• Merhaba Ziyaretçi.
    "Hoşgeldin sonbahar "
    konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de beğendiğiniz 2 resmi oylamanız için bekliyoruz...

Zengin Eden Saçma İş Fikirleri

Çağlayağmur

👪
Süper Moderatör
Herkesin milyon dolarlık iş fikirleri vardır ancak çok az insan bu fikirleri hayata geçirir.

Bir tane iyi fikir girişimciler için olağanüstü umutlar anlamına gelir. Başarı şansları düşük olsa bile bu fikirlerinden peşinden gitmek sıkıcı küçük odalardan ve dırdır eden patronlardan daha iyidir. Bunun yanında bazı fikirler insanları hayrete düşürür.

Fikrinizin zekice olduğunu düşünüyorsanız onun peşinden giderek bir gün zengin bile olabilirsiniz. İşte sizlere zengin eden saçma iş fikirleri:


Pet Rock ( evcil taş )

Taş satma fikri oldukça saçmadır. Ancak bir adam bu taşları nasıl satacağını hesapladı ve birkaç ay gibi kısa bir sürede milyonlar kazandı. İşte sizlere olağan dışı bir girişimcilik hikayesi:

Önceden reklam müdürlüğü yapan Dahl saman yatağındaki taşları 3.95 dolara sattı. Her satıştan yaklaşık 3 dolar kar etti.

İçinde evcil taş eğitiminin de anlatıldığı bir kılavuz olan mukavva kutuları“sorunsuz” evciller olarak sattı. Evcil taşlar büyük bir satış patlamasına neden oldu ve bütün zamanların en iyi geçici heveslerinden biri oldu.


Yellow Smiley Faces ( sarı gülen yüzler )
Yemek siparişi veriyorsunuz ve kurye size beyaz plastik bir torba bırakıyor. Dışarı baktığınızda şapsal sarı bir surat size sırıtıyor ve sizi gününüzün iyi geçmesi için umutlandırıyor. Yemeğinizi alıyorsunuz ve televizyon karşısına geçiyorsunuz. Bir anda aynı aptal suratın bir reklamda da olduğunu görüyorsunuz.

Babanızın tüm dünya tarafından bilinen bir görseli çizdiğini düşünün. Ve babanızın bu görsel için hiç bir zaman telif hakkı almadığını hayal edin. Bu Charlie Ball’ın hayat hikayesidir.

1963’e dönelim. Charlie’nin babası Harvey’nin bir halkla ilişkiler firması vardı ve State Mutual Life Insurance adlı müşterisinin isteği üzerine küçük ve sevimli bir ikon yarattı. Harvey bu işten sadece 300 dolar kazandı.

Peki, bu basit sembolden kim para kazandı? Bernard ve Murray Spain isimli iki kardeş bu ikonun anlaşılamaz potansiyelini fark etti. Bernard ve Murray ikonun yasal hakları satın aldı. İki kardeş bu görseli mümkün olan her yere koymaya başladı. Sarı gülen yüz bir anda yayıldı. Bu coşku 1971’de tavan yaptı ve bir buçuk sene sonra düşmeye başladı ancak bu süre 50 milyon dolar kazanmalarına yetti.

Spain kardeşler ikonu 2000 yılında Dollar Tree’ye 500 milyon dolar karşılığında sattı.


iFart App ( gaz çıkarma efektli uygulama )
İşte neredeyse yarım milyon dolarlık komik ve saçma bir iş fikri daha. Joel Comm’un pis zihninden çıkan bu fikir gaz çıkarma efektli bir İphone uygulamasıdır. Daha aptalca bir fikir olabilir mi? Joel Comm insanların böyle bir uygulama için para ödeyeceğini düşündü. iFart 99 sente satılıyor. Peki, sizce buradaki en saçma olay ne? Joel Comm’un haklı olması.

İstediğiniz kadar nefret edin ancak Joel Comm haklı çıktı ve çok başarılı oldu. Uygulaması bütün medyada yayıldı ve muzip insanların çoğu 26 farklı gaz çıkarma sesi olan bu uygulamaya bayıldı. Uygulama ilk iki haftada 113,885 kez indirildi. Jimmy Kimmel bu uygulamayla ilgili şöyle bir cümle kurdu: insanlar İFart için verdikleri parayı afirak için de verselerdi çoğu insan açlıktan ölmekten kurtulurdu.


Yapışkan Örümcek
Ken Hakuta’nın milyon dolarlık bu iş fikri bulmasına yardımcı olan annesine sıkıca sarılması ve öpmesi gerekiyor. Çünkü girişimcilik hikayesinde annesinin rolü büyük. Annesi bir gün Ken Hakuta’ya Çin’den bir hediye gönderdi. Bu bilinen ilk yapışkan örümcekti. Hakuta bu hediyeden o kadar etkilendi ki 100,000 dolar karşılığında haklarını satın aldı ve pazarlamaya başladı.

İlk başta satışlar düşüktü. Bir gün The Washington Post muhabiri bu ürüne rastladı ve ürünle ilgili bir yazı yazdı. Makalenin yarattığı fısıltılar tüm zamanların en iyi pazarlama heveslerinden birine dönüştü. Birkaç ay içinde 240 milyondan fazla satıldı ve Ken bu satışlardan yaklaşık 80 milyon dolar kazandı.


Icanhascheezburger.com
Şişman kedi fotoğraflarının yayınlamasıyla başlayan konsept Eric ve Kari’yi zengin yaptı. İlk başta sadece kedilerin ağzından absürd konuşmaların yer aldığı resimler yayınlanıyordu ancak daha sonra eklenen fotoğrafların içerikleri değişti ve çeşitlendi. Komik kedi fotoğrafları montajlanıyor ve absürd başlıklar eklenerek Icanhascheezburger.com’a yollanıyor.

Eric ve Kari internet sitesini 2 milyon dolara şu anki CEO Ben Huh’a sattı. Ben altı tane daha bağlantılı site kurdu, New York Times en çok satanlar listesine giren bir kitap yazdı ve firma sadece kitap satışlarından yarım milyon dolar kazandı.


Slinky ( oyuncak yay )
Deniz mühendisi Richard James’in beceriksizliği bu fikrin çıkmasına neden oldu. Bir gün çalışırken germe yayını düşürdü ve yayın zemine doğru yaylanmasını izledi. Ve Slinky doğdu.

James, 1945 yılında oyuncağı ilk kez piyasaya sundu. İlk Slinky satışı için bir arkadaşını sunum yapması ve sahneye çıkması için ikna etmişti ancak sunumdan dolayı çok endişeliydi. Aslında boşuna endişe etmişti çünkü 90 dakika içinde 400 tane satıldı. 1 dolara satılan bu oyuncak çeyrek milyarlık satış yaptı.

Richard’ın zor zamanları da oldu. Orta yaş krizindeyken karısını terk etti ve bir cemaate katıldı. Ancak karısı yavaş yavaş ilerledi, kocasının arkada bıraktığı borçları temizledi ve 1998 yılında ürünü Poof Toys’a sattı.


Snuggie ( televizyon battaniyesi )
Bornozu tersinden giymeye benzeyen bu basit iş fikri oldukça saçmadır. Ancak birinci yılında Snuggie’den 20 milyon tane satıldı. Gülünecek bir şey yok. Kolları olan bu battaniye 19.95 dolara nasıl satıldı? Bazıları Snuggie ekolünün tamamen reklam mucizesi olduğunu düşündü.

Ancak Snuggie’yi star yapan satış stratejisi mizahtı. Uzun lafın kısası bir ürün komikse veya saçmaysa mümkün olduğunca eğlenceli bir biçimde satılmalıdır. Jay Leno, Whoopie Goldberg ve Ellen DeGeneres bu ürünü şovlarında gösterdi. Fısıltılar hızla yayıldı.

Ve tabii ki rahatsız edici derecede sempatik ve sevimli olan ismi, kıyafetin bir üründen çok oyuncak hayvan gibi algılanmasına neden oldu. Sihirli pazarlama stratejisi ne olursa olsun Scott Boilen birkaç milyon doları cebe indirdi.


Million-Dollar Home Page ( milyon dolarlık ana sayfa )
21 yaşında olan İngiliz genç bir ana sayfa yarattı ve 1mm’lik piksellerin her birini 1 dolara sattı. Ayrıca halkın kalbini ısıtacak acıklı bir hikayesi de vardı: üniversite parasını ödemeye çalışıyordu.

Reklamcılar internet sitesinde yüzsüzce “ ben bir piksel hilecisiyim ve bundan dolayı gurur duyuyorum” yazan bu yardıma muhtaç çocuğu piyasadan silip süpürdüler. İnternet sitesi bir seneden az bir sürede piksellerin hepsini sattı.


Beanie Babies ( fasulye bebekler )
Çuvalı fasulyeyle doldurun, tüylü kulaklar yapın ve bir isim verin. Sonuç? Beanie Babies. İlk başta birçok insan Ty Warner’ın bu az dolgulu hayvanlarıyla dalga geçti ve bebekleri “asfalt leşi” olarak isimlendirdi. Ancak Atlanta’daki ilk oyuncak şovunda 30,000 adet satıldıktan sonra sustular.

Ty Warner’in imparatorluğunu kurma şekli ve girişimcilik hikayesi kayda değerdir. Hiçbir zaman ürünlerinin reklamını yapmadı veya Toys-R-Us gibi ana zincir mağazalarda satmadı. Bu da oyuncakları zor ulaşılan ve aynı zamanda arzu edilen bir nesne haline getirdi. Buna ek olarak Ty ilk stoklar tamamen satıldıktan sonra belli modelleri tedavülden kaldırdı ve bu da diğerlerinin daha da değerlenmesine neden oldu.

Söylentilere göre Ty Beanie Baby çılgınlığının zirve yaptığı sırada bir sene de 700 milyon dolar kazandı. Sahtekarlık gibi görünse de Ty’nin koleksiyonu son zamanların en anlamsız geçici heveslerinden biri oldu ve Ty’nin milyon dolarlar kazanmasını sağladı.
 
Düzenleyen yönetici:
Geri
Top