PARMAK ŞIKLATMA
Bu oyun kolaydan zora doğru üç aşamada oynanmalıdır.
Çocuklar halka olur otururlar.Öğretmenin göstermesiyle ve hep birlikte Öğretmen "bir-iki" der iki avucunu sayma temposuyla dizlerine vurur. Çocuklar öykünerek yaparlar aynı devinim bir kaç kez yinelenir. Öğretmen "üç-dört" der iki avucunu sayma temposuyla birbirine vurur. Çocuklar öykünerek yaparlar. Öğretmen "bir-iki-üç-dört" der ve avuçlarını iki kez dizlerine iki kez de birbirlerine ( sayma temposuna uyarak ) vurur. Çocuklar öykünürler yinelerler. Buraya kadar alıştırma yöntemiyle öğretilen sayma-vurma işlemi pekiştikten sonra öğretmen parmak şıklatmayı gösterir anlatır; çocuklara birer birer ve topluca yaptırır. Öğrenildiğini saptadıktan sonra sayarak parmak şıklatmaya geçer. Öğretmen "beş-altı" der sağ ve sol elleriyle ( sayma temposuna göre ) parmaklarını şıklatır. Çocuklar öykünerek yaparlar gerektiği kadar yinelenir. Son aşamada öğretmen "buraya kadar ayrı ayrı öğrenilmiş olan sayma-yapma devinimlerini birleştirir"; "bir-iki-üç dört-beş-altı " diye sayarak sırasıyla iki kez dizlerine iki kez ellerine vurur iki kez de parmaklarını şıklatır. Çocuklar da öğretmene öykünerek ve tempoya uyarak yaparlar. Bu oyun iyice öğrenildikten sonra alıştırmalar yaptırılmadanbirden altıya kadar sayılarak gereken devinimler yaptırılır. Öğretmen çocukların dikkatlerini ritmik duyuşlarını ve reflekslerini geliştirmek amacıyla sayma-yapma temposunu hızlandırabilir ağırlaştırabilir.
Bu oyun kolaydan zora doğru üç aşamada oynanmalıdır.
Çocuklar halka olur otururlar.Öğretmenin göstermesiyle ve hep birlikte Öğretmen "bir-iki" der iki avucunu sayma temposuyla dizlerine vurur. Çocuklar öykünerek yaparlar aynı devinim bir kaç kez yinelenir. Öğretmen "üç-dört" der iki avucunu sayma temposuyla birbirine vurur. Çocuklar öykünerek yaparlar. Öğretmen "bir-iki-üç-dört" der ve avuçlarını iki kez dizlerine iki kez de birbirlerine ( sayma temposuna uyarak ) vurur. Çocuklar öykünürler yinelerler. Buraya kadar alıştırma yöntemiyle öğretilen sayma-vurma işlemi pekiştikten sonra öğretmen parmak şıklatmayı gösterir anlatır; çocuklara birer birer ve topluca yaptırır. Öğrenildiğini saptadıktan sonra sayarak parmak şıklatmaya geçer. Öğretmen "beş-altı" der sağ ve sol elleriyle ( sayma temposuna göre ) parmaklarını şıklatır. Çocuklar öykünerek yaparlar gerektiği kadar yinelenir. Son aşamada öğretmen "buraya kadar ayrı ayrı öğrenilmiş olan sayma-yapma devinimlerini birleştirir"; "bir-iki-üç dört-beş-altı " diye sayarak sırasıyla iki kez dizlerine iki kez ellerine vurur iki kez de parmaklarını şıklatır. Çocuklar da öğretmene öykünerek ve tempoya uyarak yaparlar. Bu oyun iyice öğrenildikten sonra alıştırmalar yaptırılmadanbirden altıya kadar sayılarak gereken devinimler yaptırılır. Öğretmen çocukların dikkatlerini ritmik duyuşlarını ve reflekslerini geliştirmek amacıyla sayma-yapma temposunu hızlandırabilir ağırlaştırabilir.