 4,1 TL ´ye göre hesaplandığında, km´de 25-26 kuruş değerini yakalayabilirsiniz. Eğer agresif ve özensiz sürüş stilini benimserseniz, bu değer 100 km´de 7,5 - 7,7 ve hatta üzerine çıkabilir, bu da km´de 31-32 kuruş anlamına gelir.

10.000 km ´de fark : 600 TL´yi bulacaktır, 100.000 km´de 6.000 TL tasararruf edebilirsiniz. !


Ekonomik Sürüş Kurallarından Bazıları...


  • Lastiklerinizin basıncınız doğru değerlerde olduğunu iki haftada bir kontrol ediniz. Düşük basınç yakıt tüketimini arttıracaktır. İzin verilen maksimum basınç ise yol konforunu bozabilir ancak en az yakıt tüketimi demektir. İzin verilen basınçtan fazla hava basmanız durumunda ise lastiklerin aşınmasına neden olursunuz.
  • Klimayı sürekli açık tutmak yakıt tüketimini arttıracaktır. Hava çok sıcak değilse camı açmayı tercih ediniz. Camın açık olmasının neden olacağı yakıt artıişı, klimanın neden olacağından düşüktür.
  • Aracı, motor torkunun yeterli olduğu en üst viteste kullanın ( her hız için geçerli ! )
  • 80 km/saat üstündeki hızlarda hava direnci cidd oranda artmaya başlar. Bir aracın minimum yakıt tüketimi, en üst viteste , yaklaşık olarak 60-80 km / saat aralığında yakalanır.
  • Aracınızda fazla ağırlık bulundurmayınız, fazladan taşıyacağınız her bir kg´ın yakıt tüketiminizi arttıacağını unutmayınız !
  • Yolu ve trafiği okuyun, yol koşullarına göre hızınızı ayarlamanız fren yapma sayınızı en aza indirecektir. Ne kadar az fren yaparsanız , o kadar verimli olarak yakıtnızı kullanmış olursunuz. Eğer fren çok yapıyorsanız , yolu okumadığınız ve fazla hızlı gittiğiniz anlamına gelmektedir. Fazla hız = fazla yakıt tüketimidir. Frene her gereksiz basışta,aracın kinetik enerjisini fren balatası ve ısı enerjisi olarak harcarsınız....
  • Artık birçok ışıkta yeiş ışığın yanmasına kalan süre gösterilmektedir. Bu süre 20 saniye üzerinde ise , aracınızı stop edebilirsiniz.
  • İleride kırmızı ışık yanıyorsa, hızınızı koruyarak kırmızı ışığa yaklaşmak yerine , ayağınızı gazdan çekerek ( modern arabalarda yaklaşık 1500 devir/dk´ye kadar , gaza basılmadığında, anlık tüketim 0-sıfır-´dır ) yakıt tüketmeden yavaşlamasını sağlayabilirsiniz. .
  • Günüzümüz otomobillerinin çoğunda en az yakıt tüketilen devir aralığı 1500 - 2500 devir / dakikadır. Motor devri bu aralıkta olacak şekilde hızınızı ve vitesinizi ayarlayınız. ( Optimum devir aralığı motorun ve aracın özelliklerine göre değişir. )
  • Yokuş yukarı çıkarken aracınızı sabit hızda tutunuz, hızlanmayınız veya yavaşlamayınız.
  • Yokuş aşağı inerken aracı boşa aldığınızda yakıt tüketirsiniz ancak en üst viteste , ayağınızı gazdan çektiğinizde, anlık yakıt tüketimi 0l/100 değerini gösterecektir. ( yakıt harcanmaz. )
  • Arabanın aerodinamiğini bozacak aksesuar ve donanımlardan kaçınınız.
  • Port bagaj takmanız, yakıt tüketiminizi hızınıza bağlı olarak - 25 arasında arttırabilir.
  • Debriyaj sadece gerekli olunca kulanılmalıdır. Ayağın sürekli debriyaj üzerinde tutulması halinde hem baskı balata aşınacaktır hem de yakıt tüketimi güç transferi kaybından dolayı artacaktır.
  • Düşük viskoziteli yağlarda motor parçalarına daha az direnç uygulanır. Ancak dikkat ! Üretici firmanın belirli bir iklim koşulu için izin verdiği en düşük viskoziteyi tercih edebilirsiniz.
  • Kısa mesafeli sürüşlerde motor ve motor yağı en uygun sıcaklığa kadar yükselemeyebilir. 1-2 km´lik mesafelerde araba kullanmayı tercih etmeyiniz.
  • Şıkışık trafik güzergahları yerine alternatif yolları düşünerek yola çıkınız.
 
Geri
Top