Twitter’daki takipçileriniz için ne gibi değerler yarattığınızı hiç düşündünüz mü? Eğer karşınızdakilere bir değer sunarsanız Twitter sizin için de daha kazançlı hale gelecektir. Daha fazla değer ortaya koydukça, daha fazla yardımsever oldukça, başkalarının hayatına değer katacak şeyler ortaya koymak için çabaladıkça bunun size karşılığı da fazla olacaktır.
Madalyonun öteki yüzüne bakacak olursak, sizi takip eden kişileri daha fazla “kullandıkça”, tweet’lerinizde ne kadar bencil olduğunuzu hissettirdikçe, tweet’leriniz giderek daha anlamsız hale geldikçe, bunun size geri dönüşü de o kadar az olacaktır.
O halde yararlı bir Twitter kullanıcısı olmak için neler yapmak gereklidir? Önce kendinize şu soruları sorarak başlayın.
İnsanların nelere ihtiyacı vardır? Ne gibi problemleri olabilir?
Yukarıdaki sorulara değişik cevaplar verilebilir.
Ancak meselenin temelinde sizin Twitter’ı kullanma ve belli bir konu hakkında kendinizi adamanızın sebebi yatıyor. Bu yazacağınız bütün Tweet’lerin bir ihtiyacı karşılaması gerektiği anlamına gelmiyor, ancak ihtiyaç ve problemleri karşılama ve değer ekleme konusunda belirlediğiniz çizgiye bağlı kalmak sizin yararınıza olacaktır.
Madalyonun öteki yüzüne bakacak olursak, sizi takip eden kişileri daha fazla “kullandıkça”, tweet’lerinizde ne kadar bencil olduğunuzu hissettirdikçe, tweet’leriniz giderek daha anlamsız hale geldikçe, bunun size geri dönüşü de o kadar az olacaktır.
O halde yararlı bir Twitter kullanıcısı olmak için neler yapmak gereklidir? Önce kendinize şu soruları sorarak başlayın.
- Takipçilerinizin hayatını nasıl etkiliyorsunuz?
- Takipçilerinize neler sunuyorsunuz?
- Takipçileriniz sizin için ne değer taşıyor?
- Takipçilerinizin hangi ihtiyaçlarına cevap veriyorsunuz?
- Takipçilerinizin hangi problemlerine çözüm arıyorsunuz?
"Eğer bir kişinin problemini çözüyorsanız ya da bir ihtiyacını gideriyorsanız, o halde siz yararlı bireysiniz demektir.
Bu yargıyı insanlar kendi hayatlarına bile tam uygulayamazken Twitter ortamında da uygulamakta başarılı olmaları biraz zor. Ancak Twitter’daki birçok tanınmış kullanıcı yargıya uydukları için başarıya ulaşıyor. İhtiyaç ve problemleri belirtmekte herkesin izlediği yol aynı olmuyor, bu nedenle sizin bazı tahminleri yürütmeniz gerekiyor.İnsanların nelere ihtiyacı vardır? Ne gibi problemleri olabilir?
Yukarıdaki sorulara değişik cevaplar verilebilir.
- Bazı insanların bilgiye ihtiyacı vardır.
- Bazılarının eğlenceye ihtiyacı vardır.
- Bazılarının yalnızlıkla ilgili problemleri vardır.
- Bazılarının çeşitli teknolojilerle ilgili problemleri vardır.
- Bazıları kendileriyle benzer şeylere ilgi duyan kişilerle tanışma isteği duyar.
- Bazıları ilgilendikleri bir konuyla ilgili en son haberleri arar.
- Bazıları birşeyleri alırken ya da birşeyler yaparken tavsiye ister.
- Bazıları sadece gülmek ister.
- Bazıları derin bir konu hakkında ayrıntılarıyla tartışmak ister.
Ancak meselenin temelinde sizin Twitter’ı kullanma ve belli bir konu hakkında kendinizi adamanızın sebebi yatıyor. Bu yazacağınız bütün Tweet’lerin bir ihtiyacı karşılaması gerektiği anlamına gelmiyor, ancak ihtiyaç ve problemleri karşılama ve değer ekleme konusunda belirlediğiniz çizgiye bağlı kalmak sizin yararınıza olacaktır.