MADDE 95- 13/12/1983 tarihli ve 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (j) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
j) Bakanlık hizmet binalarının yapımını programlamak, satın alma işlemlerini
yürütmek ve bunların onarımlarını yapmak,
MADDE 96- 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunun 23 üncü maddesinin birinci fıkrasına (b) bendinden sonra gelmek üzere
aşağıdaki (c) bendi eklenmiş ve diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiştir.
c) Hükümet konaklarının yapımını programlamak, satın alma ile kiralanması
işlemlerini yürütmek ve bunların onarımlarını yapmak,
MADDE 97- 8/6/1994 tarihli ve 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-
Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanunun;
a) 4 üncü maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddeye aşağıdaki
fıkralar eklenmiştir.
Bu Kanunda öngörülen yatırım ve hizmetleri yap-işlet-devret modeline göre
yaptırmak isteyen idare, projeye ilişkin ön yapılabilirlik etüdüyle Yüksek Planlama Kuruluna
müracaat eder ve Yüksek Planlama Kurulu tarafından söz konusu yatırım ve hizmetleri
gerçekleştirmek için yetkilendirilebilir.
Bu Kanun kapsamında yap-işlet-devret modeli çerçevesinde gerçekleştirilecek yatırım
ve hizmetlere ilişkin uygulama sözleşmeleri, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığı ve Hazine Müsteşarlığının görüşleri alındıktan sonra, yetkili idarelerin bağlı,
ilgili veya ilişkili olduğu bakanın onayı alınarak sermaye şirketi veya yabancı şirket ile
imzalanır.
b) 12 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
Yap-işlet-devret modeli ile yapılacak projelerde 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu
İhale Kanununa tabi olunmadan müşavirlik hizmet alımı yapılabilir. Söz konusu hizmet
alımına ilişkin esas ve usuller Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenir.
c) 14 üncü maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
EK MADDE 1- Bu Kanun kapsamında gerçekleştirilecek yatırım ve hizmetler için
görevli şirketin kullanımına bırakılacak olan mülkiyeti kamu kurum veya kuruluşlarına (kamu
iktisadi teşebbüsleri dahil) ve Hazineye ait taşınmazlar ile bedeli idare tarafından ödenmek
suretiyle kamulaştırılarak tapuda idare veya Hazine adına tescil ya da tapudan terkin edilen
taşınmazlar ile Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan yerler için kullanım bedeli ve
hasılat payı alınmaz
MADDE 98- 14/5/1964 tarihli ve 474 sayılı Gümrük Giriş Tarife Cetveli Hakkında
Kanunun 1 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan açmaya ve değiştirmeye ibaresi
açmaya, değiştirmeye ve bunlara ilişkin usul ve esasları belirlemeye olarak değiştirilmiştir.
MADDE 99- 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanununun mülga 244 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
MADDE 244- (1) Beyan ile gümrük idaresince yapılan tespit sonucunda belirlenen
farklılıklara ilişkin tebliğ edilen gümrük vergileri alacakları ile bu Kanunda ve ilgili diğer
kanunlarda öngörülen cezalar hakkında; yükümlü veya ceza muhatabı tarafından, söz konusu
eksiklik veya aykırılıkların kanun hükümlerine yeterince nüfuz edememekten veya kanun
hükümlerini yanlış yorumlamaktan kaynaklandığının veya yargı kararları ile idarenin ihtilaf
konusu olayda görüş farklılığının olduğunun ileri sürülmesi durumunda, idare bu maddede yer
alan hükümler çerçevesinde yükümlüler veya cezanın muhatabı ile uzlaşabilir. Uzlaşma talebi,
tebliğ tarihinden itibaren onbeş gün içinde, henüz itiraz başvurusu yapılmamış gümrük
vergileri ve cezalar için yapılır. Uzlaşma talebinde bulunulması halinde, itiraz veya dava açma
süresi durur, uzlaşmanın vaki olmaması veya temin edilememesi halinde süre kaldığı yerden
işlemeye başlar, ancak sürenin bitimine üç günden az kalmış olması halinde süre üç gün uzar.
Uzlaşmanın vaki olmaması veya temin edilememesi halinde yeniden uzlaşma talebinde
bulunulamaz.
(2) Gümrük vergileri alacakları ile cezaların, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı
Kaçakçılıkla Mücadele Kanununun 3 üncü maddesinde yer alan kaçakçılık suçlarına ilişkin
olması halinde bu madde hükmü uygulanmaz.
(3) Bu madde kapsamında yapılan uzlaşma talepleri, gümrük uzlaşma komisyonları
tarafından değerlendirilir. Gümrük uzlaşma komisyonlarının kurulması ve çalışma usul ve
esaslarına ilişkin hususlar ile bu madde kapsamında yapılacak başvurulara ilişkin usul ve
esaslar yönetmelikle düzenlenir.
(4) Gümrük uzlaşma komisyonlarının tutacakları uzlaşma tutanakları kesin olup gereği
idarece derhal yerine getirilir. Yükümlü veya ceza muhatabı; üzerinde uzlaşılan ve tutanakla
tespit olunan hususlar hakkında dava açamaz ve hiçbir mercie şikâyette bulunamaz.
(5) Uzlaşma konusu yapılan gümrük vergileri ve cezalar, uzlaşma gerçekleştiği
takdirde, uzlaşma tutanağının tebliğinden itibaren bir ay içinde ödenir. Uzlaşılan vergilerin
alınması gerektiği tarihten itibaren uzlaşma tutanağının imzalandığı tarihe kadar geçen süre
için 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre belirlenen gecikme zammı oranında gecikme faizi
uygulanır. Uzlaşmanın vaki olmaması veya temin edilememesi takdirde, genel hükümlere
göre işlem yapılır.
(6) Bu madde uyarınca üzerinde uzlaşılan cezalar hakkında 30/3/2005 tarihli ve 5326
sayılı Kabahatler Kanununun 17 nci maddesi uyarınca ayrıca peşin ödeme indiriminden
yararlanılamaz.
MADDE 100- 25/1/2006 tarihli ve 5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu,
Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 5- Bu Kanunun 20 nci maddesinin son fıkrası 2013 bütçe yılına
kadar uygulanmaz.
MADDE 101- 22/5/2007 tarihli ve 5664 sayılı Konut Edindirme Yardımı Hak
Sahiplerine Ödeme Yapılmasına Dair Kanunun 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrasının sonuna
aşağıdaki cümle eklenmiştir.
Bu fıkrada tanımlanan hak sahiplerine EGYO tarafından ödenen kâr paylarının EGYOnun
yükümlülüğünü aşan kısmı, konunun Hazine kontrolörlerince incelenmesini müteakip
düzenlenecek rapora istinaden Hazine tarafından EGYOya ödenir.
MADDE 102- 27/12/2006 tarihli ve 5570 sayılı Kamu Sermayeli Bankalar Tarafından
Yürütülen Faiz Destekli Kredi Kullandırılmasına Dair Kanunun 1 inci maddesinin ikinci
fıkrasında yer alan avans olarak ibaresi madde metninden çıkartılmış ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
(3) 15/11/2000 tarihli ve 4603 sayılı Kanun ile bu Kanuna istinaden T.C. Ziraat
Bankası A.Ş.ye, ödemeleri T.C. Ziraat Bankası A.Ş. kanalıyla yapılmak üzere tarım kredi
kooperatiflerine ve Türkiye Halk Bankası A.Ş.ye yürürlükte bulunan ve/veya müteakip yıllar
içinde yürürlüğe konulacak olan Bakanlar Kurulu kararları uyarınca verilen görevler
nedeniyle doğan ve bankalar ile tarım kredi kooperatifleri kayıtlarına göre gerçekleşen gelir
kayıpları ve görev zararları, bankalar ve tarım kredi kooperatifleri tarafından yapılacak ödeme
talebine istinaden, ilgili mevzuatında belirlenen usul ve esaslar kapsamında Hazine
Müsteşarlığı bütçesinde yer alan ilgili harcama tertiplerinden gider kaydedilerek ödenir. Bu
ödemeler, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 35 inci maddesi
hükümlerine tabi değildir.
(4) Yapılan ödemeler yıllık bazda Hazine Kontrolörleri Kurulunca incelenir.
İncelemeler sonucunda düzenlenen raporlarda; hesaplanan tutar ile Hazine Müsteşarlığı
bütçesinden yapılmış bulunan ödemeler arasında fark bulunduğunun tespit edilmesi halinde
taraflar yükümlülüklerini faizsiz olarak yerine getirir.
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (j) bendi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
j) Bakanlık hizmet binalarının yapımını programlamak, satın alma işlemlerini
yürütmek ve bunların onarımlarını yapmak,
MADDE 96- 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunun 23 üncü maddesinin birinci fıkrasına (b) bendinden sonra gelmek üzere
aşağıdaki (c) bendi eklenmiş ve diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiştir.
c) Hükümet konaklarının yapımını programlamak, satın alma ile kiralanması
işlemlerini yürütmek ve bunların onarımlarını yapmak,
MADDE 97- 8/6/1994 tarihli ve 3996 sayılı Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-
Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanunun;
a) 4 üncü maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddeye aşağıdaki
fıkralar eklenmiştir.
Bu Kanunda öngörülen yatırım ve hizmetleri yap-işlet-devret modeline göre
yaptırmak isteyen idare, projeye ilişkin ön yapılabilirlik etüdüyle Yüksek Planlama Kuruluna
müracaat eder ve Yüksek Planlama Kurulu tarafından söz konusu yatırım ve hizmetleri
gerçekleştirmek için yetkilendirilebilir.
Bu Kanun kapsamında yap-işlet-devret modeli çerçevesinde gerçekleştirilecek yatırım
ve hizmetlere ilişkin uygulama sözleşmeleri, Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığı ve Hazine Müsteşarlığının görüşleri alındıktan sonra, yetkili idarelerin bağlı,
ilgili veya ilişkili olduğu bakanın onayı alınarak sermaye şirketi veya yabancı şirket ile
imzalanır.
b) 12 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
Yap-işlet-devret modeli ile yapılacak projelerde 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu
İhale Kanununa tabi olunmadan müşavirlik hizmet alımı yapılabilir. Söz konusu hizmet
alımına ilişkin esas ve usuller Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenir.
c) 14 üncü maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
EK MADDE 1- Bu Kanun kapsamında gerçekleştirilecek yatırım ve hizmetler için
görevli şirketin kullanımına bırakılacak olan mülkiyeti kamu kurum veya kuruluşlarına (kamu
iktisadi teşebbüsleri dahil) ve Hazineye ait taşınmazlar ile bedeli idare tarafından ödenmek
suretiyle kamulaştırılarak tapuda idare veya Hazine adına tescil ya da tapudan terkin edilen
taşınmazlar ile Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan yerler için kullanım bedeli ve
hasılat payı alınmaz
MADDE 98- 14/5/1964 tarihli ve 474 sayılı Gümrük Giriş Tarife Cetveli Hakkında
Kanunun 1 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan açmaya ve değiştirmeye ibaresi
açmaya, değiştirmeye ve bunlara ilişkin usul ve esasları belirlemeye olarak değiştirilmiştir.
MADDE 99- 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanununun mülga 244 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
MADDE 244- (1) Beyan ile gümrük idaresince yapılan tespit sonucunda belirlenen
farklılıklara ilişkin tebliğ edilen gümrük vergileri alacakları ile bu Kanunda ve ilgili diğer
kanunlarda öngörülen cezalar hakkında; yükümlü veya ceza muhatabı tarafından, söz konusu
eksiklik veya aykırılıkların kanun hükümlerine yeterince nüfuz edememekten veya kanun
hükümlerini yanlış yorumlamaktan kaynaklandığının veya yargı kararları ile idarenin ihtilaf
konusu olayda görüş farklılığının olduğunun ileri sürülmesi durumunda, idare bu maddede yer
alan hükümler çerçevesinde yükümlüler veya cezanın muhatabı ile uzlaşabilir. Uzlaşma talebi,
tebliğ tarihinden itibaren onbeş gün içinde, henüz itiraz başvurusu yapılmamış gümrük
vergileri ve cezalar için yapılır. Uzlaşma talebinde bulunulması halinde, itiraz veya dava açma
süresi durur, uzlaşmanın vaki olmaması veya temin edilememesi halinde süre kaldığı yerden
işlemeye başlar, ancak sürenin bitimine üç günden az kalmış olması halinde süre üç gün uzar.
Uzlaşmanın vaki olmaması veya temin edilememesi halinde yeniden uzlaşma talebinde
bulunulamaz.
(2) Gümrük vergileri alacakları ile cezaların, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı
Kaçakçılıkla Mücadele Kanununun 3 üncü maddesinde yer alan kaçakçılık suçlarına ilişkin
olması halinde bu madde hükmü uygulanmaz.
(3) Bu madde kapsamında yapılan uzlaşma talepleri, gümrük uzlaşma komisyonları
tarafından değerlendirilir. Gümrük uzlaşma komisyonlarının kurulması ve çalışma usul ve
esaslarına ilişkin hususlar ile bu madde kapsamında yapılacak başvurulara ilişkin usul ve
esaslar yönetmelikle düzenlenir.
(4) Gümrük uzlaşma komisyonlarının tutacakları uzlaşma tutanakları kesin olup gereği
idarece derhal yerine getirilir. Yükümlü veya ceza muhatabı; üzerinde uzlaşılan ve tutanakla
tespit olunan hususlar hakkında dava açamaz ve hiçbir mercie şikâyette bulunamaz.
(5) Uzlaşma konusu yapılan gümrük vergileri ve cezalar, uzlaşma gerçekleştiği
takdirde, uzlaşma tutanağının tebliğinden itibaren bir ay içinde ödenir. Uzlaşılan vergilerin
alınması gerektiği tarihten itibaren uzlaşma tutanağının imzalandığı tarihe kadar geçen süre
için 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre belirlenen gecikme zammı oranında gecikme faizi
uygulanır. Uzlaşmanın vaki olmaması veya temin edilememesi takdirde, genel hükümlere
göre işlem yapılır.
(6) Bu madde uyarınca üzerinde uzlaşılan cezalar hakkında 30/3/2005 tarihli ve 5326
sayılı Kabahatler Kanununun 17 nci maddesi uyarınca ayrıca peşin ödeme indiriminden
yararlanılamaz.
MADDE 100- 25/1/2006 tarihli ve 5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu,
Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 5- Bu Kanunun 20 nci maddesinin son fıkrası 2013 bütçe yılına
kadar uygulanmaz.
MADDE 101- 22/5/2007 tarihli ve 5664 sayılı Konut Edindirme Yardımı Hak
Sahiplerine Ödeme Yapılmasına Dair Kanunun 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrasının sonuna
aşağıdaki cümle eklenmiştir.
Bu fıkrada tanımlanan hak sahiplerine EGYO tarafından ödenen kâr paylarının EGYOnun
yükümlülüğünü aşan kısmı, konunun Hazine kontrolörlerince incelenmesini müteakip
düzenlenecek rapora istinaden Hazine tarafından EGYOya ödenir.
MADDE 102- 27/12/2006 tarihli ve 5570 sayılı Kamu Sermayeli Bankalar Tarafından
Yürütülen Faiz Destekli Kredi Kullandırılmasına Dair Kanunun 1 inci maddesinin ikinci
fıkrasında yer alan avans olarak ibaresi madde metninden çıkartılmış ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
(3) 15/11/2000 tarihli ve 4603 sayılı Kanun ile bu Kanuna istinaden T.C. Ziraat
Bankası A.Ş.ye, ödemeleri T.C. Ziraat Bankası A.Ş. kanalıyla yapılmak üzere tarım kredi
kooperatiflerine ve Türkiye Halk Bankası A.Ş.ye yürürlükte bulunan ve/veya müteakip yıllar
içinde yürürlüğe konulacak olan Bakanlar Kurulu kararları uyarınca verilen görevler
nedeniyle doğan ve bankalar ile tarım kredi kooperatifleri kayıtlarına göre gerçekleşen gelir
kayıpları ve görev zararları, bankalar ve tarım kredi kooperatifleri tarafından yapılacak ödeme
talebine istinaden, ilgili mevzuatında belirlenen usul ve esaslar kapsamında Hazine
Müsteşarlığı bütçesinde yer alan ilgili harcama tertiplerinden gider kaydedilerek ödenir. Bu
ödemeler, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 35 inci maddesi
hükümlerine tabi değildir.
(4) Yapılan ödemeler yıllık bazda Hazine Kontrolörleri Kurulunca incelenir.
İncelemeler sonucunda düzenlenen raporlarda; hesaplanan tutar ile Hazine Müsteşarlığı
bütçesinden yapılmış bulunan ödemeler arasında fark bulunduğunun tespit edilmesi halinde
taraflar yükümlülüklerini faizsiz olarak yerine getirir.